erica schreef:Ik denk dat de regel zoals hij nu ingevoerd is, een gemiste kans is na de discussie, ondanks dat het duidelijk was waar de discussie over ging. De discussie spitste zich toe op omgangsvormen en fatsoenlijke communicatie. M.i. kan daar beleid op gevoerd worden - hoe moeilijk kennelijk ook - en dat heeft meer met de toon en voorbeeldgevende positieve spirit van een moderator te maken - zie de engelse tekst - dan met het opschrijven van een 'feitelijke' regel.
Als je de discussie goed gelezen hebt, dan weet je dat het niet alleen gaat om omgangsvormen en fatsoenlijke communicatie. Velen willen ook niet steeds in medische onderwerpen geconfronteerd worden met "fantastische methode X", hoe fatsoenlijk en lief het ook gebracht zou worden.
Op dat zogenaamd goede forum dat Juul noemde, wordt op een heel lieve en fatsoenlijke manier gediscussieerd over allerlei dubieuze methoden en opvattingen alsof het betrouwbaar is. Er is daar een overvloed aan misinformatie met weinig kritische kanttekeningen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
marietje schreef:Daar kan ik me helemaal in vinden. Het onderwerp is het probleem niet,wel de aanleiding, maar de manier hoe er mee omgegaan wordt. Nu lijkt dit opgelost, maar wat als er zich weer eens een gevoelig onderwerp aandient?
De "gevoelige onderwerpen" betroffen hier op het forum de afgelopen jaren in verreweg de meeste gevallen onconventionele methoden en opvattingen.