Info over onconventionele methoden alleen in speciaal forum?

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.

Ben je voor of tegen de invoering van de nieuwe regel?

Voor
14
70%
Tegen
6
30%

Totaal aantal stemmen : 20

Re: Info over onconventionele methoden alleen in speciaal forum?

Berichtdoor marietje » zo 21 feb 2010 1:21

Ik hou van vertrouwen en respect.

En dat omdat er een paar schreeuwpieten waren die de boel verknalden...
Ik ga me dan maar beperken tot het bijhouden van mijn eigen persoonlijk verhaal...

Er onstaat een eng sfeertje op dit forum..Onhoudbaar als je't mij vraagt.
Luctor et Emergo
marietje

Berichtdoor admin » zo 21 feb 2010 1:40

marietje schreef:
Ik hou van vertrouwen en respect.

En dat omdat er een paar schreeuwpieten waren die de boel verknalden...
Ik ga me dan maar beperken tot het bijhouden van mijn eigen persoonlijk verhaal...

Er onstaat een eng sfeertje op dit forum..Onhoudbaar als je't mij vraagt.

Wat vind je ineens zo eng?
admin
Beheerder

Berichtdoor marietje » zo 21 feb 2010 1:57

Ik krijg nu een beetje het gevoel van Big brother is watching you. En dat ligt niet alleen aan het toevoegen van deze nieuwe forumregel, waarvan ik een bepaald opzicht wel het voordeel zie.

Je grijpt tegenwoordig ook al in in persoonlijke verhalen. Ik denk dat ook een admin bepaalde grenzen te respecteren heeft. Zolang men daar elkaar niet in de haren vliegt lijkt me daar ingrijpen niet gewenst.
Luctor et Emergo
marietje

Berichtdoor erica » ma 22 feb 2010 11:50

Ik denk dat de regel zoals hij nu ingevoerd is, een gemiste kans is na de discussie, ondanks dat het duidelijk was waar de discussie over ging. De discussie spitste zich toe op omgangsvormen en fatsoenlijke communicatie. M.i. kan daar beleid op gevoerd worden - hoe moeilijk kennelijk ook - en dat heeft meer met de toon en voorbeeldgevende positieve spirit van een moderator te maken - zie de engelse tekst - dan met het opschrijven van een 'feitelijke' regel.
erica

Berichtdoor marietje » ma 22 feb 2010 13:59

Daar kan ik me helemaal in vinden. Het onderwerp is het probleem niet,wel de aanleiding, maar de manier hoe er mee omgegaan wordt. Nu lijkt dit opgelost, maar wat als er zich weer eens een gevoelig onderwerp aandient?
Luctor et Emergo
marietje

Berichtdoor admin » ma 22 feb 2010 15:06

erica schreef:Ik denk dat de regel zoals hij nu ingevoerd is, een gemiste kans is na de discussie, ondanks dat het duidelijk was waar de discussie over ging. De discussie spitste zich toe op omgangsvormen en fatsoenlijke communicatie. M.i. kan daar beleid op gevoerd worden - hoe moeilijk kennelijk ook - en dat heeft meer met de toon en voorbeeldgevende positieve spirit van een moderator te maken - zie de engelse tekst - dan met het opschrijven van een 'feitelijke' regel.

Als je de discussie goed gelezen hebt, dan weet je dat het niet alleen gaat om omgangsvormen en fatsoenlijke communicatie. Velen willen ook niet steeds in medische onderwerpen geconfronteerd worden met "fantastische methode X", hoe fatsoenlijk en lief het ook gebracht zou worden.

Op dat zogenaamd goede forum dat Juul noemde, wordt op een heel lieve en fatsoenlijke manier gediscussieerd over allerlei dubieuze methoden en opvattingen alsof het betrouwbaar is. Er is daar een overvloed aan misinformatie met weinig kritische kanttekeningen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

marietje schreef:Daar kan ik me helemaal in vinden. Het onderwerp is het probleem niet,wel de aanleiding, maar de manier hoe er mee omgegaan wordt. Nu lijkt dit opgelost, maar wat als er zich weer eens een gevoelig onderwerp aandient?

De "gevoelige onderwerpen" betroffen hier op het forum de afgelopen jaren in verreweg de meeste gevallen onconventionele methoden en opvattingen.
admin
Beheerder

Berichtdoor Barb70 » ma 22 feb 2010 18:48

Ik ga ervanuit dat je in je persoonlijke verhaal toch wel mag schrijven wat je aan het doen bent of van plan bent om te doen, ookal betreft het hier een onconventionele methode.
Barb70

Berichtdoor admin » ma 22 feb 2010 18:52

Barb70 schreef:Ik ga ervanuit dat je in je persoonlijke verhaal toch wel mag schrijven wat je aan het doen bent of van plan bent om te doen, ookal betreft het hier een onconventionele methode.

Ja, dat staat bij de nieuwe regel vermeld als uitzondering.
admin
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Feedback