plots overal hernia's

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen in de sectie "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over preventie, symptomen, diagnose en behandeling.

plots overal hernia's

Berichtdoor paperwhite » ma 8 maart 2010 17:01

Tot voor Lyme had ik nooit hoofdpijn en rugpijn. Op een week tijd heb ik plots 5 hernia's gekregen(thoracaal en lumbaal) Heeft iemand dit ook zo plots gekregen ? Ik slijt mijn dagen in angst want ze kunnen toch geen
5 hernia's opereren ? Ik slik al enige maanden ab .Ik denk dat de oorzaak is een verhuis van borrelia's, voorheen had ik polytendinitis in schouder en arm. Heel mijn rechterkant lijkt defekt. :(
paperwhite

Re: plots overal hernia's

Berichtdoor annejet » ma 8 maart 2010 22:20

paperwhite schreef:Tot voor Lyme had ik nooit hoofdpijn en rugpijn. Op een week tijd heb ik plots 5 hernia's gekregen(thoracaal en lumbaal) Heeft iemand dit ook zo plots gekregen ? Ik slijt mijn dagen in angst want ze kunnen toch geen
5 hernia's opereren ? Ik slik al enige maanden ab .Ik denk dat de oorzaak is een verhuis van borrelia's, voorheen had ik polytendinitis in schouder en arm. Heel mijn rechterkant lijkt defekt. :(

Beste paperwhite,

Geïnteresseerd lees ik je bericht. Ik weet sinds korte tijd dat ik Lyme heb. Terugkijkend heb ik het al zeker 15 jaar.Een jaar of 10 geleden kreeg ik heftige pijn in mijn been, op de MRI een kleine hernia en een stenose. Tijdens operatie bleek het een forse dubbele hernia te zijn. Binnen 2 weken na de operatie had ik een nieuwe hernia, wat mij bevreemde. Ik had immers al die tijd nog grotendeels op bed gelegen....wat misschien hoopvol voor je kan zijn: deze is vanzelf overgegaan....

Ik wens je veel sterkte!

Annejet
annejet

Berichtdoor vonneke » di 9 maart 2010 16:23

Hoi paperwhite

Wat erg voor je zeg. Zelf ben ik bekend met de tendinitis in schouder en arm en mijn man heeft 3 hernia's.

Dan moet jij nu wel héél véel pijn hebben. :(

Welke pijnstillers krijg jij er voor ?

Nadat mijn man aan 1 hernia geopereerd was, kwam die in mum van tijd terug en even daarna zaten de andere 2 er.

Maar in 1 week 5 hernia's , dat is wel heel veel. Wat zegt je neuroloog er wel niet van ?

Heel begrijpelijk dat dit alles je heel angstig maakt.

Heel veel sterkte !

En een dikke knuffel, Yvonne

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor paperwhite » di 9 maart 2010 22:10

Dag Annejet en Vonneke,

Alvast bedankt voor de steun. Dat kan ik nu wel gebruiken. 3 maanden geleden begon ik mijn abkuur en ik was zo overtuigd dat ik na 3 maanden zou genezen zijn!! In plaats van genezing kroop de borrelia in de wervelzuil.
Ze eten aan mijn tussenwervelschijven. 1 hernia zal moeten geopereerd worden. Volgens de Duitse neuroloog is alleen minocycline geschikt maar ik word depressief van dit middel. De neuritissen zijn hiermee wel afgenomen, maar mijn spieren bouwen zich niet op. Mijn schouder en arm zijn wel beter nu, maar hernia's zijn erger. Hebben ab bij jouw man de hernia's kunnen tegenhouden ? Zijn ze allemaal geopereerd ?
Ik denk dat er ook hormonale invloeden zijn. Ik kreeg ze na mijn menstruatie. Het leek alsof mijn wervelkolom als een blokkendoosje uit mekaar viel. Angstaanjagend...
Zou er niet zoiets bestaan als een borrelialokdoos (zoals er mierenlokdozen zijn ?) Een epidurale infiltralie met ab zou dat bestaan ?

Droevige groetjes

Paperwhite
paperwhite

Berichtdoor Henriette » vr 12 maart 2010 9:53

Hallo allemaal

In de loop van de Lyme infectie kreeg ik helse pijnen in mijn ruggenwervel.
Onstekingen van de zenuwbanen in de rug en wervels.
Mijn huisarts bleeft dit lange tijd passief aanzien en was van mening dat het wel over zou gaan.
De onderzoeken in het ziekenhuis wezen 3 hernia's en wervelkanaalstenose aan.
Opgenomen met verlammingsverschijnselen heb ik inmiddels een zware rugoperatie gehad.
Revalidatie duurt 1 jaar.

Inmiddels heb ik contact met meerdere Lymepatiënten met hetzelfde verhaal.
Voorheen nooit rugklachten gehad en altijd veel gesport.
Groetjes Henriëtte
Henriette

Keer terug naar Medisch