hartoverslagen en doxycicline

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen in de sectie "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over preventie, symptomen, diagnose en behandeling.

Re: hartoverslagen en doxycicline

Berichtdoor vonneke » za 6 maart 2010 20:48

bamboe schreef :

magnesium 200-400 mcg per dag
foliumzuur 400 mcg p d
vitamine b-6 100 mg 2 x pd (minder dan 50mg pd als de symptomen weg zijn)
vitamine b12 1000 mcg pd (minder dan 500 mcg als de symptomen over zijn).

Ik ben daar vorig jaar april allemaal mee begonnen met ook Vit. B complex er nog bij omdat ik had gelezen dat als je alleen B6 neemt tekorten van de andere B vitaminen kan krijgen. Bij mijn Vit. B12 zat 500mg. foliumzuur bij in.
De B6 nam ik vooral omdat de tryptofaan dan beter opgenomen werd.
Toen mijn Vit.B12 waarde weer goed was ben ik alleen nog door gegaan met Vit. B complex en magnesium.

Ik doe dit allemaal wel in overleg met mijn arts . Hij laat regelmatig allerlei waarden nakijken. De laatste keer ook die van magnesium.

Ik heb sindsdien nog maar heel zelden last van spiertrekiingen gehad en de magnesium doet me goed voor hart en bloedruk.

Groetjes, Yvonne

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor Martijn » zo 7 maart 2010 0:42

vonneke schreef:Ik doe dit allemaal wel in overleg met mijn arts . Hij laat regelmatig allerlei waarden nakijken. De laatste keer ook die van magnesium.

Blijkt uit die onderzoeken ook uit dat je eerst tekorten had en nu niet meer? Of misschien hoef je niet per se ergens een tekort van te hebben, maar kan iets extra's gewoon helpen.

Dat je bloed steeds wordt onderzocht, is natuurlijk wel het mooiste, zodat je écht weet of je bepaalde tekorten hebt c.q. niet meer. Mooi dat het je helpt voor spieren, hart en bloedruk.
Martijn

Berichtdoor vonneke » zo 7 maart 2010 12:09

Martijn schreef :

Blijkt uit die onderzoeken ook uit dat je eerst tekorten had en nu niet meer? Of misschien hoef je niet per se ergens een tekort van te hebben, maar kan iets extra's gewoon helpen.

Dat je bloed steeds wordt onderzocht, is natuurlijk wel het mooiste, zodat je écht weet of je bepaalde tekorten hebt c.q. niet meer. Mooi dat het je helpt voor spieren, hart en bloedruk.

Vit.B12 en foliumzuur was tekort, nu niet meer.

De magnesium was de laatste keer goed maar daarvan heeft iemand mij eens verteld dat de bepaling in het bloed eigenlijk niet voldoende is omdat magnesium hoofdzakelijk een intracellulair mineraal is en daarom in de cellen gemeten moet worden.

Met de magnesium mocht ik door gaan van mijn arts omdat ik duidelijk merk dat ik er baat bij heb.
Hartslag lager, bloedruk lager, minder vaak druk op de borst.

Er zijn studies dat bij coronair spasme (wat ik heb) magnesium tekort een oorzaak kan zijn.

Vorig jaar had ik ook een kalium tekort en voor absorptie van kalium is ook magnesium nodig.

Ik ben voor de tekorten ook op voeding gaan letten, en geprobeerd dingen te eten waar deze stoffen in zitten. En de astma pomp minder gaan gebruiken omdat die ook kalium tekort kan veroorzaken.

Bovendien kan astma ook weer gerealateerd zijn aan magnesium tekort.

Met hartmedicijnen en bloeddrukverlagers kreeg ik de boel niet op peil en na maanden gebruik van bovenstaande dingen was er een hele verbetering te zien. Mijn cardioloog vond het fantastisch en heeft het ook in mijn medisch dossier gezet.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor bamboe » zo 7 maart 2010 12:20

Hoi Vonneke,

dat heb ik ook vernomen van dat intracellulair magnesiumtekort. Opname van de stof via de huid is dan een oplossing. (Voeten-)baden in magnesiumzout is een optie. Ik doe het nu een tijdje en ik slaap snachts nu beter.

Groetjes, Dorien
bamboe

Berichtdoor suppakilla » zo 7 maart 2010 13:53

Om terug op topic te blijven:
ik kreeg toen ik doxycycline nam zeer harde steken in mijn borstreek, zo erg dat ik soms op de grond lag.
Ook hartoverslagen had ik soms, of dat mijn hart plots zeer hard begon te slaan zonder een inspanning.

Ik neem nu cefuroxim, en in het begin had ik er nog last van maar nu zijn als die hartklachten zo goed als
weg. Dus het kwam echt door de doxy denk ik die pijnsteken, en het werd naarmate ik het langer nam altijd maar erger...
suppakilla

Berichtdoor henk wijnen » do 11 maart 2010 18:41

Bedankt voor alle info.
Ben nu gestopt (2 weken) met de AB. En eerlijk gezegd de hartkloppingen zijn nagenoeg weg.
Echter de duizelingen niet helemaal. En ik weet dat dat ook bij lyme kan horen.
Doch voordat ik met de doxy begon had ik deze niet.
Overigens dacht ik ook dat je dan niet altijd duizelig was maar in cycli.
Weten jullie daar misschien iets meer van??
henk wijnen

Berichtdoor henk wijnen » do 11 maart 2010 18:42

Nog even iets vergeten.
Had ondertussen ook magnesium met B6 ingenomen.
henk wijnen

Berichtdoor marcv » za 13 maart 2010 23:02

henk wijnen schreef:Bedankt voor alle info.
Ben nu gestopt (2 weken) met de AB. En eerlijk gezegd de hartkloppingen zijn nagenoeg weg.
Echter de duizelingen niet helemaal. En ik weet dat dat ook bij lyme kan horen.
Doch voordat ik met de doxy begon had ik deze niet.
Weten jullie daar misschien iets meer van??

Henk, kan je die duizelingen wat uitgebreider beschrijven? En heb je ze als je overeind komt bijv, alleen op bepaalde dagdelen, na eten, hoelang houden ze aan, etc.
Kennelijk verdraag ik doxy beter dan jij, maar besef nu ik je bericht lees dat ik sinds ik doxy slik ook wel bij vlagen last van duizelingen heb die ik daarvoor niet had. (Vooral s' ochtends, snel weer over, maak me er geen zorgen over).

Totaal nieuw voor mij, maar wel heel interessant, zou ik ook graag meer over weten.
marcv

Re: hartoverslagen en doxycicline en duizeligheid

Berichtdoor henk wijnen » zo 14 maart 2010 15:50

Ik kan er niet echt een schema in ontdekken. Maar wat ik vreemd vind is dat ze verdwijnen als ik ga wandelen.
En 's avonds heb ik ook veel minder last.
Soms heb ik het idee dat de duizelingen ook wel uit mijn nek komen.
Vooral last als ik me beweeg. Niet als ik zit en ook niet als ik auto rijd. Dus logisch is het niet allemaal voor mij.
Maar misschien weten andere er wel meer van
henk wijnen

Berichtdoor bloem » ma 15 maart 2010 11:35

Duizeligheid/flauwvallen heb ik ook regelmatig en dat kan inderdaad vanuit de nek lijken te komen...
De enige cyclus van toepassing voor mij is hormonaal......... :wink:
Duizelingen komen volgens mij meestal door zuurstof tekort bovenin. De zuurstoftoevoer naar de hersenen zijn je halsslagaders, bewegen/lopen bevordert de bloedsomloop. Het advies wat ik van de arts kreeg was "in ieder geval niet te lang stil staan, dan zakt je bloed neer beneden" Dus dat kan wel verklaren waarom het verdwijnt wanneer je gaat wandelen.

Weet je hoe het zit met je bloeddruk, ijzer, hb etc.? Heb je ook hoofdpijn klachten?
bloem

VorigeVolgende

Keer terug naar Medisch