LymeNet Nederland

Informatie over de ziekte van Lyme
Home Informatie  

NB: dit forum is per 1 november 2014 gesloten. Zie deze mededeling: Sluiting van het LymeNet Nederland forum.

Ik heb het zoo benauwd met dit warme weer!

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.

Ik heb het zoo benauwd met dit warme weer!

Berichtdoor zefanja » ma 9 jun 2008 14:39

Hallo

Ik lees hier weinig van bij andere mensen, maar ik heb het constant zo benauwd met dit warme weer, ik hou het in huis al niet uit, laat staan dat ik naar buiten ga (alhoewel ik dat toch al bijna niet doe).
Ik heb de Ziekte van Lyme, herkent iemand met dezelfde ziekte ook deze klacht?
Ik kom zo wie zo al vaak zuurstof te kort sinds ik de ziekte heb, vooral 's avonds, herkent iemand dit?

Groetjes

Zefanja
zefanja

Re: Ik heb het zoo benauwd met dit warme weer!

Berichtdoor TheoA » ma 9 jun 2008 15:06

Zefanja,

Kortademigheid is bij mijn weten geen specifiek Lyme-symptoom. Maar als je last heb van grote vermoeidheid (en dat hebben heel veel Lyme-patiënten), dan kan zelfs het ademhalen al te veel energie kosten.

Heb je overigens wel eens hartklachten gehad? Of ben je daarvoor wel eens gecontroleerd? Zo niet, dan raad ik je aan dat toch maar eens te laten doen.

TheoA
TheoA

Berichtdoor zefanja » ma 9 jun 2008 17:55

Hallo TheoA,

Hartklachten door het hebben van Lyme?
Ik ga er maar eens werk van maken in ieder geval, je maak me wel bang trouwens.
Ik zal mijn dokter vragen, die heeft me trouwens nog laatst gecontroleerd, door middel van te luisteren, wel vaker dan 1 keer, maar niks mis volgens hem.

Vriendelijke groet,

Zefanja
zefanja

Berichtdoor ogee Open » ma 9 jun 2008 18:08

Zefanja,

Ik had dat probleem ook heel erg. daarom had ik een goede koeler aangeschaft om het een beetje op redelijk temperatuur te houden in huis. Ik kwam dan mijn mijn kamer niet uit helaas.

Waar ik ook vreselijk last van had was "luchthonger" net of ik geen zuurstof binnen kreeg. Hopeloos soms vooral met warm weer en toen ik opknapte met juiste behandeling. Ik dacht soms echt dat ik stikte terwijl er 'niets aan de hand was'.

Ogee
ogee Open

Berichtdoor zefanja » ma 9 jun 2008 18:11

Hallo Ogee,

dus het klinkt jouw bekend in je oren, dat scheelt weer dan, want ik ga me weer zo druk maken anders, alhoewel het kan van alles zijn, maar aangezien ik dit nooit eerder heb gehad, lijkt het te horen bij Lyme.
Dank je wel ieder geval voor je antwoordt.
Ik kan ook m'n huis niet uit nu met dit weer, heb een waaier in m'n huis, scheelt wel.

Gr.

Zefanja
zefanja

Berichtdoor ogee Open » ma 9 jun 2008 18:15

Zafanja

Misschien is het toch een goed idee om voor de somer een goede koeler in huis te halen. echt het loont de moeite.
Ogee
ogee Open

Berichtdoor barry » di 10 jun 2008 6:08

ogee Open schreef:Waar ik ook vreselijk last van had was "luchthonger" net of ik geen zuurstof binnen kreeg. Hopeloos soms vooral met warm weer en toen ik opknapte met juiste behandeling. Ik dacht soms echt dat ik stikte terwijl er 'niets aan de hand was'.

komt me zeer bekend voor!!
barry

Berichtdoor vonneke » di 10 jun 2008 8:29

TheoA schreef:

Kortademigheid is bij mijn weten geen specifiek Lyme-symptoom.

Maar wel een a- specifieke en het wordt ook op de Lyme symptomen checklisten vermeld.

Veel Lymepatienten blijken er toch wel mee te maken te hebben .

Zie ook:

Immunosuppression due to LD has been reported. Therefore, it is not surprising that recurrent or intractable upper respiratory tract infections (URI's) have been noted. LD can cause or worsen pre-existing sinusitis, asthma, bronchitis, otitis, mastoiditis

http://cassia.org/essay.htm

(Immunosuppressie(afweerreactie-onderdrukking) als gevolg van LD is gemeld. Het is daarom niet verwonderlijk dat steeds terugkerende of hardnekkige bovenste luchtwegen infecties (URI's) zijn vastgesteld
LD kan reeds bestaande sinusitis, astma, bronchitis, otitis, mastoiditis veroorzaken of verergeren)

Mijn kinderen en ik hebben al jaren last van benauwdheid/kortademigheid.Maar ik weet natuurlijk niet of dit een oorzaak of gevolg van Lyme is of gewoon iets heel anders.

Het was bij mij wel door de AB zo goed als verdwenen, had de astmapomp niet meer nodig. Maar de laatste paar maanden heb ik er juist enorm last van. Zelf heb ik het idee dat het een bijwerking van 1 van de medicijnen is maar volgens de longarts komt dit niet vaak voor.

Ik heb het niet extra benauwd met dit warme weer. Ik krijg het eerder benauwder van verflucht,deodorants e.d.

Ik kan juist helemaal niet tegen ventilators,airco's en tocht.
Dan krijg ik dingen als hoofd en keelpijn, verstopte neus,pijnlijke nek en schouders,stijve spieren en druk op de kaken.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor zefanja » di 10 jun 2008 9:04

En weer bedankt voor de informatie.
Dus het is zelfs mogelijk astma ed te krijgen door Lyme.
Laat nou dat ik elke keer zeg dat het wel lijkt of ik astma heb, ik kom constant zuurstof tekort en zit constant naar adem te happen en heel diep inhaleren zodat ik maar genoeg zuurstof binnenkrijg.
De dokter vroeg laatst wel een paar keer met het luisteren terwijl ik inhaleerde of ik rookte en of ik heb gerookt, zou hij wat gehoord hebben wat niet klopt, maar daarna heeft hij er niks meer over gezegd, ik heb er ook niet meer naar gevraagd, was teveel bezig met Lyme in m'n hoofd.

Gr.

Zefanja
zefanja

Berichtdoor Evert » di 10 jun 2008 12:05

Benauwdheid kan ook hyperventilatie zijn. Komt ook regelmatig voor bij Lymepatienten. Niets om je voor te schamen. Lymepatienten staan nu eenmaal onder druk hetgeen dit kan veroorzaken.
Evert

Volgende

Keer terug naar Medisch