LymeNet Nederland

Informatie over de ziekte van Lyme
Home Informatie  

NB: dit forum is per 1 november 2014 gesloten. Zie deze mededeling: Sluiting van het LymeNet Nederland forum.

pijn sleutelbeen en halsstreek links

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.

pijn sleutelbeen en halsstreek links

Berichtdoor carla » zo 2 nov 2008 12:42

Hallo,

Even een vraagje. Ik heb al meerder keren een gemene pijn gevoeld onder mijn linkersleutelbeen uitstralend naar de halsstreek. Het komt langzaam opzetten en wordt dan steeds erger, alsof er iets afgeknepen wordt.
Het komt in actieve maar ook in rustige momenten opzetten.
Als ik op de plek duw van mijn halsslagader is dat zachtjes gezegd: onaangenaam.
Soms duurt dit uren soms een hele dag voordat het afzakt.

Herkent iemand deze klacht of weet iemand in welke richting ik het moet zoeken.
Zelf zat ik te denken dat het iets met hart of bloedvaten te maken moet hebben, maar misschien zie ik wel leeuwen en beren op de weg?

Carla
carla

Re: pijn sleutelbeen en halsstreek links

Berichtdoor marietje » zo 2 nov 2008 14:59

Ha Carla,

Van dat verschijnsel heb ik ook last gehad. Niet zozeer het optrekken naar de hals, maar wel de stekende pijn onder het sleutelbeen, ook links trouwens. Ik heb me ook afgevraagd wat het was. Misschien toch een opspelende spier of zenuw? Ik denk daaraan omdat het samenging met een trekkende pijn aan het borstbeen. Wat ook weer het idee kan geven dat je hartklachten hebt.Tegenwoordig heb ik er geen last meer van.
Luctor et Emergo
marietje

Berichtdoor vonneke » wo 5 nov 2008 11:38

Debby en ik hebben ook regelmatig pijn in het sleutelbeen. Bij mij aan de rechterkant.
Volgens de fysio is het een uitstraling van een probleem dat in de schouder ligt.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor carla » wo 5 nov 2008 13:13

vonneke schreef:Debby en ik hebben ook regelmatig pijn in het sleutelbeen. Bij mij aan de rechterkant.
Volgens de fysio is het een uitstraling van een probleem dat in de schouder ligt.

Daar heb ik ook over gelezen, maar volgens mij is het bij mij een bloedvat wat afknel, althans zo voelt dat. Het straalt altijd uit naar de halsslagader vandaar.
Ik zal het 21 november wel vragen aan mijn arts.
carla

Keer terug naar Medisch