LymeNet Nederland

Informatie over de ziekte van Lyme
Home Informatie  

scrotum

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.

scrotum

Berichtdoor vonneke » do 28 jul 2005 16:59

Mijn man heeft sinds november vorig jaar een constant zeurende pijn in zijn scrotum. De huisarts dacht aan een prostaat ontsteking en gaf hem hiervoor 6 weken lang de AB ofloxacine 200 2xdd. Op de rontgenfoto was niks te zien. Dit is toch iets wat bij lyme kan horen ? Herkent een van de mannen dit ? Wij zijn altijd heel open over dit soort dingen maar jullie kunnen natuurlijk een PB sturen. We willen graag weten of hier iets aan te doen is want dit is natuurlijk een rot plek om pijn te hebben.
vonneke

Berichtdoor wim » do 28 jul 2005 21:45

hoi yvonne.

ik heb wel vaak veel pijn in mijn liesstreek die door trekt in mijn genitalieen, meestal zijn dit stekende pijnen die opkomen en ook zo weer weg zijn. maar vaak blijft er een gevoelige waas hangen in mijn kruis niet echt pijn maar ook niet pijn vrij. tot nu toe heb ik niets gevonden wat wat deze symptomen laat verdwijnen. mijn libido is echter bijna geheel verdwenen, maar dat zal wel geen gevolg zijn van die pijntjes denk ik . is meer een gevolg van de lyme zelf denk ik.
grt wim
wim

Berichtdoor RobertF » vr 29 jul 2005 0:11

Hi Yvonne,
Pijn in het scrotum is een symptoom bij lyme net zoals pijn aan het stuitje.

Hi Wim,
Pijn in de liezen met uitstraling naar de bal kan duiden op lymfklierzwelling, dit kom voor als hoofdsymptoom bij bartonellosis een coinfectie. Mocht je niet reageren op antibiotica dan is een test op Bartonella in Keulen te overwegen.
groet RobertF
RobertF

Berichtdoor vonneke » vr 29 jul 2005 6:38

Hoi Robert en Wim

Bedankt voor jullie antwoord en bedankt degenen die mij een PB hebben gestuurd. Wim, bij mijn man is de libido ook zo goed als verdwenen. Nu weten we in ieder geval dat dit er meer hebben en dat het dan waarschijnlijk door de lyme komt. Bij mijn man heeft de AB die ik hier boven heb vermeld niks geholpen maar misschien is het wel niet de juiste AB geweest.

Groetjes Yvonne
vonneke

Berichtdoor wim » za 30 jul 2005 18:24

hallo robert.

dank voor je mee denken, en je waardevolle inbreng. als ik in de buurt ben loop ik nog even aan bij het lab in keulen.

hallo yvonne.

ik vermoed en hoop dat als de lyme succesvol is bestreden het libido zich na verloop van enige tijd wel weer zal herstellen. sterkte allemaal en succes.
grt wim
wim

Berichtdoor vonneke » do 5 apr 2007 8:47

Mijn man krijgt nu van de uroloog 4 weken lang de AB cipro (floxacine) voor de pijn in zijn linker testikel.

Ik dacht dat is verder niet zo erg want dat wordt toch niet voor lyme gegeven.

Maar nu lees ik op lymeflashnet dat het toch wel 's voor lyme en vooral voor coinfecties wordt gegeven en dat de ervaringen daarmee nogal negatief zijn.

http://flash.lymenet.org/scripts/ultima ... 1;t=052901

http://flash.lymenet.org/scripts/ultima ... p=1#000001

De arts die dit heeft voorgeschreven weet niet dat hij antistoffen tegen lyme heeft en klachten die bij lyme kunnen passen.

Maar als bij hem de lyme ook nog steeds aktief is , dan zou hij van deze AB dus ook wel 's last van herxen kunnen krijgen ?

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Berichtdoor Niek » do 5 apr 2007 21:47

ik weet hier niet veel van (je leest er weinig over) maar ik krijg de indruk dat de pijn niet perse in de testikels veroorzaakt hoeft te worden maar wellicht ergens anders vandaan komt, bijv. in een zenuwknoop/baan in de onderbuik of zelfs in/bij het ruggemerg. Beetje vergelijkbaar met pijnlijke steken die je kunt krijgen als er ergens in je ingewanden wat mis gaat ...
Niek

Berichtdoor vonneke » vr 6 apr 2007 7:49

Ja, mijn man zegt zelf telkens dat de pijn trekt van de bal naar de rug of andersom. In de rug heeft hij die 3 hernia's dus misschien komt het dan daar ook wel vandaan. Maar zijn prostaat was ook een paar keer vergroot (nu niet meer) en die is ook heel gevoelig.
Na ja, waar het ook vandaan komt pijnlijk en lastig is het wel.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding
vonneke

Keer terug naar Medisch