Lyme en Kaardebol met Leverbitter

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Gertiepieters

Lyme en Kaardebol met Leverbitter

Berichtdoor Gertiepieters » Za 28 Dec 2013 15:04

Beste Mensen

Een 5 jaar geleden had ik vier teken op mij naar een wandeling op de Mechelse heide.
Ik merkte ze pas op twee dagen later ben ermee naar de huisarts gegaan om ze te laten verwijderen.
De huisarts trok de eerste over en bleef wat achter de anderen zijn wel goed verwijdert. Ik vroeg haar moet ik geen antibiotica krijgen. Nee was haar antwoord.Vier dagen later ik lig in bed en kon ik plots mijn hoofd en armen niet meer bewegen ik schrok gelukkig was het niet voor lang.Terug naar de huisarts toen vond ze het toch beter om een antibiotica kuur te geven.
Na de kuur ben ik terug gegaan ik voelde me nog niet goed.Er werd bloed genomen en.Een paar dagen later kreeg ik de uitslag er was niets aan de hand.Je denkt oh gelukkig ik heb niet de ziekte van lyme. Maar waar ze de teek had over getrokken begon ik een lelijke wond te krijgen .Weer terug om dat stukje van de teek er uit te laten halen.Ik begon me steeds slechter te voelen rillingen hoofdpijnen werd het steeds erger kon de trap steeds moeilijker op. Die 15 treden waren me veel te zwaar dood moe was ik al voor ik boven was. wandelen of fietsen ging niet meer daar was ik veel te moe voor.Naar maanden ging ik zoeken op internet,want je voelt er is iets met je lichaam aan de hand.Daar vond ik de site van lymenatuurlijkgenezen.nl.Heb daar een 2 flesje van 100ml Kaardebolworteltinctuur besteld en kreeg er ook nog leverbitter bij.Bij de Kaardebol zit een beschrijving bij waar Je kan kiezen uit een lichte kuur gemiddelde kuur of intensieve kuur. heb zelf de intensieve kuur gekozen. Leverbitter is een kruid en dient voor ondersteuning van de lever. Ik ben ermee begonnen 1e week 3x 5 druppels per dag die ik langzaam op voerde zoals er werd beschreven en nam er ook leverbitter bij.Ik begon me steeds wat beter te voelen en naar een half jaar voelde ik me weer top kon weer lange stukken wandelen.De Kaardebol ben ik gaan afbouwen toen ik me weer goed voelde.Een jaar later voelde ik mij weer super goed en kon ik weer grote wandelingen maken.Heb nog altijd wat angst als ik door gras loop zo van dadelijk heb ik weer een teek op mij.Heb erna inderdaad nog twee teken naar een wandeling op mij gehad.Ben weer gelijk begonnen met Kaardebol,want ik wil het nooit meer meemaken.Daarom wil ik iedereen die veel wandelt met of zonder hond zeggen kijk je naar iedere wandeling goed na en voel of je niets iets voelt zitten dat voelt als een klein wratje.Is het een teek vraag om een antibiotica kuur en sta er ook op dat je ze krijgt.Voorkomen is beter dan genezen.En ik vind het is geen overbodige luxe om Kaardebol in huis te hebben.Ik heb me er goed mee geholpen en het is niet duur.Ik denk hoe sneller je erbij bent hoe groter de kans is dat je geneest.

Gr Gertie
Laatst gewijzigd door Gertiepieters op Zo 29 Dec 2013 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Foetsie

Re: Lyme en Kaardebol met Leverbitter

Berichtdoor Foetsie » Za 28 Dec 2013 16:55

Ik heb ook kaardebol geprobeerd, maar bij mij werkte dit helaas niet.
Fijn voor jou dat het voor jou wel heeft gewerkt!

Zo zie je maar weer, ieder mens reageert anders op medicijnen.

Gertiepieters

Berichtdoor Gertiepieters » Za 28 Dec 2013 17:48

Vind het heel erg voor je dat het je niet heeft geholpen.Ik heb wel de intensieve kuur gedaan.
Met een flesjes van 100ml.
ik weet hoe ziek je je kan voelen hoop dan ook dat je wel iets vind wat je helpt.Heel veel sterkte.

Gr Gertie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 29 Dec 2013 21:40

Ik heb eventjes Kaardebol geprobeerd, maar ik merkte al snel dat ik er nogal veel van nodig had voordat ik überhaupt iets merkte.
Ik vond het daardoor veel te duur worden en heb het bij samento gelaten, hier reageerde ik wel extreem heftig op en zodoende wist ik eigenlijk ook meteen dat dit het middel was dat voor mij werkte.

De leverbitter moest ik na een maand of 2 er bij gaan gebruiken, dit werkte meteen heel goed voor mij.
Ik gebruik het nog steeds zo af en toe. Niet continu.

Wat was de dosis dan voor jou toen je kaardebol ging gebruiken?

Gertiepieters

Berichtdoor Gertiepieters » Ma 30 Dec 2013 1:00

Hoi Foetsie
De Intensieve kuur is eigenlijk berekend op een flesje van 250 ml
Ik had 2 flesjes van 100 ml die ik toen kocht voor 70 euro samen.
Voor mij was het het geld dubbel en dik waard,want ik begon me steeds beter te voelen.
De beschrijving over het gebruik van de Kaardebol wist ik niet die kreeg ik bij de levering.
Ik heb me kunnen redden met 200ml ik voelde me al zo goed dat ik zelfs nog wat over had in het tweede flesje.
Het is niet veel wat er in het flesje achterbleef,maar het gevoel zo van ik heb nog wat om te beginnen als het me weer gebeurd geeft me toch een veilig gevoel.
Dit is de intensieve kuur Ik weet niet meer op welk punt ik mij goed voelde daar is het ook al weer te lang geleden voor.Ik heb op de site gezien dat de flesjes nu 39 euro kosten.
Maar dit is de beschrijving van de intensieve kuur van een flesje van 250 ml
De 1e week beginnen met 3 x 5 druppels per dag dan iedere dag er 3 x 1-druppel erbij.
2e en 3e week geleidelijk opvoeren naar 3 x 30 druppels per dag.
3e tot 8e week voer je het op naar 3 x 40 druppels per dag of maximaal 3 x 160 druppels per dag.
De maximale druppels die ik heb gebruikt waren 40 druppels 3x per dag.
En daarbij gebruikte ik ook iedere dag leverbitter de hoeveelheid leverbitter wat ik in nam weet ik niet meer.Weet alleen dat het naar Laurier drop smaakte.

Foetsie ik hoop dat je er ook van geneest eigenlijk hoop ik dat voor iedereen,want deze ellendige ziekte gun je niemand. Iedereen heel veel sterkte.

Gr Gertie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 30 Dec 2013 20:58

Sorry, maar 3 keer 160 druppels per dag en dan nog al die andere producten erbij voor ongeveer een jaar lang wordt een hele dure bedoening.
Mensen met een uitkering kunnen dat nieteens betalen.

Ik had er wel over nagedacht om het te gaan doen, maar helaas m'n budget was niet groot genoeg hiervoor.

Gelukkig heb ik andere middelen kunnen vinden die ook heel erg duur zijn, maar toch nog iets beter betaalbaar.....

Gertiepieters

Berichtdoor Gertiepieters » Ma 30 Dec 2013 21:34

Hoi Foetsie
Ik weet dat het voor sommige mensen een dure bedoening word en zeker als je van een uitkering moet rond komen.Het is gewoon vreselijk als je iets mankeert en je zo moet vechten lichamelijk en financieel om beter te worden.Ik wens jou dan ook dat 2014 een goed jaar voor je word en dat je snel beter mag worden.

Gr Gertie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 31 Dec 2013 20:19

Dank je wel voor je lieve woorden.
Ik vind het wel leuk dat je hier je ervaring wilt delen met anderen.
Ik ben er ook van overtuigd dat kaardebol goed kan werken, maar dan i.i.g. voor mij in een behoorlijke hoeveelheid druppels per dag.
Het is goed dat het in nederland te krijgen is.
Zijn denk ik wel al meer mensen mee geholpen.

Misschien was bij mij wel het probleem dat ik 3 jaar gewacht heb voordat ik naar degelijke alternatieven
ging zoeken.
Eigenlijk veel te laat, maar ja, een mens wil gewoon vaak niet weten dat ie ziek is tot het i.d.d. nogal ernstig gaat worden.

Misschien dat ik nog wel kaardebol ga nemen hoor, want ook ik ben afgelopen jaar heel erg opgeknapt met het cowden protocol dat ik neem.

Ben blij om te horen dat je er goed doorheen bent gekomen
Ook voor jou: Een mooi 2014 toegewenst.

:)

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 25 Feb 2014 14:48

Hallo
Ik ben me nog aan het inlezen hier, en zag deze berichten staan. Ik ben ook gelijk met kaardebol begonnen toen ik hoorde dat ik in dec 2012 Lyme had. Dus ben er al ruim een jaar mee aan de slag.

De kaardebol heb ik ook langzaam opgebouwd tot nu 3 x 20 druppels. Ik blijf stabiel, en zo af en toe een hele goede vooruitgang, maar zoals het al ruim een jaar gaat toch op en af. Ik heb ook nog andere natuurlijke middelen/vitamines en mineralen erbij en ook middelen om de lever te helpen met ontgiften. Bij het laatste bezoek van mijn orthomoleculair arts, was mijn lever helemaal schoon.
Dus het helpt wel, al moeten we er wel lange tijd ( lees jaren) mee doorgaan. Ik weet ook wel dat de middelen niet altijd bij iedereen zo werken, maar blijf dichtbij je gevoel, want luisteren naar je lichaam is heel belangrijk, en al helemaal als je de natuurlijke methode volgt.

fijn om jullie verhalen en jullie eigen weg die je bewandeld te lezen.

Daisy :D

Susann

Berichtdoor Susann » Di 25 Feb 2014 17:58

Hoi Daisy,

Wat leuk om te lezen dat jij baat hebt bij de Kaardebol, ik overweeg het om zelf ook te gaan gebruiken.
Nog een paar vraagjes;
Mag ik vragen wat je voornaamste klachten waren toen je aan de behandeling begon en heb je ook co-infecties ?
Waar heb je de kaardebol besteld en hoelang duurde het voordat je er verbetering van merkte ?

Alvast bedankt voor je reactie,
Groetjes Susan

Terug naar “Onconventioneel”