Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
bezoeker

Re: Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen

Berichtdoor bezoeker » Di 11 Mei 2010 15:26

Hallo Jans,

Ik ben de dochter en reageer eventjes.
Bedankt voor je reactie.
Mijn ouders wonen in Leiderdorp.
Vandaag zijn ze naar de behandelend neuroloog geweest voor een controle afspraak en hij wil dat ze weer opgenomen wordt. Morgenochtend wordt ze opgenomen en dan gaan ze weer allerlei onderzoeken doen, MRI en lumbaal puncties maar ook wordt er weer bloed afgenomen én getest op Lyme.
Omdat het erg slecht gaat met mijn moeder, moeten we verder. Ik hoop dat er eindelijk een diagnose gesteld kan worden en dat we meer zekerheid krijgen!
We houden je op de hoogte.

Vriendelijke groet,

Cindy

Jans

Berichtdoor Jans » Di 11 Mei 2010 21:08

Hoi Cindy,

In Keulen was de Elisa van jouw moeder positief en bij de Westernblot was het OspC twijfelachtig maar dit OspC is wel specifiek voor Lyme. Jouw moeder is dus wel in aanraking met de bacterie geweest en door haar prednison gebruik is de kans groot dat ook de komende testen weer negatief/twijfelachtig zullen zijn. Haar neuroloog zou dit moeten/kunnen weten.

Je moeder zal ook weer een lumbaalpunctie ondergaan, jullie zouden kunnen overwegen een extra buisje liquor af te laten nemen. Bij Pro Health in Weert bestaat de mogelijkheid een PCR in bloedkweek en liquor uit te laten voeren, een voordeel daarvan is dat het geen antilichamentesten zijn en mogelijk geeft dat uitsluitsel.
Nogmaals, mocht je moeder Lyme hebben dan werkt prednison zeer averechts en aangezien de prednison niet het effect heeft wat je er van zou mogen verwachten, voedt de verdenking op Lyme. Ook dat zou de neuroloog moeten/kunnen weten.

Ik vrees dat haar huidige artsen de mogelijkheid van Lyme niet serieus nemen zolang het niet is aangetoond.

Heel veel sterkte met je moeder en ik hoop van harte dat er snel duidelijkheid komt en een goede behandeling wordt ingezet.

Groet,
Jans

RobertF

Berichtdoor RobertF » Wo 12 Mei 2010 10:38

Ik zou ook een buisje extra laten nemen en bij PH laten onderzoeken. Wel zelf heen brengen niet per post en gekoeld.

bezoeker

Berichtdoor bezoeker » Wo 26 Mei 2010 12:01

Hallo Jans,

Mijn moeder is inmiddels weer thuis en heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.
MRI was goed; de ontsteking in haar hoofd is bijna weg dus dat is een goed teken.
Verder was de CT scan goed en het hersenvocht zag er ook goed uit.
Binnenkort krijgt mijn moeder een proefbehandeling AB in pilvorm gedurende 2 weken.
Verder neemt de neuroloog contact op met een arts in Nijmegen, die meer van Lyme weet.
Weer even afwachten!

groetjes,
Cindy

Sanneke

Berichtdoor Sanneke » Do 10 Jun 2010 20:21

Hoi,

Ik heb me eindelijk eens laten testen in Keulen en ik heb de uitslagen ontvangen.
Ik heb in Nederland al 4 of 5 keer een positieve Elisa gehad, maar nooit een positieve Western Blot. Nu is dat ook weer zo (volgens mij).
Vanwege de klachten heb ik me ook laten testen op bartonella. Diet uitslag vind ik lastig te interpreteren.
Weet een van jullie wat deze uitslag precies inhoudt?

Alvast bedankt.

Groetjes Sanneke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Sanneke

Berichtdoor Sanneke » Vr 25 Jun 2010 12:53

Hoi,

Kan niemand van jullie me helpen met de uitslag? Stiekem hoopte ik daar wel een beetje op.

Alvast bedankt!

Groetjes Sanneke

Martijn

Berichtdoor Martijn » Vr 25 Jun 2010 13:53

Sanneke schreef:Ik heb me eindelijk eens laten testen in Keulen en ik heb de uitslagen ontvangen.
Ik heb in Nederland al 4 of 5 keer een positieve Elisa gehad, maar nooit een positieve Western Blot. Nu is dat ook weer zo (volgens mij).

Ik heb zelden zo'n hoge waarde gezien bij de ELISA-IgG. Des te opvallender is dat de WBs beide negatief zijn. Dat zou misschien kunnen wijzen op een kruisreactie (reactie met antilichamen tegen een andere ziekteverwekkers). Dat zou bijv. misschien kunnen gebeuren als je recentelijk bent geïnfecteerd met het Epstein-barr virus (EBV, ziekte van Pfeiffer) of cytomegalovirus (CMV).

Sanneke schreef:Vanwege de klachten heb ik me ook laten testen op bartonella. Diet uitslag vind ik lastig te interpreteren.

Het zegt me ook niet zo veel.

Sanneke

Berichtdoor Sanneke » Vr 25 Jun 2010 21:58

Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie. Ik vond de Elisa uitslag ook al erg hoog. Ik denk dat het toch slim is om weer eens een algemeen bloedbeeld te laten prikken, en dan vooral op Pfeiffer.
Met die Bartonella kom ik ook niet veel verder. Misschien iemand anders?
In ieder geval bedankt voor je berichtje!

Groetjes Sanneke

eus

Berichtdoor eus » Vr 25 Jun 2010 22:29

Hoi Sanneke,

Ik heb ProHealth een half jaar geleden gebeld over mijn uitslag van Bartonella; De uitslag heeft te maken met verdunningen. Ik zal een poging doen het uit te leggen. Als er meer verdund moet worden om op een bepaalde referentiewaarde uit te komen, is er sprake van een positief testresultaat. Bij de Bartonella IgG is de titer 1:320 als normaalwaarde. BIj jouw moest er langer doorgegaan worden met verdunnen; 1:1000 en daarmee is dan Bartonella aangetoond.

Groeten,

Eus
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

vonneke

Berichtdoor vonneke » Za 26 Jun 2010 10:06

Martijn schreef:
Ik heb zelden zo'n hoge waarde gezien bij de ELISA-IgG. Des te opvallender is dat de WBs beide negatief zijn. Dat zou misschien kunnen wijzen op een kruisreactie (reactie met antilichamen tegen een andere ziekteverwekkers). Dat zou bijv. misschien kunnen gebeuren als je recentelijk bent geïnfecteerd met het Epstein-barr virus (EBV, ziekte van Pfeiffer) of cytomegalovirus (CMV).

Zoals ik altijd begrepen heb vind een kruisreactie voornamelijk in de IgM plaats

http://nrz-borrelien.lmu.de/miq-lyme/fr ... ion64.html

False positive results. Due to the use of second or third-generation tests false positive results have diminished considerably. This is especially true of tests that produce false positive results due to cross-reactions, e.g. with broadly cross-reactive bacterial antigens such as heat-shock proteins, or with treponemes in syphilis

In the course of herpesvirus infections (especially Epstein-Barr virus infections) a polyclonal activation of B cells may lead to the production of Borrelia-reactive antibodies especially of the IgM type. In IgM serodiagnostics, false positive reactions caused by rheumatoid factors (e.g. in rheumatoid or autoimmune disorders) must be avoided e.g. by rheumatoid factor absorption. In individual cases, however, there will be false positive IgM test results despite absorption of rheumatoid factors.

viewtopic.php?f=2&t=2664&p=43350#p43350

As an EBV infection might clinically mimic Lyme borrelioses, confirmation of a positive Lyme IgM-EIA
with an additional EBV test and, if indicated , a CMV test seems a better approach than performing a WB

Omdat de Bartonella positief is dacht ik dat daar misschien een mogelijke kruisreactie zat.
Ik heb laatst toen Sanneke deze uitslagen plaatste al gezocht op kruisreactie met Bartonella in de Borrelia serologie (ook in het Engels gezocht) maar niks kunnen vinden

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Terug naar “Lyme Café”