Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Martijn

Re: Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen

Berichtdoor Martijn » Za 26 Jun 2010 11:52

vonneke schreef:Zoals ik altijd begrepen heb vind een kruisreactie voornamelijk in de IgM plaats

Misschien wel, maar ik zou het niet weten; ik heb me daar verder niet in verdiept. Het is i.i.g. zeer opvallend dat die ELISA IgG zo'n hoge waarde heeft, terwijl de rest negatief is, m.n. de Western Blot IgG.

Hebben we zoiets eerder op dit forum gezien? Zelfs de aspecifieke p41 is niet eens positief. Daarom vraag ik me ook af of hier soms met die nieuwe blot getest is. Want als het een recombinant blot is met alleen specifieke eiwitten, dan kan dit grote verschil denk ik ook eerder voorkomen.

vonneke

Berichtdoor vonneke » Za 26 Jun 2010 12:05

Martijn schreef :

Hebben we zoiets eerder op dit forum gezien? Zelfs de aspecifieke p41 is niet eens positief. Daarom vraag ik me ook af of hier soms met die nieuwe blot getest is

Nee, nooit eerder gezien. Ik vond het ook een opvallende uitslag en dacht daarom ook aan een kruisreactie
van de Bartonella omdat die positief is

Ik denk haast wel dat ze met die nieuwe blot testen zoaan deze uitslagen te zien :

viewtopic.php?p=53623#p53623

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 26 Jun 2010 12:29

vonneke schreef:Ik denk haast wel dat ze met die nieuwe blot testen zoaan deze uitslagen te zien :
viewtopic.php?p=53623#p53623

Ja klopt. Blijkbaar doen ze soms ook nog de oude test bij degenen die eerder ook al de oude test hebben laten doen; ten minste, recentelijk heb ik dat nog wel gezien.

Ik vraag me wederom af of het nog wel nut heeft om het lab in Keulen te adviseren, nu dat ze blijkbaar ook een (commerciële?) recombinant blot hebben net als veel andere labs.

De voordelen zijn nog:
1. dat ze sowieso op aanvraag altijd een ELISA en Blot doen.
2. de banden in de blot rapporteren.
3. dat het zonder tussenkomst van een arts kan.

Maar dit geldt ook voor Pro Health in Nederland, dus waarom dan nog specifiek dit buitenlandse lab adviseren, waarbij het qua taal, bezorging en betalingen ook nog ingewikkelder is ( en duurder)?

Zie ook: Wordt er in Keulen een andere test gebruikt dan eerst ?

Barb70

Berichtdoor Barb70 » Za 26 Jun 2010 12:51

Keulen is nog steeds de helft goedkoper dan Pro health.

Sanneke

Berichtdoor Sanneke » Ma 28 Jun 2010 11:11

Hoi,

Bedankt voor jullie berichtjes.

@ Eus; zoals je het uitlegt is het helemaal duidelijk. Bartonella is dan dus aangetoond. Ik zal eens goed moeten gaan zoeken of er iets aan gedaan kan worden en wie dat dan eventueel kan doen. Mijn huisarts werkt niet echt intzettend mee.
Was jouw Bartonella test positief trouwens? En zo ja; heb je er iets aan kunnen doen?

@ Martijn en Vonneke; wat ik uit jullie posts begrijp is dat een kruisreactie met Pfeiffer e.d. vaak alleen in de IGM te zien is. Het is dus vreemd dat mijn IGG zo hoog is. Over de soort testen weet ik niet zoveel, maar ze gebruiken in Keulen nu dus andere testen dan eerst?

Ik zit er over te denken om eens contact op te nemen met Pro Health. Kijken of ik me daar kan laten testen. Misschien dat zij dan ook iets kunnen aanraden i.v.m. die Bartonella.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sanneke

Dian

Berichtdoor Dian » Di 29 Jun 2010 20:44

H
Laatst gewijzigd door Dian op Vr 13 Apr 2012 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.

RobertF

Berichtdoor RobertF » Vr 9 Jul 2010 22:45

De Bartonellatest wordt uitgevoerd in een verdunningsreeks. De grenswaarde is een verdunning van 1:320 daar staat ook het teken < voor De gevonden waarde is positief in 1:1000 dus dat is een positief resultaat voor IgG.

dirkelli

Berichtdoor dirkelli » Zo 1 Aug 2010 14:05

Uitslag onderzoek Pro Health Weerd.
Een EM gehad in aug 2008

Elisa 0.33 onder 0.9 negatief

Lineblot igG P41
Lineblot igM P41+OspC

Uitslag: igM blot positief; OspC band zeer specifiek. Serologisch aanwijzing voor Bb.
Advies: Behandeling op basis van serologie.

Zijn hiermee naar een ziekenhuis geweest in Sneek en Apeldoorn maar zij kunnen hier niets mee.
Graag jullie reactie hierop.

gr Dirk

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 1 Aug 2010 14:49

Hoi Dirk, je hebt als ik het goed lees goede serologische aanwijzingen voor aanwezigheid van de borreliabacterie.
Een bloedtest zou bij jou al niet nodig zijn geweest, want een EM -rode kring- is namelijk het beste bewijs dat je de ziekte van lyme hebt.
Dit zou bekend moeten zijn bij artsen, maar helaas is hier vaak sprake van een groot hiaat in hun kennis.

groetjes,
Dorien

dirkelli

Berichtdoor dirkelli » Ma 2 Aug 2010 10:35

Hallo Dorien,
De EM is in 2008 behandeld met 10 dagen Doxycycline.
Dit is volgens de richtlijnen van het ziekenhuis voldoende geweest.
De test uit Weerd werd afgedaan als vaag.
Dus geen lyme.
De klachten (somber,depressief)kwamen toch vrij snel na de EM.

gr Dirk

Terug naar “Lyme Café”