Als ik me goed herinner draait het bij de Elisa en de WB om antistoffen, maar bij de LTT of Melissa juist niet. Bij de laatste test gaat het om de reactiviteit van de witte bloedcellen, hetgeen een actieve besmetting kan aangeven.
Het meisje is dus juist niet in staat om antistoffen te produceren. Hetgeen natuurlijk duidt op een problematische immuunrespons. [...]
Conclusie: niet nodig verder te testen, test is duidelijk. Boven de 3 is bij LTT een goede bevestiging, dus borrelia burgdorferi is aangetoond.
Volstrekt onbegrijpelijk wat die dr. Gerards lijkt te beweren.
LTT is juist ontwikkelt vanwege de onbetrouwbaarheid (lees waardeloosheid en eigenlijk nog erger) van de Elisa en WB. Dat zo iemand op zo'n lab werkt is tenenkrommend. Niet geïnfecteerd, maar wel sporen in het bloed kan helemaal niet.
Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen
-
Re: Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen
hoi Leen, dit is de info die ik prive kreeg doorgespeeld van die deskundige lymepatient (ik heb 1 passage van het bericht van die persoon weggelaten omdat die info geeft die snel kan worden gelinkt aan die persoon, voor het geval dat deze persoon liever deze info van zichzelf niet publiek wil maken):
-
LTT:
B. Afzelii 22.4 SI <3
B. Sens. strict.(burgdorferi) 7.9 + SI <3
Borr. garinii 5.1 + SI <3
Mijn test is gedaan in Mainz
Wat betekent dit precies?
B. Afzelii 22.4 SI <3
B. Sens. strict.(burgdorferi) 7.9 + SI <3
Borr. garinii 5.1 + SI <3
Mijn test is gedaan in Mainz
Wat betekent dit precies?
-
Volgens mij betekent dit dat je lyme hebt.....
-
fr1968 schreef:Volgens mij betekent dit dat je lyme hebt.....
O, oke, ik wist het eigenlijk niet zeker, maar die ene hoge score, betekent dat , dat je die soort hebt, of hoe zit dat?
Ik had nog de positief test, las ik < 3 en was 3.1 dat is toch niet zo hoog?
Of zit ik in een ontkenningsfase? Ik wil het liever niet hebben.
Net als iedereen denk ik, groetjes Shelara
-
Hoi Shelara
Staat er geen conclusie bij ergens bij de uitslagen?
Ik heb zelf getest in Augsburg, en daar stond duidelijk bij, in mijn geval dat ik chronische lyme heb met immuunsuppressie.
Maar 2 van de waardes die je hier geschreven hebt zijn duidelijk positief, dus..... ik hoop dat je snel een behandeling kunt starten.
Ik heb zelf getest in Augsburg, en daar stond duidelijk bij, in mijn geval dat ik chronische lyme heb met immuunsuppressie.
Maar 2 van de waardes die je hier geschreven hebt zijn duidelijk positief, dus..... ik hoop dat je snel een behandeling kunt starten.
-
Hoi Shelara,
Er is op drie stammen Borrelia getest; Borrelia Afzelii, Borrelia Sensu Stricto en Borrelia Garinii. Voor alle stammen geldt, dat je boven de referentiewaarde scoort, dus positief bent.
De Borrelia Afzelii wordt geassocieerd met huidafwijkingen, de Borrelia Garinii met klachten van het neurologisch systeem en de Borrelia Sensu Stricto met gewrichtsaandoeningen.
Groeten,
Eus
Er is op drie stammen Borrelia getest; Borrelia Afzelii, Borrelia Sensu Stricto en Borrelia Garinii. Voor alle stammen geldt, dat je boven de referentiewaarde scoort, dus positief bent.
De Borrelia Afzelii wordt geassocieerd met huidafwijkingen, de Borrelia Garinii met klachten van het neurologisch systeem en de Borrelia Sensu Stricto met gewrichtsaandoeningen.
Groeten,
Eus

De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
-
fr1968 schreef:Hoi Shelara
Weert moet nog komen, mijn arts ( natuurarts) is al met behandeling begonnen.
Ik vroeg nog of dat niet een beetje voorbarig was, maar hij zei, ga er maar van uit, met deze uitslag uit Mainz?
Ik ben onder behandeling van P v M over 2 weken belt hij me weer.
Dan zal Weert ook wel binnen zijn (duurde +/- 8 weken totaal)
Bedankt, groetjes Shelara
-
eus schreef:Hoi Shelara,
Groeten,
Eus
Ik zit dus in een rolstoel/scootmobiel door dat " beestje" is er een mogelijkheid dat ik daar ooit weer uitkom?
Is iemand daarmee bekend, in een rolstoel hierdoor? En, er ook weer uit?
Ik hoop iets positiefs te horen, als dat er is, ben het erg beu dat ziek en afhankelijk zijn.
Bedankt in ieder geval voor de uitleg zover
groetjes Shelara
-
Rotterdam Star 2 oktober 2012, wie kan mij dit uitleggen?
ARA:1+Star-MDC
DET:1+12:09:27+11:02
IDE:1+J+831461
BEP:1:1:1+0+Pat.was niet nuchter+.++++++102
BEP:1:1:2+0+Borrelia Burgd.+Negatief++++++BORIB
BEP:1:1:3+0+INTERPR.BOR.BURGD.+Zie tekst++++++LWR9
OPB:1:1:3:1+Er is nog geen aanwijzing voor een infectie met Borrelia.
OPB:1:1:3:2+AANBEVELING
OPB:1:1:3:3+Indien eerste ziektedag minder dan een maand geleden is, verzoeken
OPB:1:1:3:4+wij om een tweede monster, omdat Borrelia antistoffen vaak pas laat
OPB:1:1:3:5+gevormd worden
UNT+18+62727831461
UNZ+1+L49235-6272817
ARA:1+Star-MDC
DET:1+12:09:27+11:02
IDE:1+J+831461
BEP:1:1:1+0+Pat.was niet nuchter+.++++++102
BEP:1:1:2+0+Borrelia Burgd.+Negatief++++++BORIB
BEP:1:1:3+0+INTERPR.BOR.BURGD.+Zie tekst++++++LWR9
OPB:1:1:3:1+Er is nog geen aanwijzing voor een infectie met Borrelia.
OPB:1:1:3:2+AANBEVELING
OPB:1:1:3:3+Indien eerste ziektedag minder dan een maand geleden is, verzoeken
OPB:1:1:3:4+wij om een tweede monster, omdat Borrelia antistoffen vaak pas laat
OPB:1:1:3:5+gevormd worden
UNT+18+62727831461
UNZ+1+L49235-6272817
-
Hoi Desiree, de uitslag van de lymetest is: geen antistoffen gevonden.
Er staat dat als je een maand of korter geleden besmet bent, dat je dan nog een keer moet testen.
Meestal wordt overigens 6 weken in acht genomen na een besmetting voor een goede antistoffenbepaling.
De testen zijn te onbetrouwbaar binnen 6 weken na een besmetting omdat ze dan de antistoffen nog niet herkennen.
Tel erbij op dat antistoffen zowiezo maar de helft van de lymepatienten herkennen en je begrijpt dat antistoffentesten niet toereikend zijn vaak om lyme uit te kunnen sluiten met een gerust hart.
Daarnaast is het van belang dat je zelf ook nog weet dat je niet binnen 2-3 maanden na antibioticagebruik test omdat antibiotica de antistoffenvorming onderdrukt: en de testen bij de huisarts of in het ziekenhuis zijn bijna altijd op basis van antistoffen: de elisa en de western blot.
De pcr-test is op dna van de borrelia, maar ook daarvoor geldt overigens dat je 2-3 maand na de laatste antibioticapil moet laten testen voor een zo optimaal betrouwbaar mogelijk resultaat; deze test kun je laten doen bij pro health weert of in berlijn.
Die laatste test, de pcr, daar loop je de kans van dat je het zelf moet betalen (iets van 130 euro uit mijn blote hoofd): maar probeer je huisarts het formulier te laten invullen en probeer of men het dan toch vergoedt. Bel hierover met http://www.prohealth.nl als je er meer over wil weten (de procedure etc).
Er staat dat als je een maand of korter geleden besmet bent, dat je dan nog een keer moet testen.
Meestal wordt overigens 6 weken in acht genomen na een besmetting voor een goede antistoffenbepaling.
De testen zijn te onbetrouwbaar binnen 6 weken na een besmetting omdat ze dan de antistoffen nog niet herkennen.
Tel erbij op dat antistoffen zowiezo maar de helft van de lymepatienten herkennen en je begrijpt dat antistoffentesten niet toereikend zijn vaak om lyme uit te kunnen sluiten met een gerust hart.
Daarnaast is het van belang dat je zelf ook nog weet dat je niet binnen 2-3 maanden na antibioticagebruik test omdat antibiotica de antistoffenvorming onderdrukt: en de testen bij de huisarts of in het ziekenhuis zijn bijna altijd op basis van antistoffen: de elisa en de western blot.
De pcr-test is op dna van de borrelia, maar ook daarvoor geldt overigens dat je 2-3 maand na de laatste antibioticapil moet laten testen voor een zo optimaal betrouwbaar mogelijk resultaat; deze test kun je laten doen bij pro health weert of in berlijn.
Die laatste test, de pcr, daar loop je de kans van dat je het zelf moet betalen (iets van 130 euro uit mijn blote hoofd): maar probeer je huisarts het formulier te laten invullen en probeer of men het dan toch vergoedt. Bel hierover met http://www.prohealth.nl als je er meer over wil weten (de procedure etc).