Plaats hier je resultaten van de testen in Keulen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Kees

Berichtdoor Kees » Di 8 Nov 2005 11:00

Mijn dochter heeft een de volgende uitslag van de test:
Borrelia-burgd. IgG-Ak (Eilisa) <100 (negativ)

Borr-Westernblot IgG p41, p39, p34
Borr-Westernblot IgM p41

Anzahl und staerke der nachgewiesenen spezifischen banden koennen hinweis auf eine Borrelieninfektion sein. wobei der infektionszeitpunt nich bestimmbar ist. Geringgradig ausgepraegte befunde wie im vorliegende fall finden sich haeftig als resttiter nach frueherer infektion.

Ongeveer 5 jaar geleden had ze een teek in het (rechter) been waar nu het probleem zit. Teek zelf eruit gehaald. De waarnemend huisarts gebeld en die vond AB toen niet nodig. Moest duidelijk een grote rode kring zijn en het was slechts een beetje rood om de beetplek.

Eerst verwezen na klachten naar neuroloog. Kon niets vinden en wilde ruggeprik doen, maar dat wilden wij niet na lezen op forum onbetrouwbaarheid test. Via de huisarts wel de test in Duitsland laten doen met bovenstaande uitslag.

De huisarts weet het nog niet goed te interpreteren maar voelt wel iets voor antibiotica. Welke hoeveelheid en hoe lang weet hij niet. Wie kan daar iets over zeggen.

Haar klachten zijn vanaf 8 september al een dode voet, dood been, kuit. Dat is nog steeds zo. Zij heeft ook haaruitval. Gisteren kon zij een woord (backup) niet uitspreken en struikelde er steeds over, tien keer achter elkaar fout. Later kon ze het ineens wel zeggen, terwijl ze normaal nergens moeite mee heeft.

We willen aktie, dus anti biotica. Wie helpt onze huisarts op weg.

Kees (garlic@planet.nl)

ventru

Berichtdoor ventru » Di 8 Nov 2005 11:32

Mijn uitslag was identiek, heb nu met overredingskracht met mijn huisarts besloten met behandeling met doxycyhcline te beginnen, 200mg per dag. Mijn klachten worden steeds heftiger en ik voel mij steeds minder goed. Ik hoop dat het aan zal slaan,ben al een jaar aan het tobben. Ik zou inderdaad ook naar de huisarts gaan en de richtlijnen meenemen, zij kennen ze écht niet en zijn helemaal verbaasd als je zo gerichte informatie meeneemt.

Trouwens, ik vind het opvallend hoe weinig artsen positief reageren op een behandeling voor Lyme, ze vinden het nog altijd "gezeur" lijkt het wel!

Kees

Berichtdoor Kees » Di 8 Nov 2005 11:44

Onze huisarts wil wel AB geven. Denkt ook dat het lyme is, zeker na de uitslag en de voorgeschiedenis. Is heel meewerkend, altijd al geweest. Hij weet alleen (nog) niet hoeveel AB en hoelang.

Bedankt voor je reactie en sterkte !

Kees

Iceblue

Berichtdoor Iceblue » Di 8 Nov 2005 14:39

Hoihoi,

Mijn bloeduitslag uit Keulen is binnen:

Borrelia-burgd. IgG-Ak (ELISA) : 105 (100-195=grenzwertig)
Borrelia-burgd. IgG-Ak (ELISA) : negativ

Borr.-Westernblot IgG : p41, p39
Borr.-Westernblot IgM : p41

Die Kriterien fuer ein positives Westernblot-Ergebnis sind nicht erfuellt. Bei fortbestehendem Verdacht auf eine Borrelien-Infektion sollte eine Verlaufskontrolle (einschl.Westernblot) erfolgen. Nur bei eindeutiger klinischer Symptomatik wird eine spezifische Therapie empfohlen.

Helaas, peanutbutter :roll: ...

Lieve groet, Iceblue

rn.mast@zonnet.nl

Berichtdoor rn.mast@zonnet.nl » Di 8 Nov 2005 18:54

Dat soort uitslagen ontvang je inderdaad liever thuis dan bij de huisarts... Al zijn er enkele banden, waar kunnen die dan van zijn?

Iceblue

Berichtdoor Iceblue » Do 10 Nov 2005 11:15

rn.mast@zonnet.nl schreef:Dat soort uitslagen ontvang je inderdaad liever thuis dan bij de huisarts... Al zijn er enkele banden, waar kunnen die dan van zijn?

Jo!

De huisarts heeft zelf ook de uitslag gekregen, dus hij weet dit ook.
Enig idee waar die banden van zijn dan :roll: ?

Lieve groet, Iceblue

Ezeltjestrekje

Berichtdoor Ezeltjestrekje » Do 24 Nov 2005 15:59

Mijn uitslag vanuit Keulen d.d 16-06-2005:

Borrelien-AK:
Borrelia-burgd. IgG-Ak (ELISA) 220
Borrelia-burgd. IgM-Ak (ELISA) negativ
Borr.-Westernblot IgG p41,p39,p34
Borr.-Westernblot IgM p18

Anzahl und Staerke der nachgewiesenen spezifischen banden koennen hinweis auf eine Borrelieninfektion sein, wobei der infektionzeitpunkt nicht bestimbar ist. Geringgradig ausgepraegte befunde wie im vorliegenden fall finden sich haeufig als restiter nach frueherer infektion.

Mijn uitslag vanuit Keulen d.d. 16-11-2005:

Borrelien-AK:
Borrelia-burgd. IgG-Ak (ELISA) 185
Borrelia-burgd. IgM-Ak (ELISA) negativ
Borr.-Westernblot IgG p41,p39,p34
Borr.-Westernblot IgM negative

Anzahl und Staerke der nachgewiesenen spezifischen banden koennen hinweis auf eine Borrelieninfektion sein, wobei der infektionzeitpunkt nicht bestimbar ist. Geringgradig ausgepraegte befunde wie im vorliegenden fall finden sich haeufig als restiter nach frueherer infektion.

Ik heb nog steeds geen duidelijk beeld in hoeverre ik Lyme zou hebben of niet.
Ik zie wel dat er een en ander is veranderd.
Heb zelfs gekeken naar de site waarnaar jullie verwijzen om de test te lezen, maar ik kom daar niet zo uit.

Kan er iemand mij uitleggen, hoe het in mijn test/geval zit?
Alvast bedankt.
Groetjes Petra

Martijn

Berichtdoor Martijn » Do 24 Nov 2005 16:47

Ezeltjestrekje schreef:Kan er iemand mij uitleggen, hoe het in mijn test/geval zit?

De uitslag geeft aanwijzingen dat voor contact met Borrelia, zodoende verhoogt het de waarschijnlijkheid van de diagnose Lyme.

Danger

Berichtdoor Danger » Do 24 Nov 2005 18:27

Hoi Ezeltjestrekje,

Naar wat ik begrepen heb; is het zo dat als je geen AB hebt gebruikt en toch een wisseling ziet in de banden (in jouw geval is WB IgM weggevallen) dat de Lyme dan actief is.

Als ik het niet goed heb, dan verbeterd iemand mij wel :wink: .
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Ezeltjestrekje

Berichtdoor Ezeltjestrekje » Vr 25 Nov 2005 11:34

Hoi Allemaal, Ik wilde heel even Danger en Martin bedanken voor hun antwoord.
Het is toch al zo moeilijk te begrijpen en je zit met zoveel vragen en dan snap je soms zelfs de antwoorden weer niet, maar goed, toch bedankt voor de uitleg enne ik zit maandag wel weer bij de huisarts voor weer een kuurtje AB.

Groetjes Petra

Terug naar “Lyme Café”