Stroomgevoelens en tintelingen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
albert2

Stroomgevoelens en tintelingen

Berichtdoor albert2 » Ma 21 Jul 2008 21:41

Ik heb (of had?) de ziekte van Lyme. Ca. tien weken geleden is EM ontdekt. Vervolgens kuur gehad van 10 dagen. Na stoppen van kuur na 4 dagen een (2e) nymf weggehaald. Hierna geen kuur meer gehad.
Ik heb last van stroomgevoelens door mijn (onder)benen, linkerbovenarm en nek. Kan iemand mij vertellen of deze symptomen bij neuro-borreliose horen? Er wordt op dit forum hier en daar gesproken over tintelingen, is er dan sprake van tinteling zoals je hebt als je arm slaapt (dat dus de doorbloeding niet helemaal goed is) of is het meer een gevoel dat je hebt als je een stroomdraad vastpakt? (dus meer een overbelasting van zenuwen?)
Bij mij lijkt het namelijk op het laatste. Degene die ook last heeft (gehad) van tintelingen: Graag jouw reactie! Hartelijk dank.
Laatst gewijzigd door albert2 op Zo 5 Okt 2008 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Mieke

Re: Stroomgevoelens en tintelingen

Berichtdoor Mieke » Ma 21 Jul 2008 22:05

Dag Albert,

In het begin van mijn Lyme-ziekte had ik veel en vaak last van stroomgevoelens door
armen, benen en soms voeten.
Dit is gelukkig vrij snel vanzelf weer verdwenen, maar in 2007 kreeg ik wat tintelingen
in de hielen, hier heb ik toen Thiamine ( vit. B. 1 ) voor gekregen van de behandelend arts.

Groeten van Mieke.

vonneke

Berichtdoor vonneke » Di 22 Jul 2008 10:15

Hallo Albert

Ik heb van beide last, zowel tintelingen als stroomgevoelens. De laatste vooral in de onderarmen.

Tintelingen en doof gevoel kunnen voorkomen bij neuroborreliose.

De kuur die je hebt gehad is de kortste van de CBO richtlijnen en blijkt vaak niet voldoende te zijn.

Was die nymf die je na de kuur hebt weggehaald al volgezogen?

Groetjes,Yvonne

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

albert2

Berichtdoor albert2 » Di 22 Jul 2008 13:31

Aan Mieke en Yvonne: Bedankt voor jullie reacties! A.s. donderdag hoor ik de uitslag van de bloedtest op vit B1! De nimf was nog niet echt volgezogen maar heeft zich wel wekenlang (en ook dus nog na het beeindigen van de kuur) opgehouden op die plek omdat ik weken lang jeuk op deze plek heb gehad. Het rode vlekje van deze plek (dus niet van de plek van de eerdere Er. Migrans) trekt overigens nauwelijks weg. Is dat misschien een aanwijzing dat je opnieuw de bacterie binnen heb gekregen? Ik zal met mijn huisarts bespreken of opnieuw een kuur verstandig is daarom.
WIE HEEFT ER NOG MEER ERVARING MET STROOMGEVOELENS (GEHAD?)

els

Berichtdoor els » Di 22 Jul 2008 19:07

Albert
albert2 schreef:WIE HEEFT ER NOG MEER ERVARING MET STROOMGEVOELENS

Ik .En tintelingen ,in bed heb ik het meeste last.en bv bij het typen.
Of een nimf wekenlang vast kan zitten twijfel ik aan ,misschien dat iemand anders hier iets over weet.
Groet Els

Niek

Berichtdoor Niek » Wo 23 Jul 2008 19:40

tintelingen, doof gevoel etc.: heel algemene klachten bij Lyme. Ging bij mij verregaand over binnen enkele weken nadat ik vit. B complex en Magnesium supplement ging slikken. Waarschijnlijk komt een deel van deze klachten gewoon door uitputting (als gevolg van de sloop/verbruik van de Bb).

albert2

Berichtdoor albert2 » Wo 23 Jul 2008 21:09

Aan Niek en Els: Bedankt voor jullie reacties. Niek: Er is bij mij geen doofheid bij de stroomgevoelens en het is ook geen tinteling zoals je hebt bij een slechte doorbloeding.
Als ik een hoge dosis Magnesium slik (1000mG per dag) verergeren bepaalde klachten zich juist, namelijk de haast voelbare zenuwen in onderbenen. Dit voelt dan aan alsof in de onderbenen zeer veel en zeer kleine spiertjes zich ongecontroleerd samentrekken. Een ander zal dit als tinteling of 'beestjes onder de huid' benoemen. Dit is wel een ander gevoel (andere klacht) dan stroomgevoelens. De stroomgevoelens verergeren zich wel als ik plotseling stop met Magnesium inname. Dus ik denk dat het inderdaad te maken heeft met overbelasting van het zenuwstelsel. En dat kan weer mede door Lyme worden veroorzaakt. Of niets soms?
Laatst gewijzigd door albert2 op Zo 7 Sep 2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Teekenaar

Berichtdoor Teekenaar » Do 24 Jul 2008 10:45

Ik had last van mijn benen, lag in bed, een tintelend gevoel, prikkend doof gevoel.

albert2

Berichtdoor albert2 » Vr 25 Jul 2008 20:39

Hoi allemaal!
Nou de bloedtest van vit B1 en B12 is binnen: Alles prima in orde. [update 181008: Sinds enkele dagen weet ik pas dat ik toch een klein tekort heb aan B12, huisarts heeft dit niet verteld en assistente heeft eerder gezegd dat bloeduitslagen goed waren. Dus niet helemaal....; zie pagina 6 voor meer info over tekort B12] Ik heb nu een verwijzing naar een neuroloog i.vm. mijn stroomgevoelens in combinatie met mijn (voorbije?) Lyme Borreliose.
Velen van jullie schrijven over een doof gevoel bij stroomgevoelens. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Bedoelen jullie een verlamd gevoel of dat er weinig gevoel meer in je benen/armen zit?? Of een gevoel wat je hebt als je arm of been 'slaapt' (zoals je hebt als je in een verkeerde houding hebt gezeten/gelegen?)
Laatst gewijzigd door albert2 op Za 18 Okt 2008 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.

els

Berichtdoor els » Vr 25 Jul 2008 23:35

Hoi Albert.
Ik vind het altijd heel moeilijk om te omschrijven hoe bepaalde pijnen voelen en ik denk dat heel veel lyme patiënten dit hebben.
Hoe vertel je iemand die nog nooit hoofdpijn heeft gehad hoe dat voelt?
Mijn stroomgevoelens voelen als schokken ,net of je een stroom stoot krijgt ,plots door je hele lijf een schok als je een partner hebt die naast je ligt voelt die dat je helemaal schut , dit heb als ik in slaap val
Het is niet het gevoel alsof je valt maar echt een scheut, dit herhaald zich soms tot wel 10 keer maar het is ook dagen weg.
Het nare dode gevoel in de armen begint als als ik op mijn rug lig.
Het begint boven aan de armen met tintelingen gaat door tot aan de vinger toppen, dan gaat het pijn doen .lijkt net of er geen doorbloeding of zo meer is.
Door op de zij te gaan liggen of bewegen gaat het weer over ,maar ook door stil zitten of veel dezelfde beweging maken treed dit op.
Dus zo als tikken, steeds weer de zelfde herhaling,
Ik kan het niet beter omschrijven maar hoop dat je misschien hier wat aan hebt, ik denk dat je herkenning zoek in dingen of pijn die je zelf ervaart.
Maar er is veel verschil hoor in pijn, klachten, bij lyme patiënten.

Terug naar “Lyme Café”