Stroomgevoelens en tintelingen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Niek

Re: Stroomgevoelens en tintelingen

Berichtdoor Niek » Do 6 Nov 2008 22:39

albert2 schreef: Wel raar dat ik in juli een behoorlijk tekort had terwijl ik kort daarvoor nog 9 B12 pillen had geslikt had van 5000 (!!!) % ADH B12 (wel 1 week voor het prikken met suppelementen gestopt en ik slikte de pillen om de drie dagen). HOE KAN DIT TOEN EEN TEKORT HEBBEN GEGEVEN, terwijl nu bij bijslikken (weliswaar nu iedere dag en verspreid over de dag continue inname) er absoluut geen tekort meer is????

dat gemeten tekort is niet vreemd als je weet hoe de B12 opname/uitscheiding werkt. Afhankelijk van wat er mis was (als er al iets mis was) is het denkbaar dat meer dan 99% van de B12 die je inneemt NIET wordt opgenomen. Hoeveel je van de dosis opneemt hangt af van het soort B12 dat je gebruikt, toedieningsvorm (bijv. oraal, sublingual, intraveneuze injectie) en het soort probleem waar je mee te maken hebt. Vandaar dat de standaard pillen een enorme 'overdosis' bevatten t.o.v. de ADH.

Verder bouwt je lichaam een buffer op van B12 (o.a. in de lever dacht ik) die normaal genoeg is voor vele jaren zonder B12 inname; alles wat teveel is wordt uitgescheiden. Als je aanvankelijk een tekort hebt zal het tijd kosten voordat het weer op peil is. Staar je niet blind op officiele B12 normen, bijv. vegetariers kunnen lagere waardes hebben zonder dat dat problemen oplevert; de normen zijn inderdaad nogal willekeurig.

albert2

Genezen van Lyme ! !

Berichtdoor albert2 » Vr 28 Nov 2008 12:44

Niek dank voor je antwoord!

De uitslag van mijn lumbaalpunctie was goed aldus mijn voormalige neuroloog.
Wel had ik een boven de referentiewaarde uitkomende waarde van IgG/Liquor, namelijk 43 (referentiewaarde 11-31). Maar goed, ik neem aan dat dit geen aanwijzing is ergens voor....
Ook de IgG in de bloedtest is verhoogd, maar niet echt boven de referentiewaarde maar 'grenzwertig', zie de hieronder beschreven uitslag van de bloedtest uit Keulen (die ik inmiddels binnen heb gekregen):

WB negatief (nachweisbare Banden: P41)
ELISA IgG: = 120, grenzwertig,
ELISA IgM: Negatief.

Wegen fehlender Bestaetigung des Elisa-Ergebnisses mittels Westernblot derzeit kein sicherer Nachweis Borrelien-spezifischer Antikorper. Bei V.a. ganz frische Infenktion wird eine Kontrolluntersuchung in 10 - 14 Tagen empfohlen.

Tenzij er nieuwe symptomen bij komen, moet ik er dan ook vanuit gaan dat ik geen Lyme of Bartonella meer heb! Ik ben hiervan genezen!!!

(sept 08 100% zeker besmette teek met Borrelia, mei '08 ECM, dus genezen van de twee infecties dit jaar
dankzij twee AB kuren van 10 en 14 dagen).

Mijn huidige klachten kunnen dus niet langer worden toegeschreven aan Lyme!

Inmiddels heb ik een verwijzing naar een neuro-musculair centrum voor verdere diagnostiek rond mijn vermoedelijke (poly)neuropathie in handen en voeten.
Ook begin ik vandaag aan B12 smelttabletten op advies van mijn natuurarts.
[update 090209: De uitslag is binnen van dit centrum: Ik heb geen polyneuropathie en geen spierziekte]

Mijn stroomgevoelens verdwijnen na inname van een B-complex supplement en keren terug bij stoppen van inname van een B-complex supplement. De tintelingen in de benen blijven af en toe zich nog wel voordoen, maar worden wel minder lijkt het. De zenuwpijn in handen en voeten blijft stabiel of wordt minder. Moet dus afwachten of het verder verergert. Lyme als (mede-)oorzaak van de reeds 1,5 jaar (!) bestaande (poly)neuropathische-achtige klachten moet dan ook in beginsel worden uitgesloten tenzij het tegendeel zich bewijst.
[update nov '09': Bij mij is medio 2009 via meerdere testen een B12 tekort vastgesteld, naar alle waarschijnijkheid worden daar al mijn klachten door veroorzaakt en niet door Lyme].

Ik wens jullie allemaal veel sterkte bij het herstel. Je ziet het bij mij: Mits je er op tijd bij bent en de juiste behandeling krijgt, is Lyme goed te behandelen zonder restverschijnselen!

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 28 Aug 2010 23:22

Ik heb ook veel last van tintelingen/ pijnscheuten/ koude gevoelens in mijn benen / voeten / tenen / voetzolen / hakken en hielen op het moment. Eerder las ik hier dat er samenhang kan zijn met infecties/suikerziekte/schildklierproblemen en gedoe met de nieren.
Ik heb een lymeinfectie/schildklierproblemen en momenteel heb ik ook geirriteerde nieren.
Dit laatste (denk ik) omdat ik zo stom ben geweest om te testen of ik misschien geen probiotica meer nodig had. Daarna kreeg ik gelijk een blaasontsteking en na een tijdje raakten de nieren erbij betrokken.
Trouwens bartonella heb ik ook, kwam uit de test.
Of die al weg is heb ik sindsdien niet meer laten testen.
Dus dat kan ook de reden zijn dat ik last heb van mijn voeten.

backtoindia

Berichtdoor backtoindia » Ma 1 Nov 2010 23:56

Ja, hoor, stroomschokjes, alsof er electroden op mijn wangen of hoofd worden gezet! :idea:
Overigens, dit soort klachten kan ontstaan doordat borrelia ook je zenuwstelsel aanvalt en de beschermende laag rond de zenuwen(de kapsels) raakt aangetast.je kunt ook jeuk krijgen, het idee dat je huid in brand staat, of andere klachten die met neuropathie te maken hebben....moet wel zeggen dat de stroomklachten niet constant en vaak van korte duur zijn...
voor de rest heb ik het hele scala van horror ook al doorlopen..inclusief de hartklachten ...ik ben igg positief, dus antistoffen gevonden en nog wat aanvullend bewijs in bloedtesten, maar dan nog struikel je over het onbegrip...mensen die het vergelijken met een beetje jeuk, bah! :twisted:

backtoindia

Berichtdoor backtoindia » Zo 9 Jan 2011 21:36

igg positief- :|
cd57 te laag-
leverenzym te hoog,
bijna doodervaring,
pijn,
neurogische problemen,
extreme afkoeling,
hartproblemen, en ja
stroomschokken soms dagen in mijn hoofd...
behandelen in Hengelo, ho maar, dokter maakt er een goeie grap van, moet ervoor naar overdinkel.vader heeft contact verbroken, ik ben een vervelende hypochonder. :?
:zwaaien:
sterkte joh!!

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 9 Jan 2011 21:46

He Back to India, wat een ellende som je op achter elkaar.
En dat moet jij maar allemaal dragen.
Er wordt je niets gevraagd.
Ik wens je veel sterkte te midden van alles en veel succes met de behandelingen in Overdinkel.
Ik ben benieuwd hoe het verder met je zal gaan.

groetjes!

vlinder1

Berichtdoor vlinder1 » Wo 4 Jul 2012 15:17

Hallo,
Zooooo herkenbaar die stroomgevoelens en tintelingen !!!! Ik had, 2 maanden geleden, het gevoel of er miljarden mieren onder m'n huid kropen en of ik onder 220 volt stond. Ik werd er echt helemaal gek van en wist niet waar ik het moest zoeken !!! Zo erg dat ik zelfs dacht een plek te moeten vinden om mijn aderen op te halen en het bloed weg te laten vloeien. Nee, geen doodswens hoor,helemaal niet, maar pure wanhoop.
Ik ben in de Walborgkliniek terecht gekomen in Amsterdam en het is nu draagbaar, maar een feestje vind ik het nog steeds niet hoor. Nu blijk ik een co-bacterie te hebben, Bartonella, recente Pfeiffer, Lyme dus al in 1998 en ijzer-en vit. D tekort. Hebben jullie nog ideetjes op tips om dit dragelijker te maken? Ik eet er zelfs de kattebak voor leeg als het helpt ! ;-) Mvg, Petra

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 4 Jul 2012 22:53

Arme Vlinder,

Eet ajb de kattenbak niet leeg want dan heb je straks ook nog toxoplasmose!
Ik heb ook last van tintelingen maar met name op mijn voetzolen en hielen. Vooral als ik in bed lig dan moet ik mijn voeten zijwaarts draaien omdat ik ze niet kan laten steunen op mijn hielen. Maar het is gelukkig nog dragelijk. Ik hoop dat er forumleden zijn die je een middel kunnen adviseren om je pijn te verlichten. Vind het trouwens wel revolutionair dat men in de Walborgkliniek is gaan kijken naar co-infecties. Dat stukje miste ik namelijk in het Radboud (en ook in het vorige ziekenhuis waar ik aanklopte met m'n lyme). Ik heb er aangegeven dat ik toxoplasmose-positief ben maar daar werd niets mee gedaan.
En ook Pfeiffer komt helaas op mijn lijstje voor.

P.S. In mijn wijk zit een echte Chinese arts die de traditionele acupuntuur toepast (dus naaltjes waar lichte stroomschokken door worden gestuurd en daarna een soort smeulende sigaartjes (moksa) op worden gestoken. Ik moet je zeggen dat ik er best baat bij had. Iemand anders op het forum die hiermee ervaring heeft? Je zou het kunnen proberen Vlinder.

Sterkte
:wink:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 5 Jul 2012 9:27

Vlinder, nog even,

denk ajb niet dat ik de gek probeer te steken met mijn suggestie dat acupunctuur wel eens een manier zou kunnen zijn om de klachten te verlichten. Je hebt al last van stroomgevoelens en dan kom ik even aan met acupunctuur met 'stroomschokjes'.
Maar soms moet je 'kwaad met kwaad' bestrijden en in dit geval is de acupunctuur een middel om de energiebanen weer beter te laten functioneren en ook de bloedsomloop te bevorderen.

Probeer trouwens ook eens wisselbaden (warm afgewisseld met koud) onder de douche. Bij je voeten en benen beginnen en altijd afsluiten met koud. Nu het warm weer is, is dat ook wat makkelijker te doen.

(P.S. trouwens, ik heb dan wel toxo als co-infectie, maar beslist nog nooit m'n kattenbak leeg gegeten)

:zwaaien:

vlinder1

Berichtdoor vlinder1 » Zo 8 Jul 2012 17:35

Hoi Tulipano,
Wat lief dat je je zo in mijn verhaal hebt verdiept en voor je reactie er op. En zeker neem ik je jouw tips serieus joh...;-) Ik ga er mee aan de slag en kijk wat ik er van kan gebruiken. Hoe gaat het nu met jou dan? Ik heb vandaag een 'redelijk' goede dag en durf dat soms bijna niet hardop te zeggen. Alsof je bang bent dat je het dan de volgende dag moet bezuren. Ach ja, hoezo bijgeloof? Die maffe bacteriën doen maar rare dingen met je he?
Ik ga 27 juli weer naar Amsterdam, naar dokter Kingma en ik zou die man op handen dragen als ie niet te zwaar voor me was :D Maar hij heeft mijn hele verhaal aangehoord en me gegeven wat ik nodig had. En nu zat het ook eens niet tussen m'n oren !!!! Ik wens je veel sterkte en zal de kattenbak maar uit m'n receptenlijstje halen he? Sterkte !! Petra

Terug naar “Lyme Café”