Volgens rpv1 is de inzet van abx alleen niet voldoende

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
rpv1

Volgens rpv1 is de inzet van abx alleen niet voldoende

Berichtdoor rpv1 » Wo 5 Jan 2011 14:47

De inzet van abx alleen is niet voldoende; toevoeging van een cystebreker is al een stap in de goede richting, maar is ook nog niet afdoende om eea qua Lyme ea. effectief te tackelen.

Momenteel is er veel te doen (ILADS conference 2010, lees ilads.org) over zg. biofilms. Dit zijn eiwitstructuren die als een soort biologische filmlaag over de bacteriële kolonie (Borrelia b. en/of co infecties) heen komt te liggen. Daardoor komen abx, zelfs in de meest agressieve vorm niet tot de kern van de infectie, laat staan je eigen afweercellen.

Spirocheten ea. worden dan wel getackeld, cysten kunnen het gevolg zijn vd abx inzet en deze kunnen dan vzv mogelijk getackeld worden door Riamet of Plaquenil, maar dan blijven de biofilm koloniën over. Als deze biofilms niet worden opgelost mbv effectieve eiwitsplitende enzymen, is het in het slechts denkbare scenario zo dat je weer van voren af aan met behandelen kunt beginnen.... Dat verklaart ook de bekende terugval die zo kenmerkend is na een vaak lange intensieve abx periode, die vervolgens wordt gestopt.

Abx moet in dit soort situaties dus gecombineerd worden met mn non reguliere eiwitoplossers (enzymen) zoals Serrapeptase, Nattokinase, Bromelain of een combi daarvan ea. (lossen overigens ook cysten op). Dat moet dr. M te O inmiddels wel weten... Is hij niet lid van een in Ned. bestaande artsen lyme werkgroep ? Ik weet dat deze groep door regelmatig contact met elkaar te hebben, elkaar sneller weet te informeren over de laatste (internationale) stand van zaken omtrent effectieve Lyme behandeling.

Een goede combi bestaat bijv uit Azytromicine (of bijv. Ciprofloxacine in geval van Bartonella co infectie), afgewisseld met Metronidazol, waarna deze kuur wordt afgemaakt met Riamet (van origine een anti malaria middel, maar dus een heel goede cystebreker) danwel Plaquenil oid. Deze kuur dan meerdere keren herhalen en dan weer evalueren met je LLMD.

Daarbij moet dan wel een biofilmkraker/eiwitoplosser worden ingezet, liefst met additionele ondersteuning van magnesium malate (met niet teveel malic acid = appelzuur) ivm ondersteuning van de mitochondriale (energie producerende) cellen, alsmede het weer op niveau brengen van je hormononal esysteem (Adrenal support mbv kruidenextracten). De kwaliteit van deze behandeling valt en staat mede met de kracht van je endocriene systeem O(mn de bijnieren). Dan heb je een goede opzet. Zonder de biofilms dus aan te pakken, blijf je in een vicieuze Borreliose circkel zitten.

Voor het overige blijft eea maatwerk en dat heeft met veel onderliggende factoren te maken. Co infecties, fysieke gesteldheid, dna mogelijkheden, detoxcapaciteit, duur vd infectie enz enz.

Aangezien deze combi (regulier/non regulier) protocollen vooralsnog niet op de site van de nvlp.nl / nvlp.hyves.nl geplaatst mogen worden, omdat men daar vooralsnog slechts de reguliere benadering van de ziekte van Lyme voorstaat, iets wat inmiddels al lang is achterhaald, is eea op http://lymecoach.hyves.nl/ wel in te zien. Hier speelt medical politics helaas een rol (opzet van een Lyme expertise centrum in Ned. - terwijl aansluiting door de Ned. medische top bij de ILADS nu al een mega stap in de goede richting zou zijn) en daar mogen patiënten niet de dupe van worden vindt lymecoach. Een expertise centrum in een later stadium okay, maar Lyme kan in korte tijd zoveel schade aanrichten dat nu al internationale aansluiting bij o.a de ILADS organisatie moet worden gezocht, met medewerking van de politiek.

Behandeling van LYME is een marathon en geen sprint. Maar met deze nwe inzichten, kunnen we behoorlijk wat bochten afsnijden zo lijkt het. Dr. R. Horrowitz (vooraanstaand ILADS LLMD arts) uit de V.S heeft inmiddels meer dan 2000 patiënten op deze wijze behandeld met een succesrate van 70 %. Als dat resultaat sec met een regulier medicijn zou worden gehaald, zou dat echt wereld nieuws zijn. Is het ook, maar binnen mn. de lymesociety. En dat beeld nu moet veranderen, ook in Ned.

S6 met je behandeling en vraag je behandelend arts aanvullend naar bovenstaande behandelinzichten.

Goede reguliere -en non reguliere behandelschema's (volgens ILADS richtlijnen) vind je op http://lymecoach.hyves.nl/ :wink:

admin
Beheerder

Re: Volgens rpv1 is de inzet van abx alleen niet voldoende

Berichtdoor admin » Wo 5 Jan 2011 17:22

@ rpv1,

Ik heb je bericht afgesplitst van het persoonlijke verhaal van anya, want zo'n algemeen bericht hoort niet in iemands persoonlijke verhaal. Lees de Richtlijnen voor de persoonlijke verhalen (nog) eens. NB: je kan de titel van dit onderwerp desgewenst wijzigen.

Verder wil ik dat je stopt met het voortdurend pluggen (reclame maken) van je hyves en je rol als Lymecoach, wat dat ook moge zijn. De indruk ontstaat dat dat de hoofdreden is dat je op dit forum actief bent. Je bent ook nogal eens off-topic en lijkt vooral te vervallen in het herhalen van varianten van je opvattingen omtrent Lyme.

Tot slot zou het je sieren als je niet zo stellig was over zaken waarover geen zekerheid bestaat.

marcv

Berichtdoor marcv » Ma 10 Jan 2011 18:30

rpv1 schreef:
Riamet (van origine een anti malaria middel, maar dus een heel goede cystebreker)

Sorry, dat klopt echt niet:
Van Riamet is voor zover ik weet niet aangetoond dat het als cystebreker functioneren kan.

En als 1 malariamiddel als cystebreker functioneren kan, wil dat natuurlijk niet zeggen dat alle malariamiddelen als cystebreker functioneren kunnen.

Van 1 groep anti-malariamiddelen is aangetoond dat ze cystes kunnen openbreken; maar zijn niet ideaal, omdat ze bij een lagere concentratie waarschijnlijk cyste-bevorderend zijn. Dat zijn o.a chloroquine en Hydrochloroquine (plaquenil), stoffen die chemisch geen verwantschap hebben met de ingredienten van Riamet, n.l. artemether en lumefantrine.

Barb70

Berichtdoor Barb70 » Di 11 Jan 2011 17:15

Riamet als rotatiemiddel met antibiotica en Metronidazol word met ingezet door zowel reguliere en non reguliere artsen zowel in NL als in de USA. Uit onderzoek is gebleken dat Riamet wel degelijk als cystebreker functioneert.

marcv

Berichtdoor marcv » Di 11 Jan 2011 17:25

Barb70 schreef:Riamet als rotatiemiddel met antibiotica en Metronidazol word met ingezet door zowel reguliere en non reguliere artsen zowel in NL als in de USA. Uit onderzoek is gebleken dat Riamet wel degelijk als cystebreker functioneert.

Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom Riamet een positieve invloed zou kunnen hebben; ik heb alleen nooit onderzoek gezien dat dat bevestigd; heb je een link naar dat onderzoek?

Barb70

Berichtdoor Barb70 » Di 11 Jan 2011 19:58

Ik heb geen rechtstreekse link, maar op de laatste ilads conferentie in oktober 2010 is het onderzoek en de resultaten genoemd.

marcv

Berichtdoor marcv » Di 11 Jan 2011 22:43

Barb70 schreef:Ik heb geen rechtstreekse link, maar op de laatste ilads conferentie in oktober 2010 is het onderzoek en de resultaten genoemd.

Ik heb de complete presentaties van ILADS 2010 afgezocht op termen als Riamet, Coartem, artusunate etc, maar er komen alleen verwijzingingen, 2 of 3, naar gebruik bij Babesia omhoog.

Ook in deze lijst interessante punten komt het niet voor, anders dan als middel tegen Babesia.
http://www.betterhealthguy.com/joomla/blog/216-ilads-2010-conference-takeaways

Wil je nog eens kijken waar je het tegen bent gekomen, ILADS 2009 misschien ofzo?

Complete ILADS presentaties 2010 staan overigens hier: http://www.mediafire.com/?fgpl475z9awka

Annie de Muis

Berichtdoor Annie de Muis » Do 13 Jan 2011 0:56

marcv schreef:Ook in deze lijst interessante punten komt het niet voor, anders dan als middel tegen Babesia.
http://www.betterhealthguy.com/joomla/blog/216-ilads-2010-conference-takeaways

Ik was zelf niet van plan te gaan zoeken, maar ik denk ook aan zoektermen als artemisinin en artemisia.

marcv

Berichtdoor marcv » Do 13 Jan 2011 15:49

Ook gezocht op artemisia en artemisinin; levert ook niets op m.b.t. Riamet als cystebreker.

Voor de duidelijkheid: er zijn vast andere goede redenen om Riamet te slikken als onderdeel van een Lyme-protocol; maar dat het een mogelijke cystebreker zou zijn wordt eigenlijk nergens onderbouwd; en wetenschappelijk onderzoek in die richting is al helemaal niet te vinden.
Volgens mij berust het op een misverstand.

Hans11

Berichtdoor Hans11 » Vr 14 Jan 2011 2:42

Hallo,

Interessante discussie.
Ben zelf ook gaan zoeken naar riamet ik kon geen concreet antwoord vinden.
Ik vrees dat marcv gelijk heeft.

Terug naar “Lyme Café”