ENQUETE RIVM OVER LYME VACCIN

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Tulipano

ENQUETE RIVM OVER LYME VACCIN

Berichtdoor Tulipano » Di 10 Apr 2012 16:36

Hallo beste Lymies,

Wie van jullie heeft een enquete ontvangen van het RIVM over het Lyme vaccin?
Er werd o.a. in gevraagd of je interesse zou hebben in het vaccin mocht het (ooit) op de markt komen en of je eventueel bereid zou zijn om zelf (een deel van de) kosten te betalen.

Nu ben ik geen wetenschapper laat staan arts, maar toch zette dit mij even aan het denken.
Ik heb namelijk altijd gedacht dat een vaccin preventief wordt toegepast. Een polio patient krijgt immers ook geen vaccin meer als hij de ziekte eenmaal heeft opgelopen. Als het dan ook nog eens klopt dat een chronisch lymepatient geen of vrijwel geen antilichamen meer tegen borrelia aanmaakt, dan lijkt mij het toedienen van een vaccin bloedlink. (zie ook: LYMErix, het vaccin van Glaxo dat in Amerika werd toegepast en snel weer van de markt werd gehaald door de vele slachtoffers die het veroorzaakte). Zie ik dit verkeerd?

De vraag of ik bereid zou zijn om het vaccin (deels) zelf te betalen vond ik al helemaal niet op z'n plaats.
Er werd nog net niet gevraagd hoeveel dan wel. Een wanhopig lymepatient is bereid om er zijn huis voor te verkopen. En krijgt de farmaceutische industrie hier de lucht van (mochten ze dat al niet hebben) dan kun je er op wachten en verschijnt er binnen de kortste keren een vaccin op de markt. Geen enkele lymepatient heeft om zijn ziekte gevraagd en er zelf waarschijnlijk al genoeg geld tegenaan gesmeten om zijn lijdensweg draaglijker te maken. Je zou maar een uitkering hebben!

Ben benieuwd naar jullie reactie

bamboe

Re: ENQUETE RIVM OVER LYME VACCIN

Berichtdoor bamboe » Wo 11 Apr 2012 13:03

Tulipano, ik vind het stuitend wat je schrijft.
Ik heb hier niet eerder van gehoord.
Ik heb ook niet eerder meegedaan aan een enquete over lyme.
Er zou een eerdere enquete via huisartsen gedaan worden en later heeft de lymevereniging nog meer ruchtbaarheid eraan gegeven.

Maar dit is toch weer iets anders wat je nu schrijft.

Ik ben benieuwd hoe het RIVM jouw gegevens heeft achterhaald, heb je daar inzicht in?
Misschien ook omdat je met die eerdere enquete meegedaan hebt?

Volgens mij hanteert men wel een bepaalde looptijd per type vaccin.
Een collega van mij ging naar zuid-afrika en moest de polioprik opnieuw laten zetten omdat die andere al verlopen was om het maar zo te zeggen.
Zij heeft overigens niets meer aan haar vakantie gehad omdat ze zo ziek werd na die prik.
Nu is dat hersteld geloof ik.

Voor mij is er geen verschil tussen een infectie en een prik uit preventieoverwegingen.
Ik denk dat een vaccin een extra verstoring betekent voor iemands gezondheid net als een infectie.
Dit nog afgezien van dat er vaak adjuvantia (toevoegingen) zitten bij vaccins die niet gezond zijn (kwik, aluminium polysorbaat 80).
En dit wordt ook nog allemaal in het bloed gespoten zodat de normale uitscheidingswegen worden omzeild zodat mensen er niet goed vanaf kunnen komen.
Vaak worden vaccins gekweekt op bijv. kippeneiwit en daar zitten dan ook nog andere virussen en bacterien in.

Een belangrijke vraag is voor mij ook: stel je laat wel een preventieve prik zetten: wat als je last krijgt van de "bij-" werkingen?
Waar kun je dan terecht?
Bij de mexicaanse griepprikken heeft de farmaceutische industrie de overheid kunnen overhalen dat de industrie niet op hoefde te draaien voor schadeclaims.

Voor mij is er geen verschil tussen een infectie en een vaccin (behalve de toevoegingen van de vaccin) en bekend is dat bij een eerste lymebesmetting een lichaam vaak nog wel raad weet maar bij latere besmettingen reageert een lichaam vaak heftiger: puur omdat het teveel wordt.
Dus waarom idd dan een preventieve prik van waar een lichaam het al erg moeilijk mee heeft!

Het is, vind ik, ook onethisch dat / als een overheid probeert uit te vinden hoeveel de farmaceutische industrie extra kan verdienen aan de lymepatient die niets of weinig heeft aan preventie.
Dit riekt naar belangenverstrengeling.

Wat ik ook raar vind, is dat de lymebacterie veel muteert zoals gewoonlijk en dan zijn de antistoffen toch ook vaak weer anders dan die van het vaccin neem ik aan?

En dan heb je nog de coinfecties en joost mag weten hoeveel meer infecties dan alleen de lyme waar vooral chronische lymepatienten mee rond lopen.
Je kunt niet voor elke bacterie(ondersoort) en virus een vaccin laten zetten.
Je wordt doodziek!

Voor wat betreft het evt. bijbetalen van een patient aan een lymeprik: dat gaat idd ver!
Alsof we niet al genoeg zorgpremie betalen voor een zorg die de lymepatient links laat liggen.
Als de zorg dan aan preventie wil doen van chronische lyme laat ze dan eerst eens zelf hun eigen huiswerk gaan doen, ipv de financiele bal weer terug leggen bij de patient en erger nog: de lymepatient nog zieker maken dan die al is.

Dit brengt me bij het volgende citaat: En als je er helder en onafhankelijk over nadenkt kom je tot maar een conclusie; dat het bij vaccins alleen maar draait om financiële winst, niet om gezondheid.

Dit citaat komt van Dr. Michael Gaeta, uit het volgende artikel: http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen ... aties-uit/

Het artikel van die link gaat erover dat er nieuw onderzoek is gepubliceerd in het tijdschrift Immunity dat aantoont dat de antistoffenafweer slechts een onderdeel is van ons immuunsysteem: we hebben ook een immuunsysteem dat daar los van opereert (hoop voor lymepatienten zonder al te veel antistoffen).
Daar heb ik hier ook over geschreven: viewtopic.php?f=4&t=6573#p63999

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 11 Apr 2012 17:53

Hi Bamboe,

Fijn dat je reageert. Ik heb deze enquete via e-mail van het RIVM ontvangen.
En zij hebben mijn gegevens kunnen achterhalen omdat ik inderdaad eerder aan een enquete heb meegedaan. Die ging over mijn symptomen, het waar en wanneer ik de tekenbeet heb opgelopen, het gebruik van medicatie en hoe ik mij daarbij voelde en zo. En die enquete was inderdaad aangekondigd door de NVLP. De tweede (die over het vaccin) niet. Wat ik op dit forum aankaart als bezwaar heb ik ook aangekaart bij het RIVM en hun vervolgens om een reactie gevraagd. Die kreeg ik keurig netjes. Het kwam er op neer dat het RIVM wil begrijpen tot in hoeverre er vraag is naar zo'n vaccin en om welke redenen mensen zich wel of niet zouden willen laten vaccineren. Voorlopig is er volgens hun zeggen nog geen vaccin beschikbaar. Zij gingen helaas niet inhoudelijk in op mijn opmerking over de eventuele risiko's (met LYMErix als voorbeeld) en de financiele aspekten van zo'n vaccin. 8) Tja, dat was natuurlijk te verwachten.

Ik denk dat de risiko's van een vaccin tegen slimme bacteria zoals Borrelia inderdaad enorm zijn.
Als het zo eenvoudig was dan zou het medisch-wetenschappelijk team van ILADS als eerste een formule hebben ontwikkeld. Ik heb nog steeds het gevoel dat deze mensen met artsen zoals J.B. (Oeps! geloof dat ik op dit forum geen namen mag noemen!) zonder belangenverstrengeling proberen om patienten echt te helpen. Ze zijn er al ruim 20 jaar mee bezig. Het is een soort missie geworden.

Merk dat je behoorlijk op de hoogte bent Bamboe. Ik ben echt een leek maar blijf lezen en zoeken om deze ziekte beter te begrijpen. Ga dus nu de links bekijken die je me net doorgaf.

P.S. Heb jij trouwens de documentaire 'Under our skin' gezien???

:zwaaien: Hou je taai

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 12 Apr 2012 22:29

Hoi Tulipano, ff kort voor nu: ja ik heb under our skin gezien.
jij dan?

als je interesse hebt in die amerikaanse lymedocumentaire of de nederlandse en je hebt die niet in je bezit dan kan ik je denk ik per mail wel vertellen hoe je daar de hand op zou kunnen leggen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 13 Apr 2012 23:02

Hi Bamboe,

Heb de documentaire zelf, zowel de wat oudere editie als de recente. Heb er een aan mijn vervangend huisarts uitgeleend. Die toonde zich erg geinteresseerd en wilde hem graag zien. (Hij wel! Mijn officiele huisarts wil er, ondanks de positieve testuitslagen en een meter dik dossier vol episodes over ontstekingen nog steeds niet aan! Als er iemand is die deze documentaire eens zou moeten zien is hij het wel!!!). Vroeg je bij 'activisme' wat je ervan vindt. Laat me ff wat weten.

Bedankt alvast en een fijn weekend :zwaaien:

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 1 Mei 2012 14:42

Hoi Bamboe,

Nog even over de vraag in de enquete of je bereid bent zelf voor het vaccin te betalen.
Heb toevallig het een en ander gelezen over Ab Osterhaus. Naast zijn connecties met het RIVM heeft hij aandelen bij het farmaceutisch bedrijf Viroclinics B.V. Wat een toeval! Erg waarschijnlijk dat Viroclinics het lymevaccin mag gaan ontwikkelen! 8)

Groet
Tulipano

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 24 Mei 2012 18:10

In mijn eerste bericht van 10 april j.l., schreef ik dat er in de enquete nog net niet gevraagd werd hoeveel ik bereid zou zijn om voor het eventuele vaccin te betalen.
Die opmerking moet ik herzien. Ik heb de vragenlijst opgevraagd bij het RIVM en deze onder het onderwerp 'dit waren de vragen uit de RIVM vaccinenquete' gepubliceerd. Bij de laatste vraag (29) wordt wel degelijk gevraagd hoeveel ikzelf voor het vaccin zou willen uitgeven.

Groet
Tulipano

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 25 Sep 2012 13:23

Vanochtend zag ik op TV dat er een nieuwe campagne is begonnen. Burgers wordt gevraagd of zij een bijdrage willen storten voor een onderzoek naar een AIDS vaccin. Een ziekte waarbij het niet ondenkbaar is dat ie bewust in een lab is gecreeerd en waarvoor de burgers nu financieel mogen bijdragen. Ben benieuwd wie dat onderzoek gaat leiden. Misschien kan men dan maar beter gelijk een breed spectrum vaccin ontwikkelen. Dan kan het ook ingezet worden voor lymepatienten. Een en dezelfde studie, maar fondsen werven uit twee potjes 8) .

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 25 Sep 2012 21:05

Bron: Gezondheid.be
Gepubliceerd op 21/03/2002

Geen vaccin tegen tekenbeet

Het farmaceutische bedrijf GlaxoSmithKline stopt met de ontwikkeling van een Europees vaccin tegen de ziekte van Lyme, een infectie die wordt overgedragen door teken. In de Verenigde Staten wordt een gelijkaardig vaccin uit de handel genomen. Nochtans worden in ons land steeds meer gevallen van de ziekte van Lyme opgetekend.
IN de Verenigde Staten en Canada bestaat een vaccin, Lymerix, tegen de ziekte van Lyme. Wegens tegenvallende commerciële cijfers -- een verkoop van 'slechts' 5 miljoen dollar in 2001 -- haalt de firma GlaxoSmithKline de entstof van de Amerikaanse markt. In Canada is de beslissing nog niet genomen.
GlaxoSmithKline was al enkele jaren bezig met de ontwikkeling van een Europees vaccin. De derde fase van het klinisch onderzoek zou dit jaar beginnen. Maar onder invloed van de slechte Amerikaanse verkoop worden die plannen voorlopig geschorst. Studies over de commerciële haalbaarheid van een Europees vaccin moeten nu uitwijzen of de firma volgend jaar met de ontwikkeling wil doorgaan of niet.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Di 25 Sep 2012 22:46

Misschien kunnen ze hem verplicht stellen, dat lymevaccin.
Dan zal de kassa wel rinkelen.
Of misschien krijg je mensen nog wel zo gek als je ze goed veel angst inboezemt voor de ziekte van lyme en leuk is die rotziekte ook echt niet: elke dag een nieuw nachtmerrieverhaal van een lymepatient in een reclamespotje op TV/ radio.
Met de mexicaanse griep is het ook redelijk gelukt om sporthallen te vullen met vrijwilligers voor een prik (goed, er waren nog wat vaccins ongebruikt gebleven), dus waarom niet met de ziekte van lyme of AIDS of watdanook.
Coutinho van het RIVM zegt dat hij zich ook laat vaccineren, Beatrix schijnt zich ook te hebben laten vaccineren tegen in dit geval de mexicaanse griep en ook de Obama's destijds.
Wie was daar ooit bij aanwezig?

Zie hier nog meer info over het lymevaccin waar nu het voor de ziekte van lyme beschikbaar gesteld geld heengaat: http://www2.lymenet.org/domino/file.nsf ... nePosition

Bij die link staat te lezen:
30 procent van onze bevolking heeft een predispositie voor een autoimmuunziekte (deze is vast te stellen door HLA-DR4 testen: ik ben ook zoń gelukkige-): en als deze mensen de ziekte van lyme hebben: dan zet deze infectie dit mechanisme in het lichaam aan dat het zichzelf ook nog verder gaat aanvallen: en het lymevaccin heeft dit mechanisme dus ook aangezet bij de mensen die het kregen toegediend.

En dit staat te lezen over mensen die al lyme hebben die het vaccin kregen toegediend:
The complaint also suggests that patients already infected with the Lyme bacteria (either asymptomatic or in the early stages of infection) when they receive LYMErix could suffer symptoms more severe than had they not received the vaccine.

http://arthritis.about.com/od/lyme/a/ly ... nesuit.htm

Als men zegt dat het lymevaccin van de markt is gehaald door te weinig afzet is dat maar een klein deel van de echte verklaring: het vaccin is van de markt gehaald door de slechte pers (tja hoe zou dat toch komen?) en een rechtzaak dat deze van de markt is gehaald! http://arthritis.about.com/od/lyme/a/ly ... nesuit.htm

Terug naar “Lyme Café”