Deze enquete is niet per definitie bestemd voor lymepatienten, zoals kan worden opgemaakt uit sommige vragen zoals de nrs. 11 en 16.
Bij de meeste vragen moest worden geantwoord d.m.v. het geven van een cijfer 1-7 (1= nee, absoluut niet - 7= ja, absoluut wel.) Hierdoor was de optie 'weet niet' (= 3,5) helaas uitgesloten.
QUOTE:
1. Heeft u ooit de ziekte van Lyme gehad? Bijvoorbeeld een Erythema migrans of andere gezondheidsklachten door de ziekte van Lyme?
2. Hoeveel tekenbeten heeft u bij uzelf in de afgelopen 5 jaar opgemerkt?
3. Hoeveel uur per week brengt u gemiddeld door in een “groene” omgeving, d.w.z. gras, struikgewas, bos, park, tuin of duinen?
4. Brengt u die tijd in een “groene” omgeving door voor werk, vrije tijd of een andere reden? U kunt meerdere antwoorden tegelijk aanklikken.
5. Ik ben op de hoogte van de, door de overheid gegeven preventieadviezen tegen tekenbeten en de ziekte van Lyme.
6. Wie zou moeten betalen voor een vaccinatie tegen de ziekte van Lyme?
7. Ik ben van plan om het vaccin tegen de ziekte van Lyme te nemen, als het beschikbaar is.
8. Ik ontwikkel liever een natuurlijke immuniteit tegen de ziekte dan dat ik me laat vaccineren.
9. De ziekte van Lyme vind ik een ernstige ziekte.
10. Ik denk dat de kans groot is dat ik door het vaccin tegen de ziekte van Lyme last zal krijgen van bijwerkingen
11. De kans dat ik ooit de ziekte van Lyme oploop is groot
12. De kans dat ik ooit de ziekte van Lyme opnieuw oploop is groot.
13. Twee keer per jaar gevaccineerd worden tegen de ziekte van Lyme vind ik te veel.

14. Ik ben bang voor de bijwerkingen van het vaccin tegen de ziekte van Lyme.
15. Ik vind dat ik voldoende beschermd ben tegen de ziekte van Lyme als ik me aan de preventieadviezen tegen tekenbeten houd, zoals het dragen van bedekte kleding.
16. Ik denk dat een vaccin tegen de ziekte van Lyme mij een goede bescherming zal geven tegen het oplopen van de ziekte.
17. Ik denk dat een vaccin tegen de ziekte van Lyme mij een goede bescherming zal geven tegen het opnieuw oplopen van de ziekte.
18. Ik verwacht dat ik in de toekomst het vaccin tegen de ziekte van Lyme zal nemen, als het beschikbaar is
19. Ik zou zelf willen betalen voor een vaccin tegen de ziekte van Lyme.

20. Ik ben bang voor naalden.
21. Ik denk dat een vaccin tegen de ziekte van Lyme niet goed zal werken.
22. Door het vaccin tegen de ziekte van Lyme, zou ik me minder zorgen maken over het oplopen van de ziekte, wanneer ik in de natuur ben.
23. Door de bescherming van het vaccin tegen de ziekte van Lyme, hoef ik mezelf niet te controleren op tekenbeten.
24. Ik vind dat de kosten van een vaccin tegen de ziekte van Lyme moeten worden vergoed (bijvoorbeeld door de werkgever, de zorgverzekeraar of de overheid).
25. Het is waarschijnlijk dat ik het vaccin tegen de ziekte van Lyme neem, als het beschikbaar is.
26. Een keer per jaar gevaccineerd worden tegen de ziekte vind ik veel.

27. Ik denk dat een vaccin tegen de ziekte van Lyme mogelijk zelf de ziekte van Lyme kan veroorzaken.
28. Ik maak me zorgen over de ernst van de bijwerkingen van een vaccin tegen de ziekte van Lyme.
29. Maximum bedrag dat ik voor mezelf zou willen uitgeven.

Heeft u vragen of opmerkingen over deze vragenlijst?
QUOTE (END)
Ben benieuwd of er dit keer ook andere forumleden zullen reageren en hun mening geven, behalve Bamboe.
Groeten van
Tulipano