"De werkelijke oplossing komt bij lymepatienten vandaan"

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
bamboe

"De werkelijke oplossing komt bij lymepatienten vandaan"

Berichtdoor bamboe » Zo 27 Mei 2012 16:44

@ Sniper: bovenstaande uitspraak is hier eerder aangehaald door jou en ik denk dat dat een heel belangrijke uitspraak is.

En ik las net een citaat dat me hieraan deed denken.
Het citaat staat in een boek van een arts die zichzelf van een vreselijke ziekte verlost heeft (men zei dat hij nog maar 6 weken te leven had) en daarna heeft hij veel andere patienten kunnen helpen.

Het citaat in het boek van deze dokter komt niet van hemzelf maar is afkomstig van iemand die lang geleden leefde en gaat als volgt:

Dokter, genees uzelf.

De uitleg door deze arts van dit citaat is dat geen enkele arts een patient kan genezen.
Dat kunnen patienten alleen zelf.

WillemT

Re: "De werkelijke oplossing komt bij lymepatienten vandaan"

Berichtdoor WillemT » Zo 27 Mei 2012 22:25

Uit "Mijn relaas" van Bamboe, te lezen onder "Persoonlijke Verhalen", is niet af te leiden dat Bamboe lymepatient is. Dat lijkt me voor dit topic belangrijke informatie.

WillemT

Barb70

Berichtdoor Barb70 » Ma 28 Mei 2012 9:29

Willem T. ik stoor me aan jouw uitspraken dat jij vanaf je pc bepaalt wie wel en niet lymepatient is.
Denk je dat mensen hier voor hun lol op een lymeforum zitten? Doe dit soort alsjeblieft uitspraken niet meer, je beschadigd mensen ermee.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Ma 28 Mei 2012 9:53

Barb70 schreef:Willem T. ik stoor me aan jouw uitspraken dat jij vanaf je pc bepaalt wie wel en niet lymepatient is.

Dit is onzin! Ik heb helemaal niet gezegd, laat staan "bepaald", dat Bamboe wel of geen lymepatient is.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 21 Okt 2012 21:46

Ik las net dit ergens:

"(TAND)ARTSEN DOEN WAT ZE WETEN

MAAR ZE WETEN NIET WAT ZE DOEN…

Dus dan zal het van de patiënten moeten komen."

Marlene

Berichtdoor Marlene » Wo 24 Okt 2012 0:04

Uit "Mijn relaas" van Bamboe, te lezen onder "Persoonlijke Verhalen", is niet af te leiden dat Bamboe lymepatient is. Dat lijkt me voor dit topic belangrijke informatie.
WillemT

Dit is onzin! Ik heb helemaal niet gezegd, laat staan "bepaald", dat Bamboe wel of geen lymepatient is.
WillemT

Om het met de woorden van een andere Lymie te zeggen:

There is an epidemic of Chronic Disease Denialist Syndrome (CDDS).

No, I’m not talking about Chronic Lyme Disease, I am talking about chronic disease in general.

Throughout recent years there has been many denialists of chronic illnesses. When a cause is not clear, there are many “skeptics” out there that default to a psychiatric explanations. Even when the science isn’t yet clear on potential emerging diseases, they are very quick to accept unfounded psychiatric explanations. I am not sure if these people realize or not (I assume they most are just following the herd), but this is not scientific.

Why do these people deny chronic diseases despite established neurological, immunological, and biological abnormalities? Well, they either truly believe these illnesses are mental for some reason, or they like to see people suffer. I am not going to attack people personally, but unfortunately, I think I have seen a lot of the latter.

I’ve been trying to figure out why these people do what they do. They aren’t trying to help people. In fact they are trying to stab them in the back when they aren’t paying close attention.

I honestly don’t understand this personality, but a friend told me these type of people are people with sociopathic tendencies. I didn’t even know what that meant, but when I looked it up, it seemed to fit. I don’t understand why one would have such a mindset, and I don’t think I ever will. And from what I read, it’s not an extremely small amount of the population with socipathic tendencies.

These people deny the existence and suffering of illnesses such as Gulf War Illness, ME/CFS, and Fibromyalgia. I used to think this was group think or some type of herd mentality, but I have noticed recently that some actually enjoy seeing people suffer. For example, I have seen some members on various forums (without a chronic disease) that are pretending to be there to help these people. They are modern day AIDS denialists, and it’s quite ironic that they are the ones trying to call us AIDS denialists. Eh, what?

When you see their blog, for an example, it’s clear that they exhibit multiple personalities. They are more gentle with people on the forums and pretend to be their allies, and then in their blogs (http://www.skepp...), they rip these people apart. This is recreation for these people, and these are the people that are truly mental ill.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 24 Okt 2012 16:08

Hoi Marlene,

Bedankt voor je publicatie. Helaas krijg ik als ik op de link klik, de boodschap dat de site niet toegankelijk is. Heb je de link gekopieerd vanaf de linker bovenbalk van Google nadat je hem zelf had geopend?

Even terugkomend op je artikel; Bedenk wat voor een prachtig middel een forum zoals dit is voor bepaalde instanties om te kunnen meelezen wat er speelt binnen zo'n patientengemeenschap. Het geeft info over tot in welke mate de patient bekend en/of onbekend is met feiten over z'n ziekte, diagnostiek, medicijngebruik, artsen, you name it. Ik sluit niet uit dat er zelfs personen specifiek worden 'aangesteld' door instanties om op zo'n forum mee te liften en doelbewust onrust en onduidelijkheid te verspreiden. Opvallend bij deze is dat deze personen de ziekte doorgaans zelf niet hebben maar op de een of andere reden wel een binding hebben met reageerbuisjes (epsen) en dergelijke! Van waar toch die interesse en het fanatisme waarmee ze de meningen en theorieen van andere forumleden letterlijk ontleden en bevuren?
Als ik zelf geen lymepatient was of een medisch-wetenschappelijke binding met deze ziekte zou hebben, dan had ik wel wat beters te doen dat op dit forum te zitten. Dus ja, 'n soort van geestesziekte zou wel 'ns kunnen passen in het plaatje van dit soort 'infiltranten'.

:zwaaien:

WillemT

Berichtdoor WillemT » Wo 24 Okt 2012 20:57

Tulipano schreef: Ik sluit niet uit dat er zelfs personen specifiek worden 'aangesteld' door instanties om op zo'n forum mee te liften en doelbewust onrust en onduidelijkheid te verspreiden

Te veel eer!

Tulipano schreef: soort van geestesziekte zou wel 'ns kunnen passen in het plaatje van dit soort 'infiltranten'.

Te diagnostiseren met bioresonantie? :D

WilemT

------

Berichtdoor ------ » Wo 24 Okt 2012 21:07

goedenavond,

bioresonantie is niet iets waar je mee kan diagnostiseren :shock: even de oogjes wat beter open doen,
afijn wie de schoen past trekt hem aan in dit geval.
Te veel eer?
nee hoor!
er zijn hier van die forum leden aanwezig die vinden het noodzakelijk om pb tjes te sturen naar forumleden die het moeilijk hebben, dat het allemaal wel wat mee valt en dat het allemaal wel los zal lopen!
Dat is pas geschift,vind je ook niet willem T?

gr sniper

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 24 Okt 2012 22:26

Hoi Marlene,

Deze quote van jou

They are more gentle with people on the forums and pretend to be their allies, and then in their blogs (http://www.skepp...), they rip these people apart. This is recreation for these people, and these are the people that are truly mental ill.

die raakt mijns inziens ook wat ik de neuroloog, dr. Keuter uit Meppel ("zo denkt een neuroloog, schokkend") viewtopic.php?f=18&t=6736 , op 19 september 2012 in het denkcafe in Rotterdam heb zien doen: viewtopic.php?f=5&t=6903#p66932

In algemene zin is de ziekte van lyme in de ogen van deze neuroloog iets wat mensen zichzelf en anderen op feestjes en partijen aanpraten: een modeziekte.

Echter op het moment dat deze neuroloog geconfronteerd wordt met een individuele lymepatient die zich niet in zijn denkwijze kan herkennen, dan herinnert diezelfde neuroloog zich ineens een paar knuffel-lymepatienten die er toch wel heel erg aan toe zijn.

Of ook Renckens zelfs die overal en nergens roeptoetert dat de ziekte van lyme een modeziekte is, zwakt diezelfde boodschap ineens af -bij een confrontatie met een lymepatient- als hij zegt dat er toch wel 20 procent lymepatienten zijn die reageert op langdurige antibioticatoediening.

Terug naar “Lyme Café”