Betere zorg bij de dierenarts!

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
ma44

Re: Betere zorg bij de dierenarts!

Berichtdoor ma44 » Zo 20 Jan 2013 20:11

Hoi Elly,

Ja, ik weet niet of een dierenarts er problemen door krijgt. ik vond het een beetje absurd, dat er wel een test voor dieren is, maar niet voor mensen. En waar komt dat grote prijsverschil vandaan?....Vreemd toch?
je zou zoiets toch standaard verwachtten, in zo`n moderne medische wereld waarin wij leven.

Elly W

Berichtdoor Elly W » Ma 21 Jan 2013 12:18

Hoi ma44,

Het is inderdaad absurd. Ik ben alleen bang dat wij er niet zoveel mee kunnen.

Ik heb al lang bewondering voor dierenartsen, wat zij allemaal kunnen. Ik verbaas me ook over de prijzen van bijv. de operaties en de medicijnen. Vaak krijgen dieren hetzelfde spul als wij mensen, onder een ander naampje en voor een fractie van de prijs.

Gr. Elly.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 1 Jun 2013 18:51

Hoi, ik ben Mickey!
Mijn advies: zie het niet te zwart-wit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

marina-marina

Berichtdoor marina-marina » Zo 30 Jun 2013 0:30

Nou bij mijn hond net er een verwijderd!
bah vieze dingen, maar ja wie haat ze hier niet,
maandag gelijk AB vragen, las dat een hond 4 weken kreeg, en de meeste mensen 10 dagen, tja moet niet gekker worden idd! zal hem morgen een onee haar ;-) op de foto zetten dan kan ik hem vergroten, geen vergrootglas!
en dan laat ik hem mooi onderzoeken bij Prohealth! beter 4 weken te veel AB dan 4 weken te weinig, dat gun ik me kleine joekeltje niet!

oja van de week een vriendin een teek in der nek, ze was bij de arts en zei volgens mij zit hier een wratje ofzo, zei kijken, nee das geen wratje maar een teek, eruit gehaald oh hij loopt nog dan is het geen probleem :shock:
kind in paniek mij bellen, zei how stop hoeveel poten had die, geen idee zei ze ze heeft hem door de spoelbak gedaan?
ik zei das lekker, dus nu kun je niet zien of het een larve nimf was, en je kunt hem niet opsturen!!! ze hoefde zich dus geen zorgen te maken, en ze heeft terug gebeld, maar kreeg geen AB voor de zekerheid, zei das fijn dan ze moeten een beter nadenken met die witte jassen, als het 6 poten waren dan was geen probleem, maar ja dat weet ze dus niet!

marina-marina

Berichtdoor marina-marina » Ma 1 Jul 2013 23:19

voor 3 weken doxy gekregen van DA, maar hij snapte niet waar ik me zo druk om maak, want ja de kans ik zo klein zei hij, ja zo klein? dus wel kans ;-) hij zei als ik elke hond AB moet geven die een tekenbeet heeft was is nu rijk!
kan zijn maakt mij niet uit zei ik hahahahah als hij het maar niet krijgt ;-)
blablabla maar honden op op vakantie, hallo was in nederland....... ja de kans is zo klein, ja das fijn ben zelf 27 jaar patient, dus weet wat voorn elende het kan geven!
zijn assist.... dee al een :wink:
teken worden onderzocht dus ben benieuwd!

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Wo 9 Okt 2013 22:14

Echt een feit, betere zorg bij de dierenarts.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 9 Okt 2013 22:19

Tja over die betere zorg bij de dierenarts!
Kijk, ik las vandaag dat het middel dmso zeer veel gebruikt wordt in de dierengeneeskunde.
Trouwens ook wel in de mensenziekenzorg, maar dan meer als drager van een ander medicijn, niet als hoofdmedicijn.
En dan lees je dat mensen wakker worden en dan zegt een dierenarts er ook bij: probeer dit vooral niet uit op jezelf!

eus

Berichtdoor eus » Wo 9 Okt 2013 22:27

Nieuwe PCR-testen voor paarden

Per 1 september breidt de GD het aantal PCR's voor paarden uit met testen voor de belangrijkste door teken overgebrachte ziekten: anaplasmose, piroplasmose, ziekte van Lyme. Tevens zijn nieuwe real-time PCR’s beschikbaar voor de diagnostiek van leptospirose, EPE (Equine proliferative enteropathy) en potomac horse fever. De GD gebruikt de PCR-techniek al jaren voor het aantonen en karakteriseren van virussen, bacteriën en parasieten. Steeds meer PCR’s zijn doorontwikkeld tot real-time PCR’s.

Lees verder; http://www.gddeventer.com/nieuws/PaardV ... R.pdf.ashx
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 10 Okt 2013 10:33

Bedankt Eus.

Proberen om voor mijn volgende PCR een verwijzing voor de veearts te krijgen? ( Daar betaal je tot 1 januari 2014 ook geen basiskosten). Onderstaand opnieuw de link (de vorige geeft een foutmelding):

http://www.gddeventer.com/paard/voor%20 ... en%20paard
en
http://www.gddeventer.com/paard/voor%20 ... paard.ashx

Borrelia burgdorferi
(ziekte van Lyme)
Symptomen:
koorts, arthritis, kreupelheid, spierpijn, lethargie, uveitis,
encephalitis en abortus geassocieerd met teken infecties
Diagnostiek:
Huidbiopten (ter plaatse van
een tekenbeet), biopten van
spier/gewrichtskapsel, urine