LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
bamboe

LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Berichtdoor bamboe » Wo 10 Okt 2012 14:25

Er blijven op dit forum veel onbeantwoorde vragen liggen, wat ik persoonlijk wel zonde vind.

Mij staat het uitgangspunt aan dat/als de lymegemeenschap de lymepuzzel verder legt.
Hoe meer bewustzijn over deze ziekte, diagnoses en behandelingen, hoe beter.
Kennis is macht, zegt men.

Misschien kunnen we een lijst opstellen van gestelde vragen (evt aan wie / mag ook jezelf zijn) en welke onbeantwoord zijn gebleven tot dusver?

Dus mensen die graag nog bepaalde vragen beantwoord zien, kunnen de vragen waarop zij geen/nauwelijks antwoord gekregen hebben al/ dan niet op dit forum (laten we het breed trekken) met evt de vermelding van de afzender (voor wie de vraag bedoeld was), kunnen de vragen hier alsnog ook nog neerzetten als daar behoefte aan is. Als de vraag naar tevredenheid van de steller is beantwoord, dan kan de vraag van de lijst af.

U roept, wij draaien.

1. Vraag van Sniper: ¨Welk ab middel uit de richtlijnen breekt biofilms af, en zo ja hoe lang zal die kuur dan moeten gaan duren
Misschien een vraag voor WillemT?

2. Vraag van Robyne: "Zijn cystekrakers anti-biofilm?"

3. Vraag van Hayley "Als biofilm niet een wetenschappelijk feit is, hoe komt het dan dan er hier feitelijk wel over biofilms gesproken wordt?"

4. Vraag van Tulipano aan Willem: "Wat doe jij nou zoal om je chronische lyme wat draaglijker te maken?"

5. Vraag van Tulipano aan Martijn: "wat is jou beroep/functie dan wel? Ik vraag je dat uit pure belangstelling, op de eerste plaats vanwege je band met - en positie als webmaster/moderator van zowel dit forum, dat van Lymenet Europe en dat van de Reumapatienten (klopt toch?)."

6. Vraag van bamboe aan Martijn: "Martijn, herken jij biij jezelf ook een ziel?"

7. Vraag van Tulipano aan Martijn: ¨wat bedoel je met 'highest standards?
Laatst gewijzigd door bamboe op Di 8 Jan 2013 11:04, 12 keer totaal gewijzigd.

joke543

Re: LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Berichtdoor joke543 » Wo 10 Okt 2012 15:26

dat vind ik een goed idee bamboe.

------

Berichtdoor ------ » Vr 12 Okt 2012 5:08

Ik heb een brandende vraag,

Aangezien tulipano in een ander topic fotos heeft geplaatst (dank daarvoor) waar biofilms op te zien zijn,was mijn vraag welk ab middel uit de richtlijnen deze af breekt,en zo ja hoe lang zal die kuur dan moeten gaan duren.
Misschien een vraag voor WillemT?
Ben benieuwd naar het antwoord.

Graag een antwoord,

Gr sniper.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 12 Okt 2012 9:43

Hoi Sniper,

Op dit moment zijn wetenschappers bezig met een studie omtrent Bacteriophage Therapy.
Dat zijn een soort bacterie-virussen (of virus-bacterien) die worden ingezet om hardnekkige, resistente bacterien uit de weg te ruimen. Het schijnt dat men met deze methode ook biofilms kan afbreken. Men zegt dat deze methode relatief weinig risico's met zich meebrengt. (?)
Op Lymenet Europe in de Topic Science (onderwerp: Bacteriophage Therapy against biofilm infections) kun je er meer over lezen en bij dat zelfde onderwerp komt ook ACA uitvoerig ter sprake

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=5&t=4234

Ik ben me er wat in deze nieuwe therapie aan het verdiepen en vond er gisteren wat interessante artikelen over op internet. Hoop binnekort wat tijd te hebben om er wat van op dit forum (in de Topic 'Borrelia en haar Biofilm') te plaatsen.

Een fijn weekend. :wink:

------

Berichtdoor ------ » Vr 12 Okt 2012 11:43

Bedankt tulipano,

Het gaat mij erom dat die afbeeldingen al dateren van 2006,
Ik vraag mij af waarom dat hier vanuit de cbo geen aandacht aan besteed wordt (en waarom hier nooit aandacht aan besteed is) en dan met name het behandelen ervan.Elk jaar opnieuw nieuwe richtlijnen en geen woord hierover vanaf die tijd.
Wat is het cbo van plan met betrekking tot de biofilms en wanneer komt het in de richtlijnen.
Vandaar de vraag.

gr sniper.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 12 Okt 2012 12:40

Hoi Sniper,

Als wetenschappelijk wordt aangetoond dat een bacterie in staat is om een biofilm aan te maken, dan moet worden erkend dat de ziekte die er door wordt veroorzaakt, chronisch kan zijn/worden. Biofilms beschermen de bacterie tegen het immuunsysteem van de host en maken dat ab behandelingen zinloos zijn. Kun je wetenschappelijk aantonen dat Borrelia ook biofilms aanmaakt, dan heb je het bewijs dat chronische lyme bestaat.
Biofilm is dus synoniem voor 'chronisch' en het begrip 'post lyme syndroom' wordt er dus mee onderuitgehaald. En dat is iets wat men nou liever niet ziet gebeuren. Waarom? Goeie vraag!

In de studies die ik op internet tegenkwam wordt geschreven dat er voor elke bacterie een bacteriophage bestaat. Als voorbeeld wordt de resistente stam van o.a. de stafylokok en de E. Coli genoemd maar over Borrelia wordt gezwegen. Begrijpelijk, want vind maar eens een bacteriophage voor een bacterie die naast haar biofilm ook de gave heeft om in lichaamseigen cellen te kruipen of te muteren zodra ze door iets wordt aangevallen. (Dezelfde problematiek speelt volgens mij ook bij het maken van een vaccin).
Daar hebben wetenschappers dus een behoorlijke kluif aan.

Weet je Sniper, hoe meer er wetenschappelijk wordt aangetoond/bewezen, hoe meer men moet erkennen.
Erkennen zou niet moeilijk zijn, als er een remedie bestond. En voor de 'huidige' Borrelia, schijnt die remedie niet zo een twee drie gevonden te kunnen worden. Misschien mede daarom die hardnekkige radiostilte!

:zwaaien:

------

Berichtdoor ------ » Vr 12 Okt 2012 13:38

tulipano,

ze zijn in ieder geval behoorlijk van hun padje, en inderdaad post lyme bestaat niet!!
ook weer zoiets..waar halen ze het vandaan.
Het wordt tijd dat ze bepaalde zaken erkennen en lyme is niet op te lossen met de huidige richtlijnen ,
je hebt natuurlijke middelen ,ontgifters,vitamines,mineralen,andere supplementen en bioresonantie/en of magneettherapie nodig. etc.etc
Ik denk dat dat te ingewikkeld wordt voor de cbo ers,maar het is een wake up call lijkt me.

gr sniper.

WillemT

Berichtdoor WillemT » Vr 12 Okt 2012 16:27

The Muppets Show: Statler (Sniper ) , Waldorf (Tulipano ) en miss Piggy (Bamboe)

jos26

Berichtdoor jos26 » Vr 12 Okt 2012 16:51

The One Man show: Corkey (WillemT)

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 12 Okt 2012 17:52

:lol:

Willem, je schreef ergens 'zonde van mijn tijd'. Toch opvallend om te zien dat je altijd tijd kunt vinden om kritiek te uiten op onderwerpen van andere forumleden. Dat geeft niet hoor, want dit is tenslotte een forum en nuttige informatie en suggesties zijn altijd welkom. En hier mag je dus antwoord geven op vragen die elders onbeantwoord bleven.

Misschien vind je het niet leuk om te zien dat iemand je net een slag voor is. Of frustreert het om te moeten constateren dat lymepatienten zich steeds meer beginnen te documenteren over hun ziekte. Met als positief gevolg dat ze steeds beter beslagen ten ijs komen en zich minder makkelijk iets wijs laten maken door weinig competente medici of door zwakke richtlijnen.

Het is in elk geval leuk om te zien dat je ook gevoel voor humor hebt want dat stukje miste ik wel in jou.

Een fijn weekend.
Waldorf
:zwaaien:

P.S.: Dit vond ik wel 'n leuke: http://www.google.nl/search?q=dr+doofen ... 36&bih=579

Terug naar “Lyme Café”