LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Tulipano

Re: LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Berichtdoor Tulipano » Ma 29 Okt 2012 23:51

Hoi Robyne,

Hoe heet jou antibiotica die tevens een cystebrekende werking heeft?

Hoi Hayley,

Ik heb precies dezelfde klachten als jij. Ben zelfs al een keer aan m'n bijholten geopereerd.
Zowel 's ochtends als ik wakker word, als 's avonds rond 7 uur beginnen m'n neus- en bijholten dicht te klappen. Het slijm lijkt wel lijm en is met gewoon snuiten niet weg te krijgen (en ook niet meer d.m.v. zout water snuiven). Ik heb ook heel snel last van luchtweginfecties die dan zo hardnekkig worden dat ik er niet zonder medicatie bovenop kom. Ik heb intussen medische artikelen op internet gevonden die bevestigen dat zowel bij chronische sinusitis als luchtweginfecties vaak bacterien de boosdoeners zijn die biofilms aanmaken. De stafylokok is er een van, en laat die nou vooral voorkomen in de neusholten.
Sniper schreef een poosje geleden over de neusspray Capsinol. Die is als het goed is in 2 varianten verkrijgbaar, mild en regular, waarvan regular de meest effectieve. Wellicht de moeite van het proberen waard. (ik gebruik in echte acute gevallen Otrivin. Maar als je dat te lang gebruikt, dan kun je uiteindelijk bijna niet meer zonder).

P.S. Hayley, nemen jou klachten ook toe als het vochtig of broeierig weer is?

Bedankt voor jullie reactie en voor straks welterusten. :wink:

eus

Berichtdoor eus » Di 30 Okt 2012 7:57

Volgens mij promoot Klinghardt het gebruik van de neti-pot voor deze klachten, zie youtube over het gebruik.

:zwaaien: Eus
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Hayley

Berichtdoor Hayley » Di 30 Okt 2012 8:12

Hoi Tulipano,

Ik weet niet of het toeneemt met vochtig weer, in ieder geval niet opgemerkt.
Ik heb het ook erger met bepaald voedsel eten, wat de slijmaanmaak bevordert dan.
Dit heb ik ook al jaaaren, dat als ik eet, ik eigenlijk constant loop te kuchen omdat de vastzittende slijm in de weg zit, en mijn vriendin haat dat en wordt dan pissig op me. Maar ik kan er niks aan doen, als ik het niet loskuch, dan heb ik moeite met ademen.

Soms word ik echt naar, zo benauwd dat ik het ervan krijg, en dan denk ik: ooh meeen, gaat dit wel oooit nog een keer over?

Nu heb ik wel eens gelezen dat slijmophopingen vol met bacteriën zit, en het zou dus zogenaamd biofilms kunnen zijn.

Tulipano, als ik beweeg, en buiten ben, is het het minst.
Maar ja, kom nu nog steeds niet veel buiten, dus dat bevordert de zaak niet.
Soms, als ik het zo benauwd heb, en opeens dat hele piepkleine stukje vastzittend slijm opkuch, dat lijkt op lijm soms inderdaad ja, dan kan ik weer vrij ademen.

Ik moet ook uitkijken met bepaalde producten eten, wat de benauwdheid verergert, zoals komijn, drop, en nog bepaalde kruiden.
Ook is met doormeten gemeten dat ik moet uitkijken met wasverzachters en dat had ik al in de gaten ja, plus wat ik zelf vermoed, is dat ik de donzen dekens en kussen eruit moet gooien, en misschien anti-allergie beddegoed moet gaan gebruiken.
Maar ik heb zo geen zin in al die toestanden, maar ja, als het helpt.

Maar het lijkt dus op een hardnekkige bronchitis ook, die nooit meer weg lijkt te gaan :(

Was er maar een middel dat mij hier vanaf kon helpen, ik zou zo dankbaar zijn.

Hayley

Berichtdoor Hayley » Di 30 Okt 2012 8:13

Ok, ik ga kijken Eus..

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Di 30 Okt 2012 13:26

Hoi Eus, hoi Hayley,

Bedankt voor de tip Eus. Jij en Bamboe kunnen elkaar een hand geven. Wat weten jullie (gelukkig) veel. Ik ga me er onmiddelijk in verdiepen.
En Hayley, misschien spelen er in jou geval ook allergieen. Ik ben in het verleden al tig keer getest maar er kwam nooit iets concreets uit (behalve dan de gluten, lactose, soia en schimmels die ik dus al jaren mijdt). Ik denk wel dat Lyme bepaalde allergieen kan aanwakkeren. Mijn glutenintollerantie (coeliakie) is namelijk ook ontstaan tijdens mijn ziekte.

Een fijne dag
:zwaaien:

Hayley

Berichtdoor Hayley » Di 30 Okt 2012 14:00

Hoi Tulipano,

Ja klopt, dat komt er ook bijkijken ja, ik heb er veel en verschillende en ze verspringen nogal.

Groetjes.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 3 Nov 2012 22:17

Bron: http://betterhealthguy.com/joomla/blog/ ... eyond-lyme

Dr. Dietrich Klinghardt - Nasal Staph
•Treatment for nasal staph consists of 4 main things: ◦Remove "gunk" from nasal mucous membranes. May use a neti pot. 1/2 teaspoon of salt with 1/2 teaspoon of baking soda, Alkala, or Tri-Salts and 1 teaspoon of xylitol. Xylitol bloats bacteria and they then die. Molds and staph are drawn to xylitol and are then killed. Use warm water.
◦Reset the immune system and the mucous membranes by using a urine nasal spray. One can get a saline nasal spray bottle at a drugstore and dump out the contents. It can then be filled with one's own urine and a drop of SSKI (iodine). SSKI disrupts the cell walls and exposes the cell organelles to the immune system. Nasal auto-urine is done for 2-3 months to balance the immune system. Introduces your urine to the "sleeping beauty" (your immune system). Some drink 1/2 glass of urine twice daily to stimulate the immune system in the gastrointestinal tract as well.
◦Pleo-Rec - 1 drop 2 to 4 times per day in each nostril. Has an antimicrobial effect and mobilizes an anti-staph attack. If using both Pleo-Rec and auto-urine nasal spray, these should be done at separate times. BEG spray is another option. Another option is a bottle with 2/3 pure water, and the remaining 1/3 split between Rizols and Phospholipid Exchange. Rifampin 300mg twice per day for six weeks. Homeopathic Mucosa Complex from Heel 10 drops three times per day with Heel Sinusitis nosode. Rechts Regulat in the nose may be helpful.
◦Improve air exchange through the nose with treatments such as NCR (NeuralCranial Restructuring).

•The majority of humans are infected with chronic sinusitis. 25-30% of "normal" humans have staph in their nasal passages. Low back pain is often present. The veins of the lower body and the upper sinus are connected.

Bedankt Eus :wink:

eus

Berichtdoor eus » Za 3 Nov 2012 22:28

Geen dank! Een van mijn behandelaren volgt regelmatig een seminar bij Klinghardt en zo kom je nog wel eens wat te weten. Mijn man gebruikt de neti pot en we hebben veel cistus thee gedronken. :D En ik heb zelf de "Klinghardt cocktails" met succes gebruikt, die worden ook beschreven bij the better health guy.

Groeten, Eus :zwaaien:
De overwinning is
of de sterksten,

Hayley

Berichtdoor Hayley » Za 3 Nov 2012 23:45

Is netipot hetzelfde als dat mengseltje wat boven genoemd wordt, met zout en soda etc?

Wat lees ik nou daar? Dronken sommige mensen urine? Om het imuunsysteem te verhogen?

eus

Berichtdoor eus » Wo 7 Nov 2012 19:45

Hoi Havley,

Nee, de netipot is het "kannetje", waar je de oplossing mee maakt en waarmee je je neus spoelt. Mijn man gebruikt om te spoelen; lauw kraanwater, een halve theelepel Himalayzout en een halve theelepel Xylitol.

Groeten,

Eus :zwaaien:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
De overwinning is
of de sterksten,

Terug naar “Lyme Café”