LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Tulipano

Re: LIjst van onbeantwoorde vragen i.v.m. leggen lymepuzzel

Berichtdoor Tulipano » Za 29 Dec 2012 0:53

laat: 'na al je beschuldigingen en speculaties' gerust maar weg Martijn :wink:

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 29 Dec 2012 0:59

Tulipano schreef:laat: 'na al je beschuldigingen en speculaties' gerust maar weg Martijn

Nou nee, want in het bewuste bericht, en ervóór, was je daar al mee bezig. Bij een redelijk persoon, die de vragen werkelijk puur uit interesse zou stellen, zou ik er wel op zijn ingaan.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 29 Dec 2012 1:01

Nou, wat let Martijn!
Er zijn misschien meer forumleden die met deze vraag rondlopen.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 29 Dec 2012 1:03

Ik zit meer met een andere vraag voor jou Martijn. Omdat je de aanwezigheid van de rede bij jezelf hierboven huldigt, het volgende: "Martijn, herken jij bij jezelf ook een ziel?"

Marlene

Berichtdoor Marlene » Za 29 Dec 2012 1:27

Tulipano schreef:Vraag aan Martijn:

Als ik niet onbescheiden ben, wat is jou beroep/functie dan wel? Ik vraag je dat uit pure belangstelling, op de eerste plaats vanwege je band met - en positie als webmaster/moderator van zowel dit forum, dat van Lymenet Europe en dat van de Reumapatienten (klopt toch?). Daarnaast omdat jou wetenschappelijke kennis klaarblijkelijk verder reikt dan die van de gemiddelde forumbezoeker. Zie dit als een compliment.

Dit is nieuw voor me, vind het wel een interessante vraag. Ik heb namelijk ook een reuma-aandoening. Ben nog nergens iemand tegengekomen die van Lyme en reuma op de hoogte is (en bovendien IT-minded is).

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 29 Dec 2012 1:29

bamboe schreef:Ik zit meer met een andere vraag voor jou Martijn. Omdat je de aanwezigheid van de rede bij jezelf hierboven huldigt, het volgende: "Martijn, herken jij bij jezelf ook een ziel?"

Vanwaar deze vraag?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Ma 7 Jan 2013 1:52

Op op 14 november 2010 schrijft webmoderator Martian op Lymenet Europe:

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... =11&t=2548

WHAT DOES "ANTI LYMELAND" MEAN

I received a PM asking: what my point is, what I mean with Lymeland, and what I do have against ILADS or lymeland in general. Maybe more people are having the same questions when they first read this board. I guess people are used that "we", the "Lyme community", have to be pro ILADS, and all have to agree with each other, because "we" fight for the same cause. So reading this board might confuse people.

To clarify:

With Lymeland I mean anything lyme related, and in particular the people and organizations involved: patients, activists, doctors, IDSA, ILADS, LDA, LDF, etc.

As said earlier in this thread, the terms non-IDSA LymeLand and IDSA-LymeLand can be used to separate it. But often in practice Lymeland actually seems to refer just to non-IDSA LymeLand.

What I have against the ILADS, "llmds" and Lyme activists in general is that they aren't holding themselves and each other to the highest standards. They should, and Lyme patients should also hold all of them to the highest standards, for their own sake. So that's why I am very critical of the ILADS in particular. If they mess up, it backfires to the whole of Lymeland.

If there is any point in my postings: always be very critical and sceptical, even if it involved people or organisations that seem to be on the same side as yours.

Martijn, zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt met 'highest standards' (criteria, voorbeelden enz.)
Dit is een serieuze vraag.

Bij voorbaat dank

leen

Berichtdoor leen » Za 16 Feb 2013 0:14

Komt bij jonge mensen minder vaak cystevorming voor, zodat zij geen cystekrakers moeten nemen?
En welke medicijnen worden tegen cystevorming gegeven en welke tegen biofilms?
Weet iemand hier een antwoord op en heeft iemand er ervaring mee?

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 16 Feb 2013 12:03

Hallo Leen,

Heb zitten googelen maar kon niets vinden dat erop wijst dat cystevormen niet bij jonge mensen voorkomt.
Denk dus dat Barb70 gelijk heeft. Momenteel slik ik ab en Plaquenil (= chloroquine). Dit laatste middel zou een cystebrekende werking hebben. Het heeft echter behoorlijk wat riskante bijwerkingen en in de bijsluiter worden dan ook alleen doseringen voor volwassenen genoemd, niet voor kinderen. Mijn alternatief arts gaf me in het verleden Serrapeptase als cystekraker. Dat middel heeft een bloedverdunnend effect (ik kreeg er sneller blauwe plekken door). Een specifieke biofilmbreker is er volgens mij nog niet. Samento afgewisseld met Banderol (= Cowden protocol van dr. E. Sapi) zou naast een antibiotische werking ook biofilms afbreken. Ik heb het 10 maanden gebruikt en voelde me er best goed bij maar ik moet erbij zeggen dat ik toen ook Doxycycline slikte (Samento/Banderol kunnen nameliijk in combinatie met ab worden gebruikt). Ik weet dus niet aan welk middel ik die vooruitgang moest toeschrijven.

Hoop dat je meer tips krijgt van andere lezers en wens je een fijn weekend
:zwaaien:

Terug naar “Lyme Café”