3x Green dragon botanicals LB core protocol over...

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Damrak

3x Green dragon botanicals LB core protocol over...

Berichtdoor Damrak » Ma 3 Dec 2012 12:11

Hallo!

Na een jaar tincturen te hebben gebruikt van japanse duizendknoop en cat's clan ben ik twee weken geleden begonnen met de 'green dragon botanicals' LD core protocol kruiden formule. Vanwege de hoge verzendskosten heb ik gelijk drie potten besteld en elke pot heeft 336 capsules.

Deze bevatten een kruidenformule van Stephen Buhner tegen lyme (per 3 capsules: Japanse duizendknoop 500mg, cat's claw 500mg, andrographis 430mg, sarsaparilla 110mg en dandalion 110mg).

Ik merkte verbetering in mijn klachten en was erg enthousiast. Desnondanks deze positieve uitpak kreeg ik na een paar dagen elke keer een hele droge mond en gevoelig tandvlees na het innemen van zo een capsule (zit nu op 3x 1 capsule per dag). Ik vermoed een allergie/overgevoeligheid voor dandalion of andrographis. De andere drie kruiden heb ik al een jaar gebruikt zonder problemen als tinctuur.

Anyway. Hierdoor kan ik dit kruiden supplement niet gebruiken en zit ik met 2 dichte en 1 geopende pot! Ik baal als een stekker, nou hoop ik dat ik iemand anders gelukkig kan maken met deze potten en nog wat terug kan verdienen aan mijn impulsieve aankoop.

Als iemand interesse heeft in één of meerdere van deze potten, laat het mij aub weten! Ik heb ongeveer 40,- per pot betaald (30,- verzendkosten en 90,- voor 3 potten). Ik hoop rond dit bedrag ervoor terug te krijgen, anders iets minder! :-)

Let me know als hier interesse in is, heb 2 nieuwe potten en 1 aangebroken (30~ capsules gebruikt) beschikbaar!

PS: Als dit niet toegestaan is op dit forum, mijn excuses!

Groet,
Damrak

Robyne

Re: 3x Green dragon botanicals LB core protocol over...

Berichtdoor Robyne » Wo 5 Dec 2012 2:53

Hey Damrak,

Ik ga er eens naar kijken. Misschien wel wat voor mij!

Even een kleine toevoeging; door iets dagelijks te gebruiken kan je juist een allergie krijgen. Ik was niet allergisch voor knoflook, ging aan de knoflook pillen en een jaar later: knoflookallergie. Nice.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 5 Dec 2012 2:54

Product Cautions:

Andrographis has created an allergic response in about 1% of those taking it. This manifests as a full body rash or hives when first taking it, which is then relieved over time when the herb is stopped. Discontinue the use of Japanese knotweed 10 days prior to surgery. It has blood-thinning properties. Do not use protocol if pregnant or trying to get pregnant, and consult a practitioner if breastfeeding.

Damrak

Berichtdoor Damrak » Wo 5 Dec 2012 14:45

Hey Robyne,

Oh wat vervelend zeg van de knoflook!!! jeetje.. alle soorten knoflook? (je hebt ook van die ronde knoflook smaakt iets anders) Ik werk dagelijks twee teentjes rauwe knoflook en een schijfje gember naar binnen maar na je verhaal ga ik maar wat meer varieren. :/ Hey dat had ik gelezen pff, gelukkig mij niet overkomen klinkt niet fijn!!.. Nja heb nu de japanse duizendknoop en cat's claw los besteld van ditzelfde merk. Kijken of dat wel goed gaat! :) Soms met al die supplementen en kruiden vind ik het echt heel lastig om achter te halen wat klachten veroorzaakt; allergie? bijwerking? Herx? Of lyme die aan het vandaliseren is ..

Nja als je interesse hebt in een pot laaat maaar weten!!

Groet!
D

bamboe

Berichtdoor bamboe » Wo 5 Dec 2012 15:49

Hoi Damrak en Robyne,

met kruiden is het zowiezo zo: dat je ze (grof genomen) op en af beter kunt gebruiken: zoiets bijv: 3 maanden op dan een maand niet en dan weer.
dat geldt dan zo per kruid bedoel ik.
dus afwisseling is ook belangrijk.

andrographis, ik dacht dat ik dat dr. hedberg hoorde zeggen in een youtubefilmpje dat hij dat kruid bij lymepatienten alleen in het begin gebruikt na een besmetting.
niet voor chronisch gebruik zeg maar.
zie hier http://www.youtube.com/watch?v=0a1luU8UMAM zegt hij het bij 47 min 19 sec

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 5 Dec 2012 23:13

Volgens mij is bij kruiden als je ze elke dag gebruikt max 3 weken of 1 maand aan te raden... En met voeding zoveel mogelijk variëren.

Damrak

Berichtdoor Damrak » Wo 5 Dec 2012 23:49

Hey Bamboe interessante presentatie! Veel goede tips!

Dit is wat stephen buhner zegt over andro: " I think it important in this order: knotweed, cat’s claw, eleutherococcus, andrographis. Andrographis is useful for chronic lyme, for some people crucially so."

Damrak

Berichtdoor Damrak » Za 5 Jan 2013 8:45

Boink! Nog steeds te koop aangeboden :)

sostie

Berichtdoor sostie » Za 5 Jan 2013 12:32

Wat moet je hebbe voor zoon pot mayb wel eens intresant om te proberen

Damrak

Berichtdoor Damrak » Zo 6 Jan 2013 1:02

Hoi Sostie,

Ik heb er zelf 40,- per pot betaald (inc. verz) maar dat hoef ik er niet exact voor terug, kijk maar wat jij het waard vind je kan mij mailen met een bod op biguglyf@gmail.com!

Groet,
D

Terug naar “Lyme Café”