Tragisch nieuws omtrent Klijnsma

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Marlene

Tragisch nieuws omtrent Klijnsma

Berichtdoor Marlene » Wo 12 Dec 2012 21:28

Als ik het goed heb gelezen, is er een tragedie gebeurd ten huize van Ils Klijnsma.

Ik bewonderde haar keuze om 5 hoogbegaafde kinderen thuisonderwijs te geven en een fantastische weblog bij te houden terwijl ze zelf lijdt onder ernstige neuroborreliose. Ze schreef altijd vol liefde over haar aardmannetjes.
http://www.bollebozen.be/filosofie.html

Mijn hart gaat uit naar Ils en iedereen die van haar houdt.
Laatst gewijzigd door Marlene op Do 13 Dec 2012 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Robyne

Re: Tragisch nieuws omtrent Klijnsma

Berichtdoor Robyne » Wo 12 Dec 2012 23:55

Die zat hier ook op het forum toch? Staat niks op haar blog?

Martijn

Berichtdoor Martijn » Do 13 Dec 2012 0:02

Robyne

Berichtdoor Robyne » Do 13 Dec 2012 0:50

Oh! Wat vreselijk!

Ik had al gezien dat haar kinderen ook ziek waren. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om je kinderen dezelfde kant op te zien gaan.

Wat een vreselijke rot ziekte is het toch.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en haarzelf. Ik hoop dat de medische wereld snel eens wat gaat doen.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 13 Dec 2012 9:53

Dit is een drama. Ik sluit me aan bij Marlene en Robyne en hoop dat de nabestaanden dit ooit een plekje zullen kunnen geven.
Laatst gewijzigd door Tulipano op Do 13 Dec 2012 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

els

Berichtdoor els » Do 13 Dec 2012 14:37

Laten we aub niet gaan speculeren over de oorzaak.
Hoe verschillend we ook over zaken denken,stilte is meer gepast bij deze tragedie.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Do 13 Dec 2012 21:11

Beste Els er valt helemaal niets te speculeren.
Het staat allemaal al op de website en in de kranten netjes uitgespeld voor hen die het willen weten.
Onderbehandelde lymeinfectie(s) zoals gewoonlijk door verkeerd en niet ingelichte en kortgehouden artsen en dan komt de bewustzijnsvernauwing vanzelf om de hoek kijken.

Verschrikkelijk dit.
Veel sterkte voor Ils en haar naasten.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Za 15 Dec 2012 1:51

Els,

Ik heb helemaal niets naars bedoeld met mijn reactie. Ik kende Ilse niet persoonlijk, alleen via haar blog en hier. Dus ja, alles wat ik doe is speculeren. Ik kan me alleen voorstellen, met de wetenschap wat Lyme kan doen met je geestestoestand wat er is gebeurd. Dit is erg voor iedereen, voor haar man, haar kinderen, maar ook ontzettend erg voor haarzelf. Ook al zijn dingen begrijpelijk, dit maakt ze niet minder hartverscheurend. Ik wilde alleen mijn steun betuigen en ben oprecht aangegrepen door de situatie. Geen stilte is niet onrespectvol. Ik weet zelf wat voor nare dingen er met mij gebeurd zijn, en kan me de situatie goed voorstellen. Maar dit is een gradatie erger. Het is verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren, en de vaak onbehandelde oorzaak maakt het in mijn ogen des te erger.

Ik kan alleen maar gissen hoe iedereen zich daar moet voelen, en haar omgeving, en dat is op zijn zachts gezegd verschrikkelijk.

Ik wilde alleen maar mijn steun, begrip en compassie betuigen, voor wie dit ook interressant moge zijn. Stilte zou ook een teken van desintresse kunnen zijn, en mijn gevoel en reactie zijn alles behalve.

Ik sluit vaak mijn berichtjes af met de wens voor veel sterkte voor iedereen. Veel van onze situaties zijn ontzettend schrijnend, en dat ik soms niet de enige ben doet soms nog meer pijn.

Ik heb niemand willen beledigen of pijn willen doen. Geen aandacht naar mezelf willen trekken. Wat ik erger zou vinden is als dit afgedaan wordt als een familiedrama waar geen aandacht wordt besteed aan eventuele redenen. Lyme kan je maken tot iemand anders, maar je moet er daarna wel mee door. En dit is een van de meest pijnlijke voorbeelden.

Veel sterkte iedereen.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Za 15 Dec 2012 10:05

Zonder te willen speculeren over de oorzaak, onlangs passeerde op dit forum een document over Lyme psychose. Eerlijk gezegd had ik er nog nooit over gehoord en ben het eens gaan opzoeken. Tot mijn grote verbazing gaf het als één van symptomen uitval van de armen en/of benen, (zelfs jaren na een tekenbeet).
Dokters hadden het in combinatie met haar andere klachten dan toch wel op hun lijstje mogen zetten.

Maar ja, we weten allemaal hoe de mantra gaat: "Chronische Lyme? Bestaat niet."

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 1:36

mescchien een hele domme vraag
want kan het er niet uit op maken
hoe is het met haar is zij nou ook overleden ?

alle mensen om haar heen iig heel veel sterkte

Terug naar “Lyme Café”