Tragisch nieuws omtrent Klijnsma

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Marlene

Re: Tragisch nieuws omtrent Klijnsma

Berichtdoor Marlene » Zo 6 Jan 2013 13:15

@ sostie

nee, de moeder is nog in leven maar 3 kindjes zijn wel overleden.

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 13:39

Oke wel supernare dingen
Ma dan vraag ik me af is lyme de oorzaak
Want denk wel dat mensen met lyme wel eens nadenke over t einde of dat t beter zou zijn door de pijn

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Zo 6 Jan 2013 14:47

Wat een tragische gebeurtenissen...

Het gaat me eerlijk gezegd wel wat ver om een één op één relatie te leggen tussen het familiedrama en lyme. De wereld, een lichaam, de psyche, een gezin, een moeder, een vader, hun kinderen, en zo voort bestaan uit meer dan lyme alleen...

Van deze mensen weten we maar weinig. Laten we dit drama niet voor ons eigen lyme-karretje spannen...

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 14:53

Zo wast ook niet direct bedoeld agnes
Meer in de zin zal t t tot zover hebben laten komen
Wou niet alles op lyme schuiven
Maar t roept wel vragen op

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 6 Jan 2013 15:02

Er komen hier meer dingen bij elkaar naast de lyme inderdaad:
Bekend zijn: 5 kinderen en dan ook nog hoogbegaafd in je eentje opvoeden/onderwijs geven:
er is een hoop voor te zeggen wat mij betreft.
Dan wel zonder de lyme liefst.
Welk -schijnbaar gezond- mens rekent op de ziekte van lyme?
Dan als hij erin sneakt, dan is het vaak als een dief in de nacht omdat de ziekte een doofpotaffaire betreft van alle kanten.
En dan begint het gezever vanzelf: geen erkenning noch begrip voor de oorzaak en aard van de klachten -vaak ook niet van naasten omdat er geen adequate diagnose/behandeling is- en een goede behandeling blijft uit:
Zoek het allemaal maar zelf uit: we kennen dit liedje wel als het goed is.
Het zal je maar gebeuren zeg.
ik zou er niet van staan te kijken dat/als ik dan (in de optelsom van alleen al de dingen die bekend zijn tegelijk met de lyme er nog eens bij) ook iemand gruwelijk zou gaan vermoorden als ik geen andere uitweg meer zag.

------

Berichtdoor ------ » Zo 6 Jan 2013 15:32

http://www.lymemed.nl/anamnese-onderzoe ... eliose.doc?

even kijken bij gedragssymptomen.

gr sniper

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Zo 6 Jan 2013 17:21

Sniper, dat fysieke agressie of moordlust een van de mogelijke gedragssymptomen bij lyme kan zijn, wil toch niet zeggen dat dat hier ook het geval is? Het zou kunnen, net als dat er zoveel andere mogelijke verklaringen zijn.

Ik protesteer er niet tegen dat paiënten, wetenschappers, medici en andere betrokkenen rekening houden met de mogelijkheid dat lyme een rol kan spelen bij een dramatische situatie als deze. En ik ben erg voor het verrichten van onderzoek naar relaties tussen een en ander.
Feit is dat er nog erg weinig met zekerheid valt te zeggen hierover. En dus ook dat in deze unieke situatie misschien wel nooit duidelijk zal worden wat er echt aan de hand is (geweest). Ons past, zo zie ik het, een bescheiden opstelling...

De moeder, de andere nabestaanden en hun dierbaren hebben meer dan genoeg aan hun eigen gevoelens, vragen en gedachten lijkt me. Dat zal voor hen ingewikkeld en zwaar genoeg zijn...
Laatst gewijzigd door Agnes2 op Ma 7 Jan 2013 0:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Agnes2

Berichtdoor Agnes2 » Zo 6 Jan 2013 17:45

bamboe schreef:Er komen hier meer dingen bij elkaar naast de lyme inderdaad:
Bekend zijn: 5 kinderen en dan ook nog hoogbegaafd in je eentje opvoeden/onderwijs geven:
er is een hoop voor te zeggen wat mij betreft.
Dan wel zonder de lyme liefst.
Welk -schijnbaar gezond- mens rekent op de ziekte van lyme?
Dan als hij erin sneakt, dan is het vaak als een dief in de nacht omdat de ziekte een doofpotaffaire betreft van alle kanten.
En dan begint het gezever vanzelf: geen erkenning noch begrip voor de oorzaak en aard van de klachten -vaak ook niet van naasten omdat er geen adequate diagnose/behandeling is- en een goede behandeling blijft uit:
Zoek het allemaal maar zelf uit: we kennen dit liedje wel als het goed is.
Het zal je maar gebeuren zeg.
ik zou er niet van staan te kijken dat/als ik dan (in de optelsom van alleen al de dingen die bekend zijn tegelijk met de lyme er nog eens bij) ook iemand gruwelijk zou gaan vermoorden als ik geen andere uitweg meer zag.

Bamboe:
Ik heb er wat moeite mee dat je de moeder waar het om gaat, op basis van een paar feiten die je bekend zijn, schetst als een slachtoffer van de omstandigheden. Kom op nou zeg.
Ik ken haar niet. En dat er iets vreselijks met haar gebeurd is dat lijkt me duidelijk. Maar laten we nu niet het hebben van kinderen, of het hebben van 5 kinderen, of het hebben van hoofdbegaafde kinderen, of het zelf thuis onderwijs verzorgen voor 3 kinderen (de jongsten waren 2 en 4 jaar oud) beschouwen als een zwaar lot op zichzelf...

En voor iedereen die (chronische) lyme krijgt (of een andere ziekte) geldt dat dat niet uitkomt in zijn of haar leven...

En je schrijft dat je zelf in een dergelijke situatie ook iemand gruwelijk zou gaan vermoorden...
Zou je, nu je je dit realiseert, er misschien goed aan doen om daar eens hulp bij te gaan zoeken?

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 6 Jan 2013 17:59

Hallo Agnes,

je oordeelt dat ik niet mag oordelen.
ik oordeel op basis van wat ik weet en niet op basis van wat ik niet weet.
de dingen die ik al wel weet over de situatie, zijn al alarmerend genoeg voor mij zoals geschetst.

stel de lyme speelt een grote rol in dit verhaal: is het dan niet belangrijk dat dit niet het zoveelste doofpotverhaal wordt voor er nog veel meer ongelukken gaan gebeuren?
hoeveel waarschuwingen en ongelukken heeft een mens of de mensheid nodig voor die eens wakker wordt?
hier zijn kalveren verdronken in mijn perceptie, het is niet de eerste keer en het zal ook niet de laatste keer zijn vrees ik en het is maar de vraag of men de put zal dempen.

aangaande je advies aan mij:
de juiste hulp voor lymepatienten is lastig te zoeken en te vinden, zoals je misschien wel weet uit eigen ervaring of als je hier eens de feuilletons in 13 delen leest op deze site.
dat is nu juist het hele punt Agnes.
als je nog tips hebt inzake mijn falende immuunsysteem/ chonische infecties en ontstekingen hou ik me aanbevolen.
ik doe mijn best in mijn situatie uiteraard en ik heb voorlopig nog niemand vermoord.
Laatst gewijzigd door bamboe op Zo 6 Jan 2013 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

sostie

Berichtdoor sostie » Zo 6 Jan 2013 18:44

@bamboe
K sluit me volledig bij je aan
Doofpot verhalen heb niemand wat aan
Dit zou een wijze indruk kunne geven over de ernst van lyme en alle bijkomende dingen

En als je er indd goede oplossing voor heb graag

Want onmacht radeloosheid wamhoop en niet wete hoe je toekomst eruit ziet
Maakt mense rare dingen doen

Terug naar “Lyme Café”