Déjà vu van een dementerende lymer

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Troptard

Déjà vu van een dementerende lymer

Berichtdoor Troptard » Zo 16 Dec 2012 15:22

Ik lees me hier een oog uit op het forum en nav wat ik me hier opstak even mijn gehele levensloop en lyme bekeken ipv terug te gaan tot drie a vier jaar geleden bij mijn laatste tekenbeet met rode kring...

Jeugd: behoorlijk alternatieve opvoeding met ouders die pseudo hippie speelden,kruiden,macribiotisch,als je niet direct op sterven lag geen dokter,uitzweten kruiden en weerstand opbouwen,
Leven op de boerenbuiten,schaapjes geiten,spelen en werken in en op akkers bossen,af en toe tekenbeet,geen aandacht aan geschonken
Persoonlijkheid,adhd ! Onbekend in de jaren 70,ik was gewoon een ambetante kleinen,moeilijkheden met leren,concentratie,beresterk ! Daar ik overal op of inklom er af of uitviel mezelf openhaalde herstelde ik merkwaardig rapper dan een ander,

Na het puberen en legerdienst,paar verkeersongevallen waaronder een best zwaar ,meer dan twintig opperatie's,revalidatie,jaren rolstoel,uitputting,na sommige opperatie's geheugenverlies,ziekenhuisbacterie,woedeaanvallen en na jaren van financiele emotionele en lichamelijke uitputting geen weerstand meer,rapper ziek,moreel zwakker...

Nu las ik dat er lymepatienten zijn die lyme hadden of hebben die er nooit echt last van hadden,welke hun weerstand sterk genoeg was de bacterie te blijven onderdrukken
Een hypothese van mezelf,ik had als kind al lyme,was sterk genoeg mede door mijn niet regulaire opvoeding die mijn weerstand veranderde ( geen ab bvb) de lyme te onderdrukken maar gaf adhd tot gevolg

Na het ongeval kreeg ik niet de keus,kreeg baxters ab zonder dat te willen( na een opperatie sta je daar gewoon mee op !) kreeg opeens een ziekenhuisbacterie tussendoor ( staphylococ aureus) daar door die ab mijn natuurlijke weerstand ook naar de klote hielp,als klap op de vuurpijl gaven ze me daar ook baxters ab voor ipv me het zelf te laten overwinnen,door uitputting en ab die mijn natuurlijke weerstand toen helemaal op nul zette kwam volgens mij lyme uit mijn kindertijd ook boven !
Had toen klachten te over door het ongeval,de breuken,de opperatie's ,de ziekenhuisbacterie enz dat het moeilijk op te maken is of toen lyme ook de kop opstak,zelf vermoed ik van wel !
De ziekenhuisbacterie ging niet weg met ab,ik stopte met ab en probeerde mijn natuurlijke weerstand terug op te bouwen,slaagde daar redelijk in en overwon mede met veel komboucha de ziekenhuisbacterie te verdrijven
Natuurlijk veel gevolg van het kortere been en opgelopen letsels maar ook nog rare klachten als sinusit,geheugen,rap vermoeid...nadien gezien veel dingen die bij lyme voorkomen en niks met het ongeval te zien hebben ! Vermoeddelijk door het ongeval en ab niet meer in staat lyme volledig te onderdrukken

Net toen het iets beter begon te gaan na zwemmen teek in de lies ! Rode vlek griepachtig enz en nu na drie a vier jaar later neuroborreolose,met heel de waslijst aan symptomen als cado er bovenop...

Het is een denkpiste maar vermoed dat ik er niet ver af ben !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Fynn

Re: Déjà vu van een dementerende lymer

Berichtdoor Fynn » Zo 16 Dec 2012 16:41

Hoi,

Ik kan je helemaal volgen en denk er precies ook zo over!

Al lezende en dekende de afgelopen weken, maanden trek ik de dezelfde conclusies.
Ik heb een heel andere voorgeschiedenis maar zou een stukje van dezelfde strekking hebben geschreven vandaag de dag.

Ik ga me terug verdiepen in voeding middels het Weston Price principe (zie oa hier http://www.westonprice.nl/ )

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 16 Dec 2012 17:26

hai

logische redenering van je, zo dacht ik er ook lang over.

Inmiddels heb ik een paar wijzigingen aan mijn denkproces toegevoegd: het zijn de mensen die wegens genetische redenen neurotoxines niet goed kunnen ontgiften, die met de gebakken peren zitten.

Het feit dat je lang "toxin free" hebt geleefd, speelde enorm in je voordeel. Je lichaam had dus geen last van de extra belastingen die het huidige milieu met zich meebrengt en de dubbele belasting viel weg.

Zodra je immuunsysteem onder druk werd gezet door ontstekingen, breuken, ziekenhuisvoedsel, stress, lage cortisol, ... kon je lichaam de neurotoxines niet meer de baas.

Bepaalde:
Neurotoxines zorgen ervoor dat je geen gluten meer kan verteren, maar je hebt desondanks geen glutenallergie.
Neurotoxines zorgen ervoor dat je chronische sinusitis krijgt en AB-resistent wordt.
Neurotoxines zorgen ervoor dat je chemische overgevoeligheden ontwikkelt.
Neurotoxines zorgen ervoor dat je slaaphormoon niet meer aangemaakt kan worden.
...

Al die zaken zijn bekend maar dat ontdek je pas als je al lang met de gebakken peren zit.

Daarom denk ik dat AB wel zin heeft maar je moet je lichaam ook helpen om de neurotoxines te elimineren anders ga je dood of word je erg beperkt door het vergif dat je niet kan elimineren. Je kan evengoed in een gesloten garage met een draaiende automotor gaan zitten. Het is een gesloten circuit.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Dec 2012 19:10

Hoi Marlene, interessante post van je!

Ik vernam van een arts dat de toxinen van de lyme in elk geval niet als lichaamsvreemd kunnen worden herkend, dus dat is dan ook lastig toxinen afvoeren als dat klopt.

Diezelfde arts zei ook: de lyme zelf haalt daardoor ook langzaam (met de nadruk op langzaam) -in mogelijke combinatie met die andere factoren die jij noemt Marlene- het immuunsysteem onderuit en zet aan tot autoimmuuntoestanden in het lichaam.

Dan dit probleem met AB dat ik ervoer: bij mij begon de ellende (de klachten explodeerden) na een klein AB-kuurtje dat ik vroeg en kreeg bij de dokter vanwege blaasontsteking/oorontsteking ; niet vanwege de lyme, want toen wist ik niet dat die bij mij ook een rol speelde: die ellende heet voedingsallergieenexplosie als gevolg van de zogeheten -sinds dat AB-kuurtje ontstane- lekke darm.
Concreet bleef mijn voedsel sindsdien hangen bij mijn middenrif en problemen met mijn maag (reflux), afvallen e.d.

@ Troptard: heel interessant hoe jij probeert voor jezelf op een rij te zetten wat waartoe leidde.
De lichaamstrauma's door het ongeluk en het chirurgisch snijden in je lichaam (is dat gebeurd?) ontnemen je lichaam op de 1 of andere manier je immuunsysteem gedeeltelijk zeker ook.
Ik ken lymepatienten die geen concrete tekenbeet herinneren vlak voor de lymeproblemen zich voordeden, maar wel een operatie.
Die verhalen zijn ook hier op de site bekend.

groetjes!

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 16 Dec 2012 20:05

Idd Bamboe, hier bij een hele heldere uitleg over het gebruik van antibiotica en het ontstaan van neurotoxinen;

http://www.melhorn.de/Antibiotika/

Borreliosebehandlung durch Antibiotika?
Gefährliche Antibiotika und gesunde Probiotika

Die Gefahr von Resistenzen und Intoxikationen durch Antibiotika

Laat ze dit ook maar eens in het Radboud lezen!! Snappen ze niks van...............

Über die Salmonellenintoxikation berichtet Dr. med Dr. med. dent Helmut Schimmel in Band 2 "Bewährte Therapierichtlinien bei chronischen Erkrankungen" ( 3.überarbeitete Auflage 1983, Veröffentlichung aus der wissenschaftlichen Abteilung der Fa Pascoe, Gießen ) von den Forschungen am Institut für Herddiagnostik und Herderkrankungen in Baden-Baden in den Jahren 1974 - 1977.

Grundsätzlich bei einer Salmonellose;

"..nicht immer eine vorausgegangene Lebendinfektion für die Entstehung einer Salmonellentoxikose erforderlich. Die Einverleibung von Salmonellentoxinen aus Konserven geschieht häufiger als dies allgemein angenommen wird. Sicherlich ist die Toxinzufuhr bei Lebendinfektionen durch die Salmonellenvermehrung massiver. Empfindliche oder geschwächte Individuen können jedoch auf den erwähnten enteralen Toxinkontakt hin ebenfalls schwer erkranken. ( S. 8 )

Bauchbeschwerden stehen im Vordergrund. Meist werden Angaben über durchgemachte schwere Durchfälle und "Fleisch- bezw Lebensmittelvergiftungen" gemacht. Sehr oft bezeichnen die Patienten die Durchfälle als "Darmgrippe, die damals überall grassierte" oder sprechen von auch von spezifischen Salmonelleninfektionen bei Auslandsreisen. Unter folgenden Diagnosen wurden die Patienten vorher behandelt: Dyskinesien der Gallenwege, Hepatopathien, Pankreopathien, Dysbiosen, Gastropathien. Mitunter war sogar vorher eine Cholezystektomie durchgeführt worden, ohne dass die Beschwerden späterhin beseitigt waren. Hypotone Kreislaufstörungen als Ausdruck der Vagotonie und myocardiale Belastungsinsuffizienzen sind häufige Begleiterscheinungen."( S. 9ff)

Beim heutigen weltweiten Tourismus haben diese Feststellungen bezüglich der Salmonellose und ihrer Behandlung seither gewiss nicht an Bedeutung verloren.
Es versteht sich, dass eigentlich nur eine Lebendinfektion der Antibiose zugänglich ist. Dann geschieht bei der Behandlung der akuten Salmonellose Folgendes:

Nach gezielter antibiotischer Therapie kommt es zu massivem Bakterienzerfall.

Die daraus resultierenden toxischen Metabolite überschwemmen den geschwächten Organismus.

Patienten mit intakten Abwehrsystemen können diese Metabolite ausscheiden oder neutralisieren und sind danach wieder gesund

( Anmerkung: (Metabolie, gr. "Veränderung"). Stoffwechselwege bestehen aus Serien enzymatischer Umsetzungen, die spezifische Produkte liefern. Ihre Zwischenprodukte werden als Metaboliten bezeichnet.)

Das hat schlimme Konsequenzen. Erzeugt das Abwehrsystem doch nicht nur das Fieber gegen den Erreger und tötet dadurch die Eindringlinge und deren Nachkommen, sondern es stellt gleichzeitig auch alles Sonstige zur Verfügung, um anschließend die 'Leichen' abzutransportieren und jegliche Spuren dieses 'Kampfes' zu beseitigen. Nur so ist der Körper danach wieder gesund.

Eben dies entfällt aber nun mit Antibiose, denn dabei wird die Krankheit mit einem Mittel 'von außen' und nicht mit dem eigenen Abwehrsystem angegangen. Schließlich wird kein ausreichendes Fieber erzeugt und dem Organismus kein Anreiz gesetzt, weitere, ihm eigentlich selbstverständliche Maßnahmen hochzufahren, um den Abtötungsprozess der Erreger körpergemäß abzuschließen. Nach dem Tötungsvorgang durch Antibiose ist gleichsam niemand da, der sich dann der 'Toten' annimmt.

Die Salmonellentoxikose lässt sich mit den oben erwähnten Methoden nicht diagnostizieren. Da eine Lebendinfektion nicht mehr vorliegt, bleiben die Blut-, Stuhl-, Urin- und Agglugationsnachweise im Serum ohne Ergebnis. Die Toxine sind im Mesenchym und intrazellulär gebunden". "
Diese Erkenntnisse lassen sich m.E. auf andere Krankheiten übertragen. Auch bei der Borreliose halte ich daher den Begriff der Borrelienintoxikation für angebracht. Gegen diese aber sind weitere Antibiosen damit auch sinnlos und nur zusätzlich belastend.

Korte samenvatting in de Ned taal;

Dr med. dent Helmut Schimmel berichten over salmonella intoxicatie in 2 "Bewährte Therapierichtlinien bei chronischen Erkrankungen" (3e herziene uitgifte, 1983, publicatie van de wetenschappelijke afdeling van het bedrijf Pascoe, Giessen) op basis van onderzoek bij het instituut voor Herddiagnostik und Herderkrankungen in Baden-Baden vonden plaats in de jaren 1974 tot 1977.

Hij zegt hierover het volgende;

Salmonella toxicose kan niet worden gediagnosticeerd door middel van de hierboven genoemde methoden. Als een infectie niet meer bestaat in bloed-, ontlasting-, urine , zijn controles in het serum zonder enige bevindingen. De giftige stoffen worden gebonden in het mesenchym , (=bindweefsel) en intracellulair."
Deze bevindingen zij naar mijn menig ook toepasbaar voor andere ziektes. Vooral met betrekking tot Borreliose .Daarom denk ik dat de term Borreliose intoxicatie passend is. Langdurige antibiotica heeft geen zin en het probleem wordt steeds moeilijker.

Dit is daadwerkelijk in 2012 het niet erkende en niet herkende onderliggende probleem van een lyme- infectie. Dat is dus de term; chronisch lyme bestaat niet in reguliere zin omdat reguliere artsen bovenstaande niet leren in hun studie.

Door een al aangetaste imuunsysteem weet ons lichaam geen raad met deze bacterie

Het immuunsysteem bepaalt niet alleen de afweer tegen ziekten maar ook het functioneren van het lichaam.
Fagocyten zijn witte bloedcellen. In een normaal werkend immuunsysteem "eten" de fagocyten de bacteriën op
Het blijkt nu dat veel mensen niet over een goed werkend fagocytosesysteem beschikken.
Ons imuunsysteem heeft nog niet geleerd met deze bacterieen om te gaan en ze uit het lichaam te verwijderen . Normaal moet ons systeem van afvalverwerking (fagocytose) in staat zijn lichaamsvreemde stoffen te neutraliseren, doch meestal kan het de lymebacterie niet verwerken .

Als dit “opruimen “niet goed gebeurt dan word het gif dat de bacterie achterlaat afgeschoven in het mesenchym (bindweefsel) en dat is intracellulair gebonden.
Daar blijft het zitten en de gevolgen zijn soms dramatisch….

Ons immuunsysteem, en daar draait alles om, kan eigenlijk alleen nog maar hersteld worden met klassiek homeopatische middelen.
Volgens de klassieke denk en behandelwijze; het gelijke met het gelijke genezen.

Zodat ons lichaam , ons immuunsysteem ZELF weer wordt geleerd/ aangezet om schadelijke stoffen ons lichaam uit te werken.

Ons immuunsysteem is niet in staat tot zelfprikkeling, alleen als het een stof in verdunde vorm krijgt toegediend.
Laatst gewijzigd door joorn op Zo 16 Dec 2012 20:24, 4 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Dec 2012 20:16

hoi Joorn,

zou het inderdaad bij lyme alleen gaan om een toxinenprobleem of is het misschien echt ook zo dat je als je de lyme tackelt, dat dan in elk geval het immuunsysteem weer een kans kan krijgen omdat de borrelia dan niet meer in de witte bloedcellen gaat zitten om die te verstoren?

wat ik begrepen heb, is in elk geval dat die lyme zoveel dingen jarenlang in een ogenschijnlijk gezond lichaam ook vast kan laten lopen, al dan niet zuiver en alleen door het toxineprobleem, dat als je de lyme hebt weggehaald, dat je dan zeker vaak nog niet van het probleem afbent.
geen idee of dat dan zuiver en alleen een overgebleven toxineprobleem is, maar dat het een rol speelt, is voor mij inmiddels ook meer en meer evident geworden.

joorn

Berichtdoor joorn » Zo 16 Dec 2012 20:26

Ik begreep dat de bacterie zich op houdt in de rode bloedcellen en dat de toxinen zich ophouden in cellen in het bindweefsel.
AB kan de bacterie doden, maar neemt de toxinen NIET weg.
Dat is ook de reden dat je vaak leest; Na de AB kuur voelde ik me nog beroerder dan daarvoor. Wel.....dat komt dus door de toxinen die opgeslagen worden tijdens de AB kuur.

Normaal zou dat geen probleem hoeven te zijn maar het is nu eenmaal zo dat ons immuunsysteem niet meer functioneert en dan de gifstoffen niet uitscheid maar opslaat.
En dat je , als je van de lyme af bent nog niet van toxinen af bent dat is een ding dat zeker is.......
Als er nog toxinen = gifstoffen in je cellen bevinden en de celdeling gaat gewoon door dan voel je je na verloop van tijdje idd weer beroerder....

Ik ging er ook vanuit dat dat kwam door de lymecysten, maar toen ik dat aan mijn behandelaar vroeg kreeg ik als antwoord; Wie zegt er dat je cysten hebt??

Tja... eh...niemand....

Dit wordt ten onrecht gedacht maar dit hoeft dus absoluut niet bij iedereen het geval te zijn..........

Nadenkertje!

Wat dr Mellhorn al in 1974 vermoedde dat wordt in 2012 waarheid!

De mening van artsen dat er geen bewijs is dat langdurig AB gebruikt helpt, daar ben ik het wel mee eens en dat klopt dus als je dit leest en hopelijk begrijpt dat het idd zo is wat Mellhorn aangeeft !

Als je de moeite neemt de site eens door te nemen dan noemt dr Mellhorn een reden waardoor je immuunsysteem al vroeg te wensen over laat, nl door;

VACCINATIES!!

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 16 Dec 2012 20:44

Bamboe

Ik probeer me hier een uitweg te banen uit deze lyme hell ;)

En ja hoor opperatie's hak en snijwerk allom,ik zat al dagelijks met mijn beentje in een kinetec( een apparaat om je knie te plooien) toen ik het niet kon houden van de pijn in mijn lies,na te horen van de dokter "hoe kom jij aan al die tattoos als je niet tegen pijn kan" namen ze toch maar eens een foto...bleek mijn femurkop ( bol die in je heup gaat) rats afgebroken en hoppa metaal er in,na maanden trainen in het revalidatiecentrum plaat op mijn been en ook been terug gebroken,en nog heel veel meer van dat leuks...ene fout na de andere,iedere keer terug kap naai en snijwerk
De grootste marteling was een ilisarof,externe fixator...vreet je energie weg ! Heb ik meer of een jaar mee gelopen of eerder gerolstoeld en gekrukt :) zo heb ik trouwens mijn rechter pols om zeep geholpen,die was ook gebroken
Te gek voor woorden de medische wereld ! Is slechts tipje van de sluier..Op den duur haalde ik zelf draadjes uit,haalde ik de slijptol boven om een onnodig stuk van die ilisarof te slijpen omdat ik tenminste naar toilet kon gaan en in een rolstoel zuo passen enz,al bij al een grote uitputtingsslag,de maanden zonder inkomen en honger tussendoor nog niet te vergeten ;) overwin je dat krijg je lyme haha,niet elke dag maar vechten doen we !

ote="bamboe"]Hoi Marlene, interessante post van je!

Ik vernam van een arts dat de toxinen van de lyme in elk geval niet als lichaamsvreemd kunnen worden herkend, dus dat is dan ook lastig toxinen afvoeren als dat klopt.

Diezelfde arts zei ook: de lyme zelf haalt daardoor ook langzaam (met de nadruk op langzaam) -in mogelijke combinatie met die andere factoren die jij noemt Marlene- het immuunsysteem onderuit en zet aan tot autoimmuuntoestanden in het lichaam.

Dan dit probleem met AB dat ik ervoer: bij mij begon de ellende (de klachten explodeerden) na een klein AB-kuurtje dat ik vroeg en kreeg bij de dokter vanwege blaasontsteking/oorontsteking ; niet vanwege de lyme, want toen wist ik niet dat die bij mij ook een rol speelde: die ellende heet voedingsallergieenexplosie als gevolg van de zogeheten -sinds dat AB-kuurtje ontstane- lekke darm.
Concreet bleef mijn voedsel sindsdien hangen bij mijn middenrif en problemen met mijn maag (reflux), afvallen e.d.

@ Troptard: heel interessant hoe jij probeert voor jezelf op een rij te zetten wat waartoe leidde.
De lichaamstrauma's door het ongeluk en het chirurgisch snijden in je lichaam (is dat gebeurd?) ontnemen je lichaam op de 1 of andere manier je immuunsysteem gedeeltelijk zeker ook.
Ik ken lymepatienten die geen concrete tekenbeet herinneren vlak voor de lymeproblemen zich voordeden, maar wel een operatie.
Die verhalen zijn ook hier op de site bekend.

groetjes![/quote]

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Dec 2012 20:47

@ Joorn: interessant wat je schrijft over borrelia en rode versus witte bloedcellen:

ik las dit van de hand van de half duitse half VS-lyme-arts Klinghardt:

Red Blood Cells (RBC) have no DNA. They are generally in circulation for about 120 days as oxygen transporters but they are not living. Any DNA found in a red blood cell is foreign. The more DNA found in the RBCs, the sicker the patient generally is. All chronic illnesses are related to the amount of infection that we carry. When RBCs are loaded with infection, their ability to carry oxygen is reduced and as a result, oxygen therapies are often helpful. In effect, the RBCs become powerhouses for producing biotoxins and are not recognized by our immune system as the enemy. Perfect for them; not so perfect for us.

Antibiotics going after one particular type of bug is not the solution. Plant medicine and frequency approaches are the solution. Antibiotics are a part of Lyme treatment in many cases, but they are not all of it.

When one looks at RBCs drained from cancer tissue in those with breast cancer, all the cells are infected. Treatment for breast cancer then should incorporate anti-microbial therapies aside from the other things that we know.

Borrelia has even been found inside white blood cells (WBC) and is one of the few organisms that can "invade the soldier". Most infectious organisms run from WBCs, but this is not the case in Lyme disease.

In een andere lezing van Klinghardt zegt hij dat HET grote verschil tussen lyme en andere infecties is dat de borrelia het immuunsysteem zelf direct aanvalt door in de witte bloedcellen te kruipen. Ik wist dat niet van die rode bloedcellen overigens, maar dat daar zittie dus ook.

http://www.betterhealthguy.com/joomla/b ... infections

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 16 Dec 2012 20:51

Ik moet me hier duidelijk eens in toxines gaan verdiepen,vooral hoe die uit mijn systeem te krijgen

Dank voor de nuttige info allen ;)

Terug naar “Lyme Café”