Bartonella

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
ma44

Bartonella

Berichtdoor ma44 » Do 17 Jan 2013 18:08

Zelf heb ik ook een /erlichia infectie. Ik heb me een keertje door laten meten en bleek allergisch voor katten te zijn.
Heb gelezen dat deze bacterie door katten, kan worden overgebracht. Blijf dus nu ook echt uit de buurt van katten en honden. Als je imuunsysteem verzwakt is, loop je eerder infectie`s op. ik zou het mensen met lyme, dan ook aanraden om daar uiterst voorzichtig mee te zijn. Vaak wordt er niet aangedacht. Ook schijnt de bacterie door vlooien, muizen, vleermuizen etc. overgebracht te kunnen worden. Dit geldt ook voor de erlichia. Borreliose.nl staat dit goed beschreven, overdracht van bacterien. Misschien een tip voor jullie.

Elly W

Re: Bartonella

Berichtdoor Elly W » Do 17 Jan 2013 19:07

Hoi Ma44,

Wat voor klachten heb je als je Ehrlichia en- of bartonella hebt?

Ik heb drie katten en een hond, dat wordt lastig om bij ze uit de buurt te blijven...

Bedankt voor de tip, ik zal daar eens een kijkje nemen!

Gr. Elly.

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 17 Jan 2013 19:45

Hoi Elly,

[b][b]Erlichia[/b][/b] (anaplasme) Zware hoofdpijn, koorts, spierpijn en spierkrampen, gewrichtspijn, maagklachten, verminderde eetlust, gezwollen lympheklieren koorts duurdt 2-11 dagen. Ook kan misselijkheid, buikpijn, diaree en hoesten, duizeligheid, braken, verwardheid,huiduitsleg, miltvergroting,aantasting van hett CVS, en bizarre neurologische symptomen.

Bij Bartonella, er zijn 2 soorten bacterie: Lymphekliersontsteking, soeir-en gewrichtspijn,misselijkheid, koude rillingen, pijn aan scheenbeen,gewichtsverlies,keelpijn,Wat ook opvalt, is de pijn onder je voetzolen. Soms bizarre neurologische symptomen, eoileptische cdonsulten, lever en miltaandoeningen, verandering van de gezichtszenuw, a-septische mengenitis, en endocardites. Bij mensen met verminderde weerstand verloopt de ziekte vaak ernstiger.
Bron: www.lymevereniging.nl. Ik had meerder infectie`s dus ook ernstige symptomen. Had ook chlamydia/pneumonia, micoplasme....dus waarschijnlijk had ik 4 infectie`s tegelijk, en waren de sypmtomen ook vrij ernstig.
Dit verschilt per patient natuurlijk. Maar lees het maar eens op die site. En ook op Borreliose.nl, wordt het allemaal goed uitgelegd. Dit is een korte samenvatting...........

Elly W

Berichtdoor Elly W » Do 17 Jan 2013 20:20

Hoi Ma44,

Dank je!

Als ik het zo lees heb ik dit níet. Ik heb geen koorts gehad en ik heb ook geen zere voetzolen.

Maar jij bent wel in de prijzen gevallen zeg, met 4 infecties... :shock:
Gaat het nu beter met je?

Gr. Elly.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 17 Jan 2013 21:14

Dat zegt niets elly.
lk heb ook erlichia maar heb nooit echt koorts gehad. Symptomen zoals beschreven kunnen optreden, maar hoeft niet.

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 17 Jan 2013 21:24

Roel,

Klopt wat jij zegt. Het ligt er gewoon aan, hoe gezond je bent op het moment van doormaken infectie.
Heb je alleen erlichia, of bartonella......en ben je voor de rest gezond(tussen haakjes) dan zul je er wel aardig goed door heen rollen. Ik was al jaren erg ziek, en kreeg er een nieuwe besmetting bij, de laatste was Erlichia.
Bij iedereen verloopt de ziektegeschiedenis anders......
ik hoop we krijgen 30 graden onder nul vorst , een paar nachtjes....misschien dat die teken en bacterieen invriezen.........

RoelA

Berichtdoor RoelA » Do 17 Jan 2013 22:29

voor de rest gezond ben ik overigens ook niet hoor ;)
Heb ook borrelia, mycoplasma en chlamydia pneumonia. Vermoedelijk ook bartonella gezien de pijn in de voeten.

Het is overigens bekend dat bartonella het immuunsysteem dermate kan onderdrukken dat je zelfs geen koorts krijgt.

ma44

Berichtdoor ma44 » Do 17 Jan 2013 22:42

Roel,

Ojeetje, dan kun jij je plezier ook wel op! Heb jij allang Lyme?.......
Dat bartonella je systeem kan onderdrukken had ik nog niet gelezen...Waar heb jij testten gedaan?
Ik zou wel eens willen weten, hoeveel mensen er ziek zijn door Lyme in Nederland.......volgens mij wordt het onderschat. Soms verbaas ik me wat ik lees en hoor........Dat moeten er echt velen zijn....
En dan nog waarschijnlijk een heel aantal die het ook hebben, maar nooit een diagnose hebben gekregen.......of pas na jaren.........

Maar ja, hoe raken we het beestje weer kwijt?...

sostie

Berichtdoor sostie » Vr 18 Jan 2013 0:05

@ ma44

verlend ik snap hoe je je voelt heb de zelfde infecties
bartonella ehrlichia en lyme
een grote k*tzooi dus

ik had ook alleen naar een maand of 4 pas kreeg ik koort griepzoals ik nog nooit gehad had en langdurige keel en hooftpijn die niet weg te krijgen was zonder ook werkelijk een hele strip ibuprofen weg te slikken

sommige komen er wss indd goed doorheen

helaas horen wij daar niet bij :(
terwijl ik voor die tijd altijd kerngezond was en actief leven had erg druk veel werken en veel lol

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 18 Jan 2013 0:45

Tja ik was tot 5 maanden geleden ook kerngezond, net als jij sostie. Het is dat ik met het mountainbiken op de veluwe ben gevallen en zo een teek heb opgelopen. Na twee weken werd ik acuut ziek en ben ik direct aan de antibiotica gegaan. Sindsdien probeer ik met man en macht mijn gezondheid te herstellen. Ik was er vroeg bij, dat wel, maar het zijn een hoop infecties...
Ik mag overigens nog niet klagen, met deze laatste AB kuur kan ik gewoon weer fulltime aan het werk en afgezien van wat snelle uitputting, wat lichte misselijkheid en lichte pijntjes gaat het me behoorlijk goed af. De stijgende lijn zit er in, maar het gaat wel langzaam.

Ik heb overigens testen bij Infectolab Augsburg laten doen, en momenteel ook nog bij IgeneX (voor bartonella en babesia). Waarschijnlijk door mijn acute situatie en daardoor nog goed werkend immuunsysteem waren de LTT testen van Infectolab zeer hoog positief.

Terug naar “Lyme Café”