Bartonella

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
fr1968

Re: Bartonella

Berichtdoor fr1968 » Vr 18 Jan 2013 10:14

Hier ook iemand met Borrelia, Ehrlichia en Mycoplasma, waarschijnlijk al 25 jaar want zo lang heb ik al klachten, die in ernst zijn toegenomen gedurende de jaren. Ik weet echter pas sinds afgelopen zomer dat ik dit heb, door de testen in Augsburg.

En ik heb nooit koorts. Mijn CD57 waarde is nog maar 10, dat betekent dat mijn immuunsysteem ernstig aangetast is (moet minstens 100 zijn). Kan me geen tekenbeet herinneren.

En als ik het RIVM moet geloven, besta ik niet, want ehrlichia komt niet voor in NL....

Marlene

Berichtdoor Marlene » Vr 18 Jan 2013 10:30

RoelA schreef:Tja ik was tot 5 maanden geleden ook kerngezond, net als jij sostie. Het is dat ik met het mountainbiken op de veluwe ben gevallen en zo een teek heb opgelopen. Na twee weken werd ik acuut ziek en ben ik direct aan de antibiotica gegaan. Sindsdien probeer ik met man en macht mijn gezondheid te herstellen. Ik was er vroeg bij, dat wel, maar het zijn een hoop infecties...
Ik mag overigens nog niet klagen, met deze laatste AB kuur kan ik gewoon weer fulltime aan het werk en afgezien van wat snelle uitputting, wat lichte misselijkheid en lichte pijntjes gaat het me behoorlijk goed af. De stijgende lijn zit er in, maar het gaat wel langzaam.

Ik heb overigens testen bij Infectolab Augsburg laten doen, en momenteel ook nog bij IgeneX (voor bartonella en babesia). Waarschijnlijk door mijn acute situatie en daardoor nog goed werkend immuunsysteem waren de LTT testen van Infectolab zeer hoog positief.

Versta ik het goed dat je zowel voor bartonella als babesia positief testte?

sostie

Berichtdoor sostie » Vr 18 Jan 2013 10:37

hey roela

helaas zit ik niet pas 5 maanden erin
dit duurd nu al bijna ander half jaar
maar indd ook met mountainbike opgelopen
bij mij ware ze er gelukkig redelijk op tijd bij als ik hier zo de andere verhalen lees
maar was even goed ander half jaar voordak duidelijkheid had
ik wou dak weer nog werken
nooit gedacht dat je kon missen haha
hoe behandel jij ze alle drie tegelijk dan ?

ma44

Berichtdoor ma44 » Vr 18 Jan 2013 11:08

Hoi Roel en Sosti,

Roel wat een geluk dat jij er zo snel bij was. Ik had allang wat vage klachtten. Tot ik vaccinatie`s kreeg voor een reis naar Afrika in 2006, volgens mij zijn dat de triggers geweest, die de Lyme in werking hebben gesteld. Daarna heb ik in 2005 of 2006 nog een vreemde plek gehad. Waarvan ik vermoed ook een tekenbeet. ik woonde toen op een boerderij, midden in de landerijen. Dus waarschijnlijk wel vaker een tekenbeet gehad, maar niet herkend. In 201o herkende ik weer een ronde vreemde plek, dat was ook een tekenbeet. Je let er ook niet op..ik was veel buiten in de tuin aan het werkt, en je wordt zo vaak door iets gestoken...Ik heb er jaren mee omgelopen, en was zo ziek. Had altijd te hoog bloedbezinksel, maar niemand wist waar dat van kwam. ik heb er dus al jaren meeomgelopen, zonder AB.
Met alle gevolgen vandien. Werken kan ik al van 2008 niet meer. Maar laat me niet uit het veld slaan, door zo~
n klein beestje. En heb volgens mij het hele medisch handboek aan klachtten gehad.......Elke keer is er weer iets nieuws. De laatste 2 jaar had ik een vreselijke spraakstoornis erbij, waarbij mijn kaak van hot naar her schoot.Wat een rot gezicht was. Dat gaat nu de goede kant weer een beetje op.....Wens jullie voor zover mogelijk een prettige dag. Enne de kop ervoor, zeggen we hier in friesland

Elly W

Berichtdoor Elly W » Vr 18 Jan 2013 20:18

RoelA schreef:Dat zegt niets elly.
lk heb ook erlichia maar heb nooit echt koorts gehad. Symptomen zoals beschreven kunnen optreden, maar hoeft niet.

Ik heb zelf ook wel het gevoel dat ik meer mankeer dan alleen Lyme.
Mijn natuurarts is het er ook niet mee eens dat ze in Nijmegen er niet op willen testen.
Maar ja ,w at kun je doen behalve aandringen??

Ik lees hier veel teveel van mensen met co-infecties en volgens mijn natuurarts is de co-infectie incidentie bijna 100 %!

Gr. Elly.

ma44

Berichtdoor ma44 » Vr 18 Jan 2013 20:59

Hallo Elly,

Misschien moet je 1 ding niet uit het oog verliezen, natuurartsen en het reguliere circuit.....dat past niet.
(In de meeste gevallen willen ze niks van het altenatieve circuit weten, homeopathie, natuurarts, en verdere methoden).
Die natuurarts van jou (als die ook arts is) kan als die iets van de Lymeproblematiek weet, ook weten dat er geen testten in nederland in het regulier circuit worden gedaan. Volgens mij echt nergens. Het RIVM schijnt het wel te kunnen als ik het zo lees op hun site.(maar doen die testten niet)
Het Radboud kan het ook niet. Dit schijnt nog steeds een groot misverstand te zijn. Ik was trouwens bij een bekende lymearts die tevens ook homeophaat is, die wist ook heel veel verschijnselen niet. Wat ik erg vreemd vond. Die moest ik ook bepaalde symptomen uitleggen. Zo eentje als phantom somia (als ik het goed schrijf)....sorry voor de taalfouten.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 19 Jan 2013 0:41

Marlene schreef:Versta ik het goed dat je zowel voor bartonella als babesia positief testte?

Nee, ik wacht momenteel nog op de uitslag van Igenex, dus babesia en bartonella ben ik nog niet zeker van.

fr1968 schreef:En als ik het RIVM moet geloven, besta ik niet, want ehrlichia komt niet voor in NL....

Dat zij mijn internist uit Arnhem vorige week ook lachend. Vervolgens schoof ik de uitslag van augsburg onder haar neus, maar al die testen daar geloofde ze niet zo in... Duidelijke aanleiding, duidelijke symptomen, duidelijke testen. Ja vraagt je echt af waar dat soort mensen mee bezig zijn... Apart overigens dat het RIVM wel erkent dat een behoorlijk percentage van de teken Erlichia bij zich draagt. En ze erkennen ook dat Erlichia pathogeen is. Maar in nederland wordt er natuurlijk magischerwijs niemand ziek van... yeah right!

sostie schreef:hoe behandel jij ze alle drie tegelijk dan ?

Ik slik nu minocyline tegen de erlichia, mycoplasma en chlamydia. Samen met Azithromicyne ook effectief tegen borrelia. Daarnaast ook artemisinine (is meer antimalaria/babesia, maar ben hier nog niet echt overtuigd van) en houttuynia tegen de bartonella.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 28 Apr 2013 3:18

*Bartonella, a Lyme coinfection, induces the breakdown of an enzyme that breaks down connective tissue (so that we become "comfortable" food for the bugs).
http://www.wellsphere.com/lyme-disease- ... me/1427576

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 28 Apr 2013 21:02

viewtopic.php?f=22&t=6593#p63772

admin schreef:Onderwerp verplaatst: "Medisch" => "Onconventionele Methoden".

Reden: de methoden en opvattingen van Dietrich Klinghardt zijn zeer onconventioneel, en horen dus onder "Onconventionele Methoden". Zie de forum regels over onconventionele methoden en opvattingen.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 28 Apr 2013 22:03

@ wouter

als alle topics waar het woord Klinghardt in verschijnt naar de vuilbak verdwijnen, wordt het moeilijk lezen hier op het forum. Met onze brainfog niet echt bevorderlijk voor de duidelijkheid.

Ter info, we kunnen zelf wel het onderscheid maken tussen interessant en niet-interessant, daar zijn we groot en volwassen genoeg voor. In Noord-Korea is er misschien nog plaats voor censuur maar ik had hier toch iets anders verwacht.

Terug naar “Lyme Café”