Beyond Balance MC-Bar-1/ BB-Bar 1&2?!?

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
nic40

Beyond Balance MC-Bar-1/ BB-Bar 1&2?!?

Berichtdoor nic40 » Ma 3 Feb 2014 11:20

Na 3 maanden antibiotica / 200 tot 400 mg Doxy en Plaquenil ben ik ivm met slechte nierfunctie gestopt met antibiotica. Het heeft wel wat gedaan, alleen niet genoeg denk ik.
Wat nu?? Ik gebruik al sinds de antibiotica ook al Samento- Burbur-Banderol-anti-toxine-darmcare-magnesium etc. Ik heb voornamelijk last van vermoeidheid en spierpijn/gewrichten.

pvm stelde Beyond Balance voor BB-Bar 1 en BB-Bar 2. Heeft iemand daar al ervaring mee?? Ik snap niet zo goed wat het is en hoe het werkt. Geen idee ook trouwens hoeveel het kost??
Wat nu?? welke behandeling?? Bioresonantie? doorgaan met samento-Banderol etc??

Alvast bedankt voor het meedenken -tips en info!

groetjes
Nicole
Laatst gewijzigd door nic40 op Ma 3 Feb 2014 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

eus

Re: Beyond Balance MC-Bar-1/ BB-Bar 1&2?!?

Berichtdoor eus » Ma 3 Feb 2014 11:53

Ik heb Bar-1 gebruikt tegen de Bartonella en met een flesje was ik van mijn klachten af. Ik reageerde heftig op BAR-1, ben ook niet verder gekomen dan 2 x dd. 13 druppels. Nu heb ik BAR-2, de heftige reactie heb ik niet gehad, ik kan heel snel opbouwen en gebruik nu 2 x dd. 17 druppels.

De middelen van Beyond Balance zijn uitsluitend op recept verkrijgbaar via http://www.invintro.com/ Je krijgt een digitale factuur en na ontvangst van de betaling sturen ze het middel/de middelen toe.

Ik betaalde rond de 55 Euro voor een flesje. Best aan de prijs maar met 1 flesje tegen de Bartonella was ik klaar..
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 3 Feb 2014 12:17

Hoi Nicole,
Ik heb dit er over kunnen vinden http://www.beyondbalanceinc.com/product ... c-bar-1-tm
Zijn dit de producten die je bedoeld?

MC-BAR-1™ is an immuno-supportive formula that may be helpful for those coping with the challenges of tick-borne illness.* Studies reveal Oregon Grape, Burdock Root, Sarsaparilla and Pau D’ Arco may have the ability to both inhibit microorganisms, as well as, support immune function.* Burdock root has been shown to contain active compounds assisting in the detoxification of the blood.* Research shows Blessed Thistle may support the body’s ability to fight against microbial activity, while exhibiting a reduction in cytokine responses.* Further research reveals that both Mullein and Pau D’ Arco may also aid in reducing inflammation.* Umbrella-like in nature, MC-BAR-1™ may be used in conjunction with the other Beyond Balance core formulas.* It is highly suggested to use the appropriate TOX-EASE™ formula when recommending MC-BAR-1™. This may assist in eliminating significant Herxheimer reactions.* - See more at: http://www.beyondbalanceinc.com/product ... nNgc1.dpuf

MC-BAR-2™ is an immuno-supportive formula that may be helpful for those coping with the challenges of tick-borne illness.* Research shows that Sarsaparilla possesses immunomodulating properties and may assist in the regulation of a cytokine response.* It has also been shown to support the body’s natural ability to fight various microorganisms.* Traditional medicine gives evidence that Lomatium may be helpful to boost immunity and reduce inflammation.* Studies reveal that Coptis may support the body’s ability to fight against parasitic activity.* Additional research indicates that Cordyceps may promote absorption of nutrients by the cells.* Many of the other herbs found in this formula may offer antioxidant support and studies indicate this in the case of Green tea.* MC-BAR-2™ is not a replacement for MC-BAR-1™. It is very potent and highly synergistic. It is highly suggested to use the appropriate TOX-EASE™ formulas when recommending MC-BAR-2™.* This may assist in eliminating significant Herxheimer reactions.* - See more at: http://www.beyondbalanceinc.com/product ... NTZMD.dpuf

Gelet op de ingrediënten klinkt het als een natuurlijk antibioticum. Ik ben altijd blij om te horen wat andere patiënten zoal aan adviezen krijgen van hun lyme-arts. De ingrediënten klinken interessant en zijn op zich zelf staand niet allemaal nieuw bij de behandelingspogingen van Lyme en co's, zoals sarsaparilla.
Zoals bij elk nieuw middel zijn de resultaten op de lange termijn nog niet bekend.
Ik begrijp de prijs niet, net zoals bij de prijs van epigenardruppels.
Ik ben benieuwd of jij ook baat zoals Eus van de bar-1 hebt.
Als ik misselijk ben door mijn nieren heb ik soms baat bij solidago druppels.

Josie

jel0406

Berichtdoor jel0406 » Wo 12 Feb 2014 17:26

Ik ben vorige week bij PvM geweest, eerste afspraak.
Hij stelde mij voor om produkten van Beyond Balance te gaan gebruiken. Ik heb eigenlijk geen idee waarom hij specifiek deze produkten voorstelt en niet een ander protocol zoals Epigenar. Zou het kunnen zijn dat dit zijn nieuwste lieveling is? Ik heb nu de indruk dat hij steeds een hele poos een bepaald protocol voorschrijft aan veel van zijn patienten en dan overstapt op iets anders. Zijn er meer mensen die Beyond Balance produkten gebruiken op advies van PvM? En sinds wanneer?
Ik vind het vervelend dat het zo moeilijk is om hier een duidelijk antwoord op te krijgen. Ik heb hem een uur lang gesproken, hij heeft heel veel vragen gesteld, ik heb ook veel vragen gesteld. Maar uiteindelijk is het me dus toch niet duidelijk wat zijn motivatie precies is om hiervoor te kiezen.

jel0406

Berichtdoor jel0406 » Wo 12 Feb 2014 17:27

Overigens vond ik hem heel geïnteresseerd en kwam hij kundig op mij over. Alleen de onduidelijkheid bevalt mij niet zo.

nyx

Berichtdoor nyx » Ma 17 Feb 2014 14:36

Hai allemaal,

Ik ben vorige wk op advies van PvM gestart met het beyond balance protocol.
Wat ik weer ergens op internet heb gelezen (kan het niet zo gauw terugvinden) dat hij pas bij een lezing is geweest m.b.t. dit protocol. (dus misschien idd zijn nieuwste parade paardje. Het epigenar protocol is volgens mij toch ook niet z'n succes)

Ik dien nu zelf eerst te beginnen met Cyflacalm II en Tox-ease GL druppels 3x 15 druppels en dan de MC BB1 erbij gaan nemen, daarna MC bar 1 en als dit allemaal goed gaat moet ik weer stoppen met MC BB1 en MC Bar 1 en dan komt daarvoor MC BAB 1 en MC BB1 ervoor in de plaats.

Ik denk idd dat PvM aan de hand van de nieuwste protocollen een behandeling start. Ik ben bij hem begonnen met gewone AB daarna 1 jr het Epigenar protocol zonder succes gevolgd toen toch weer ruim een half jaar 3 soorten gewone AB gekregen ook weer zonder succes.

Mijn idee was helemaal te stoppen en te detoxen maar PvM was van mening dat door alles wat ik toch al gedaan had de lyme infectie toch iets minder heftig aanwezig was en dat als ik nu de behandeling zou staken dat ik de lyme dan weer de kans gaf zich te vermeerderen.
Hij adviseerde dus te starten met het beyond balance protocol.

Tja en aangezien ik ook niet meer weet wat ik nu moet. Gaan we dit nog maar proberen. Tevens neem ik hiernaast ook 4x p.d. ong. 30 drup zilverwater.

jel0406 schreef:Overigens vond ik hem heel geïnteresseerd en kwam hij kundig op mij over. Alleen de onduidelijkheid bevalt mij niet zo.
Ik herken me hier helemaal in. Heb het idee dat ik nooit echt een heel erg duidelijk antwoord op een vraag krijg. Hij zegt een hoop maar echt direct antwoord op m'n vraag krijg ik niet echt.

Beste allemaal. Ik heb zo het gevoel dat er weer een aantal mensen zijn die nu met dit protocol zijn gestart.
Zouden jullie zo nu en dan jullie bevindingen willen delen.

Heel veel sterkte :D
Nyx

eus

Berichtdoor eus » Ma 17 Feb 2014 14:48

Ik dien nu zelf eerst te beginnen met Cyflacalm II en Tox-ease GL druppels 3x 15 druppels en dan de MC BB1 erbij gaan nemen, daarna MC bar 1 en als dit allemaal goed gaat moet ik weer stoppen met MC BB1 en MC Bar 1 en dan komt daarvoor MC BAB 1 en MC BB1 ervoor in de plaats.

Wat veel soorten en veel druppels! Begin je dan met alles met 15 druppels of moet je opbouwen?
Bij de BAR-1 reageerde ik enorm nadat ik mijn derde dosis van slechts 1 druppel gehad had. Erger, dan ik me herinnerde van mijn AB-gebruik. Ik kreeg eerst BAR-1 en dat kon ik niet eens opbouwen boven de 13 druppels. Maar het was heel goed tegen de Bartonella.

Nu met de BAR-2 merkte ik na 3 dagen een vermindering van mijn hartkloppingen. Ik kon binnen hele korte tijd opbouwen naar 2 x dd. 20 druppels. Het flesje is sinds donderdag leeg en de laatste drie dagen heb ik geen hartkloppingen meer gehad. Natuurlijk hoop ik, dat dat zo blijft maar dat moet de tijd leren. Behalve het effect op mijn hartkloppingen heb ik er niets van gemerkt, totaal niet op gereageerd.

Succes Nyx, ik hoop dat je veel verbeteringen mag ervaren met Beyond Balance.
De overwinning is
of de sterksten,

nyx

Berichtdoor nyx » Di 18 Feb 2014 10:35

Hai Eus,

Ik ben nu begonnen met Cyflacalm II en Tox-ease GL druppels 3x 15 druppels. Zit nu op 3x 11 druppels en tot nog toe kan ik er elke dag 1 druppel bij doen zonder dat ik er wat van merk dus dit opbouwen gaat goed. :D

MC BB-1 moet ik opbouwen tot 3x 28 druppels
MC BAR 2 ook 3x 28 druppels
Mc BB 2 3x 15 druppels
MC BAB 1 3 x 28 druppels

Maar niet allemaal te gelijk hoor.
Ik heb net het flesje MC BB-1 binnen gekregen dus daar moet ik nog mee beginnen. Hoop niet dat ik daar al te heftige reacties van krijg. Duimen maar :wink:
De andere middelen moet ik daarna weer gaan opbouwen. Als ik met het een klaar ben dan met het andere beginnen. PvM heeft gezegd hoe het allemaal zit. Maar zie door de bomen het bos niet dus dat vraag ik nog wel als ik weer het volgende consult heb. Voor die tijd heb ik toch denk ik nog niet zoveel opgebouwd.

@eus: ga je nog wel door met behandelen of ben je nu hiermee klaar?

TER INFO: Ik heb zelf nog op dit forum onder Onconventionele Methoden een kopje voor het beyond balance geopend. Hoop dat het voor mensen wat makkelijker is te vinden en dat er wat meer reacties op komen.
www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=8382

Heel veel sterkte en hoop idd dat dit een manier is dat wel aanslaat tegen de bestrijding tegen lyme en co- infecties

Gr.
Nyx :zwaaien:

eus

Berichtdoor eus » Di 18 Feb 2014 14:08

Ik dacht, dat je dat allemaal tegelijkertijd moest nemen. Ik heb de BAR-2 tot 20 druppels 2 x dd. opgebouwd, dat vond ik wel voldoende. Ander is het flesje ook wel heel erg snel leeg!
Ik verwacht nu weer een nieuw product van Beyond Balance te krijgen, heb donderdag een afspraak. Klaar met behandelen ben ik niet. Ik heb net bijna 4 jaar AB achter mijn kiezen en sinds mijn stop over op Beyond Balance.

Groeten,
Eus
De overwinning is
of de sterksten,

Jopie2

Berichtdoor Jopie2 » Do 27 Feb 2014 17:37

Goedemiddag,

Lange tijd van het forum geweest. Ook ik "loop" bij PvM.

Effe mijn samenvatting:

Gestart met 3 maanden AB.

Vervolgens 4 maanden Cowden (Samento, Banderol, Burbur en nog vele ondersteunende middelen).

Daarna was protocol in november 2012 net nieuw bij PvM. Dit was beter dan Cowden en zou mij beter moeten helpen, aldus PvM.

Ik heb 14 maanden protocol Epigenar gevolgd. Op het eind zelfs 20 druppels Epigenar voor de nacht.

Ik voelde mij toen wel iets beter, maar spierproblemen en brainfog bleven aanhouden in bepaalde mate. Dit zijn overigens ook mijn voornaamste klachten.

Heden zit ik al 4 maanden aan colloidaal zilver. 1100ppm, 4 x 30 druppels. Tevens al 3 maanden a/d Toxease van Beyond Balance aangezien de die-off enorm was. Daarnaast ook cyflacalm van Beyond Balance om het immuunsysteem te temperen. Tenslotte, sinds 2 maanden in de opbouw van mc-bb-1. Straks dus bb-2 als opvolger en nog bar-1 en 2. Ik zit dan al ergens in juni als ik alles volledig heb opgebouwd en ben dan al ruim 2 jaar aan het kuren.

Aangezien de die-off momenteel enorm is verwacht ik heel veel van Beyond Balance en het zilver. Dit voelt enorm goed, ondanks hoe verrot ik me erdoor voel. Het is raar, maar waar. Hoe beroerder, hoe beter. Betekent meer die- off en dus is de kans op herstel ook vele malen groter dan bij bijv. Cowden en Epigenar.

Tja, was ik anderhalf jaar geleden maar meteen begonnen met Beyond Balance. Echter, toen was dit protocol nog onbekend bij PvM, dus tja. Hij switcht inderdaad van protocollen, maar simpelweg omdat er elke paar jaar betere voor in de plaats komen als gevolg van meer kennis, onderzoek en ontwikkeling op basis van deze kennis en onderzoeken. PvM wil écht het beste voor al zijn patiënten en onthoudt hen dus niet van een nieuwer protocol, zelfs meerdere malen. Tja, stervensduur, Beyond Balance, maar de oorzaak hiervan ligt natuurlijk hoofdzakelijk bij Beyond Balance en slechts minimaal bij PvM.

Nogmaals, ik heb er het volste vertrouwen in dat ik zal herstellen. Zeker met Beyond Balance en niet te vergeten colloidaal zilver. Al weet ik niet of dit in de zomer voltrokken is of pas volgende winter.

Graag reacties!

Laten we elkaar positief helpen met opbouwende discussies.

Jopie

Terug naar “Lyme Café”