als je directe familie je niet gelooft dat je lyme hebt

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
hazebaas

als je directe familie je niet gelooft dat je lyme hebt

Berichtdoor hazebaas » Zo 27 Jul 2014 17:19

wat mij nog het meeste dwars zit dat mijn naaste familie denkt dat ik overdrijf en zegt dat lyme niet bestaat !
dat vreet aan je als je er niet over praten mag,het verergert alles nog meer en aangezien mijn huisarts ook geen geloof hecht aan borellia heb ik niet een aanspreekpunt om m,n hart eens te luchten !

WouterB

Re: als je directe familie je niet gelooft dat je lyme hebt

Berichtdoor WouterB » Zo 27 Jul 2014 17:55

Herkenbaar, maar gelukkig wel altijd de suport van mijn ouders gehad. Zus blijft wat afzijdig in haar eigen ideale wereldje. Ook in je vriendenkring een schifting; rot als zoiets na jaren gebeurt, maar ik ben eens zo blij met de echte die nog over zijn.

Wat misschien een aanrader is voor de ongelovige Thomassen is deze documantaire die recent op de Vlaamse TV is uitgezonden (met dank aan TTT voor de link): http://www.youtube.com/watch?v=SSIdRGiIn8Y

De reactie van mijn ouders was: "Waarom wordt dit niet in Nederland uitgezonden?", zoveel konden ze in herkennen.

Wel wrang dat het zo moet, maar misschien kun je er wat mee.

Sterkte en succes in de rest van het traject!

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 27 Jul 2014 18:02

Beste Admin,

Dit onderwerp hoort m.i. niet in het Off-topic Café, maar in het gewone Lymecafé.

Als u mijn mening deelt, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit te effectueren?

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 27 Jul 2014 18:57

hazebaas schreef:wat mij nog het meeste dwars zit dat mijn naaste familie denkt dat ik overdrijf en zegt dat lyme niet bestaat !

In mijn omgeving was er in het begin wel veel twijfel.
Behalve dan een oude pianolerares die ergens eind 1990 opgenomen moest worden met een meningitis als gevolg van een tekenbeet.
Ik zie haar zo nu en dan gelukkig en dan kunnen we eindeloos praten, maar met anderen kan ik dat ook niet.
Weinigen die het begrijpen. Ze willen het misschien wel maar er is te weinig informatie.
Soms probeer ik het uit te leggen maar dan lopen ze alweer door, duurt te lang

Mijn zoon ziet het wel.
Mijn zuster heb ik het nooit verteld, is te ingewikkeld denk ik.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 27 Jul 2014 21:15

Wat misschien een aanrader is voor de ongelovige Thomassen is deze documantaire die recent op de Vlaamse TV is uitgezonden (met dank aan TTT voor de link): http://www.youtube.com/watch?v=SSIdRGiIn8Y

Goede suggestie van WouterB! Het was overigens Bamboe die deze uitzending op 15 juni als eerste op Lymenet plaatste in:
viewtopic.php?f=13&t=8657

kort daarop opgevolgd door Troptard:
viewtopic.php?f=2&t=8682

Nog bedankt, Bamboe en Troptard :wink:

P.S. Hazebaas, de doc. Under our Skin schetst ook een heel goed beeld. Waarschijnlijk ken je 'm al maar anders kun je hem terugvinden op internet of bestellen bij Stichting Tekenbeetziekten.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Ma 28 Jul 2014 0:24

Beste Tulipano,

Ik verwijs uitsluitend naar de documentaire zoals die door de Vlaamse TV voor het Nederlandse taalgebied met ondertiteling is uitgezonden. En daarvan was TTT de enige die de link gaf...

Ik hoop dat je je daar eens rekenschap van wilt geven, i.p.v. bijna uitsluitend te willen drijven op publicaties die niet in het Nederlands zijn!

Groetjes, Wouter

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 4 Sep 2014 12:20

Topic verplaatst van Off-Topic Café naar Lyme Café.

WouterB schreef:Beste Admin,

Dit onderwerp hoort m.i. niet in het Off-topic Café, maar in het gewone Lymecafé.

Als u mijn mening deelt, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit te effectueren?

Groetjes, Wouter

Ik lees je bericht pas net, ik moet het maar toevallig lezen. Als je daarentegen de berichtmeldfunctie gebruikt, komt het altijd door.

Terug naar “Lyme Café”