Domme uitspraken van artsen

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
RobertF

Domme uitspraken van artsen

Berichtdoor RobertF » Do 8 Apr 2004 5:07

Hallo allemaal,
het lijkt me wel leuk om dit onderwerp te hebben waar iedereen zijn ervaring kwijt kan.

Arts: Uw klachten zijn niet van lyme want u heeft genoeg antibiotica gehad ( na 3 weken IV)

Arts; uw positieve bloedtest klopt niet i.v.m. de standaard afwijking van de onderzoekmethode.

Arts: uw EM is waarschijnlijk een steenpuist geweest.

Arts: (aan de hand van een positieve bloedtest) die gegevens kloppen niet want dan hadden wij het ook gevonden.

Arts: Ik weet niet wat u mankeert maar ik geef u gewoon prednison, slaat het aan dan bent u genezen.

Vrouw komt bij arts, hoe gaat het met u man? Slecht dokter!
Arts; u man beeldt zich in dat hij ziek is mevrouw.
3 weken later, vrouw bij de dokter. Hoe is het met u man?
Mijn man beeldt zich sinds een week in dat hij dood is.!!

---

Berichtdoor --- » Ma 12 Apr 2004 15:36

Arts: n.a.v. uitslag Wb test, u heeft lyme gehad maar nu niet meer.

amber

Berichtdoor amber » Ma 31 Mei 2004 16:54

arts; wat heeft het voor zin dat u weet wat u hebt?

arts; ik wil u niet 'zomaar' doorverwijzen, dan blijf ik aan de gang.
Groetjes Amber

Frida

Berichtdoor Frida » Do 12 Aug 2004 13:13

(plaatsvervangend voor mijn eigenarts omdat die op vakantie was)

Arts: Heeft u een allergie?
ik: Ja hooikoorts
Arts: Dan denk ik dat het een exceem is daarvan, ik geef een een creme mee om het te behandelen

3 weken later plek 4X zo groot en bij eigen dokter.............
Ik: vertel verhaal aan dokter
Arts: U heeft de ziekte van Lyme Borelia parasiet (of zoiets weet het niet meer zo helder)
Ik: shock: schrik me een hoedje
Arts: geeft antibiotica mee (ik moest meteen naar de apotheek en meteen de 1e pil innemen in water en dan opdrinken :?)

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » Do 21 Okt 2004 22:54

Hoi Lymegenoten,

Nic is afgelopen maandag (18/10) naar een revalidatie-arts in het LUMC geweest. Hij is daarheen verwezen door zijn huisarts en heeft er zo'n anderhalf uur gezeten. Dat is op zich wel positief, hij werd tenminste niet zomaar afgescheept, maar voor de rest was het het toch niet.

Deze man beweerde verstand te hebben van Lyme puur om het feit dat hij wel eens meer een Lyme-patiënt in zijn spreekkamer had gehad. Over de problemen in Nederland rond de diagnose en falende behandelingsrichtlijnen heeft hij het echter niet gehad. Hij heeft een aantal testen gedaan om Nic's spierkracht te testen. Aan zijn armen mankeert nog niks, maar uit de kracht in Nic's benen kon deze arts alleen maar concluderen: "U hoort in een rolstoel te zitten". Nic loopt echter nog steeds, zij het moeizaam en buiten met een kruk; binnen met steunen, maar hij loopt en hij rijdt ook nog steeds zelf auto (schakelbak). Hij loopt puur op zijn wilskracht, dat zei die arts ook, maar met zo'n opmerking had hij die wilskracht ook kunnen breken :(

Voor de rest kon deze man verder weinig voor Nic betekenen, tenzij Nic echt in die rolstoel zou willen - niet dus :!: Hij beweerde zelfs nog dat passief (masseren van voeten en benen) voor Nic niets zou helpen. Oké, zijn spieren worden er misschien niet direct sterker van, maar wel soepeler; hij staat en loopt beter na een massage en heeft minder pijn. Dit effect is maar voor even, maar jullie begrijpen vast beter als deze arts dat elk moment dat je je iets beter voelt meegenomen is.

Zo, dit wou ik even kwijt,

Groetjes,

Ingeborg en Nic
Het is nog nooit zo donker geweest of het wordt weer licht

Martijn

Berichtdoor Martijn » Do 21 Okt 2004 23:53

Hallo Ingeborg,

Teleurstellend, maar het wordt bijna "normaal". Waarom komen we zo weinig artsen tegen die zich echt in lyme hebben verdiept, en dan alle informatie dus. :?

rn.mast@zonnet.nl

Berichtdoor rn.mast@zonnet.nl » Vr 22 Okt 2004 11:29

Hoewel ik denk dat de inhoud van het hele forum voldoende domme uitspraken van artsen bevat heb ik de volgende:

Patient: Sinds een week na de tekenbeet, waarvan ik weet dat ik wat heb binnengekregen, heb ik last van hoofdpijn en spiertrekkingen.

Neuroloog: Meneer, u heeft Fasiculaire Benignen. Ik zal uw huisarts met klem afraden om u voor Lyme te behandelen. Ik zou u zelfs die doxycycline niet gegeven hebben.

Andere neuroloog, de patient komt binnen met een rollator: Meneer u heeft geen medisch bewijs dat uw klachten ontstaan zijn door een tekenbeet. Wat u heeft ligt niet in mijn vakgebied. Neem een pijnstiller, ga gewoon naar uw werk. U moet niet op internet kijken, want u bent geen medicus en kunt het kaf van het koren niet scheiden. U moet ook niet naar uw lichaam luisteren.

Volgens mij zeggen goden ook dat je niet naar je lichaam moet luisteren. Wanen deze lui zich goden? Dat ze over leven en dood beschikken is in ieder geval wel duidelijk.

Om even op Nic terug te komen: Flagyl heb ik 1,5 g per dag zonder probleem kunnen slikken en het wordt ook veel aan patienten voorgeschreven vlak voor ze op de operatietafel terechtkomen zonder enig probleem. De herxheimer-reacties zaten met name achter mijn ogen, waar de andere medicijnen slecht bij komen.

Overigens volg ik wel een anti-gist dieet bij deze acties...

Frank de Groot

Berichtdoor Frank de Groot » Do 28 Okt 2004 3:45

Cardioloog Kuiper in Haarlem:

"Lyme kan geen hartklachten veroorzaken".

Internist Brulez in Haarlem:

"Je hebt geen pijn in je nieren want jij bent geen dokter en je weet dus niet waar je nieren zitten".

Neuroloog (naam ontschoten) in Haarlem: "Je ziet er gezond uit hoor, refleksen werken ook prima dus je bent gewoon een gezonde vent".

Keuringsarts GAK:

"Waarom heb je zulk kort haar, waarom draag je sandalen, hoe is je relatie met je ouders"?

Gast

Berichtdoor Gast » Do 9 Dec 2004 5:00

vind dit meer een uitspraak naar ik denk onwetendheid

patient: ze artsen denken aan de ziekte van Lyme

bedrijfsarts: dan lijkt me onmogelijk, daarvan heb je bijna uitsluitend vermoeidheidsklachten.

patient: ik heb veel gelezen over deze ziekte en die bestaat uit veel meer dan vermoeidheid.

bedrijfsarts: ja, maar mensen schrijven zo veel.

hahaha och arme

gast Rob

Berichtdoor gast Rob » Ma 17 Jan 2005 21:05

Neurologe??????? Ze zei dat ze dat was!!!!!
Meneer de bandjes die U heeft zijn veroorzaakt door een CVA

Terug naar “Lyme Café”