Pregabaline(lyrica ) voor Restless Legs en beter slapen

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
vonneke

Pregabaline(lyrica ) voor Restless Legs en beter slapen

Berichtdoor vonneke » Zo 3 Mei 2009 11:15

Onderzoekers vonden bijna twee derde van de mensen die pregabaline geslikt hadden geen RLS symptomen Voor mensen die nog wel symptomen hadden, waren die verbeterd met 66 procent door nemen van het geneesmiddel, in vergelijking met de placebo-groep waar symptomen verergerd waren bij 29 procent.

De slaap was ook verbeterd voor degenen die pregabaline slikten. De studie toonde dat de groep langere tijd in slow wave slaap zat, ook wel bekend als Fase 3 of diepe slaap, en ze minder tijd in de lichtere slaap stadia zaten bekend als fase 1 of als fase 2 slaap in vergelijking met degenen die een placebo gebruikten

http://www.medicalnewstoday.com/articles/148201.php

New Treatment Discovered For Restless Legs Syndrome Improves Sleep

A drug widely used to treat seizures and anxiety appears to be an effective treatment for restless legs syndrome (RLS) and helps people with the disorder get a better night's sleep, according to a study that will be presented as part of the Late-breaking Science Program at the American Academy of Neurology's 61st Annual Meeting in Seattle, April 25 - May 2, 2009. RLS affects up to one in ten people.

The 12-week study involved 58 people with RLS. Of the group, 30 people received the drug pregabalin and the rest received placebo. Sleep studies were performed at the beginning and end of the research.

Researchers found nearly two-thirds of the people who took pregabalin had no RLS symptoms while taking the drug. For people who still had symptoms, those symptoms had improved by 66 percent while taking the drug, compared to the placebo group where symptoms worsened by 29 percent.

Sleep also improved for those taking pregabalin. The study showed the group spent more time in slow wave sleep, otherwise known as Stage 3 or deep sleep, and they spent less time in the lighter sleep stages known as Stage 1 or Stage 2 sleep compared to those taking placebo.

"Since RLS symptoms get worse at night, it's difficult for people with RLS to get adequate sleep," said study author Diego Garcia-Borreguero, M.D., Director of the Sleep Research Institute in Madrid, Spain. "However, our findings show pregabalin helped people get more deep sleep. The drug was well tolerated and is a promising alternative to current treatments because of its superior effects on quality of sleep."

Pregabalin has been approved for epilepsy, nerve pain, generalized anxiety and fibromyalgia.

RLS is characterized by an urge to move the legs, generally accompanied by unpleasant numbness, tingling, or burning sensations; an increase in symptoms during rest and a partial and temporary relief from symptoms through activity.

The study was supported by Pfizer Inc.

The American Academy of Neurology, an association of more than 21,000 neurologists and neuroscience professionals, is dedicated to promoting the highest quality patient-centered neurologic care.

Source: American Academy of Neurology

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Oriolus

Re: Pregabaline(lyrica ) voor Restless Legs en beter slapen

Berichtdoor Oriolus » Za 7 Jun 2014 13:46

Is er, na al die jaren dat deze conversatie heeft plaatsgehad, enig nieuws over de werking van Lyrica in het algemeen en tegen RLS in het bijzonder?

Mijn arts heeft dit medicijn voorgeschreven in plaats van 5x Sifrol (Pramipexol) die ik tot op heden slikte met wisselende ervaringen van mij. Tot nu toe slik ik 1x 75 mg. Ik heb het idee dat er iets verbetering is, maar ik neem tot nu toe toch nog 3x Sifrol. Rivotril heb ik eerder weten weg te laten uit mijn dagelijkse menu.

Ik ben benieuwd naar reacties van mensen die op enigerlei wijze Lyrica inzetten tegen RLS.

Oriolus

hcbs

Re: Pregabaline(lyrica ) voor Restless Legs en beter slapen

Berichtdoor hcbs » Za 12 Jul 2014 15:26

Ook ik heb sedert 1 dag Lyrica voorgeschreven gekregen.

Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen Lyrica en RLS!

Terug naar “Gezondheid Algemeen”