Van alles m.b.t. magnesium

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
d4acn

Re: Van alles m.b.t. magnesium

Berichtdoor d4acn » Vr 7 Feb 2014 23:43

Don't overdo it, 300 mg magcitraat is enough als je gezond eet. Anders moet je dat veranderen :)

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 16 Feb 2014 15:11

Misschien denk je nu, waarom noem je aarding zo vaak. Allereerst verkoop ik bewust de producten niet zodat ik er geen financieel belang bij kan hebben. Tweede is dat ik elke dag magnesium klanten spreek die zoveel baat zouden kunnen hebben bij dit soort methodes, zeker als je hoog sensitief of een stress vol leven hebt. Magnesiumcitraat is perfect middel maar blijft een symptoombestrijder. Want waarom hebben we toch zo veel magnesium nodig?
Heel simpel, door alle masten, zenders, emotionele stress, sociale stress, competitie stress en stress van fanatiek sporten etc. kan het lichaam niet meer ontspannen. We leven in een super magnetron, een heksenketel. Er zijn amper nog plaatsen waar je volledig kunt ontspannen, misschien nog zo'n oude Duitse bunker of ondergrondse kelder. De ene krijgt krampen, de volgende concentratie stoornissen, oorsuizen, vage spierklachten, hartritmestoornissen of darmzenuwen die overprikkeld raken.

Ik kan zelf ook niet meer zonder magnesium, met name na inspanning heb ik magnesium of magnesiumolie nodig.
http://www.leefbewust.com/140214.htm

Meer weten over aarding? viewtopic.php?f=2&t=7130&start=10

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 9 Mar 2014 16:00

Beknopt overzichtje van enkele te delen interessante feitjes [...]:

* Water-zuurstof-magnesium, de 3 belangrijkste basiselementen van wel-zijn
* Epstein-Bar virus (EBV) gedreven tumoren, zoals bij o.a. Non-Hodgkin, komen in 80% van de gevallen niet tot ontwikkeling indien magnesium voldoende gesuppleerd wordt (ook al zijn de waarden van magnesium in het bloed stabiel)
* Nederland is kampioen in calcium-inname... Nederland is kampioen in osteoporose... Ca-Mg waarden liggen té ver uiteen. Voor de goede verstaander : een magnesium-tekort wordt gelinkt aan toename van osteoporose.
* Oostkust van Amerika (NY-Florida) staat bekend als de 'stroke-belt' (hersenbloedingen) = Mg-tekort
* Honderden medicijnen verlagen drastisch het Mg-niveau (w.o. maagzuurremmers zoals Maalox). In Nederland gebruiken meer dan twee miljoen mensen maagzuurremmers
* De helft van alle kankerpatiënten heeft een Mg-tekort
* Stelling : elke ziekenhuispatiënt heeft een Mg-tekort

http://alephinformeert.blogspot.fr/

Terug naar “Gezondheid Algemeen”