Vitamine B3 kan antibioticaresistente infecties doden

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
Marlene

Re: Vitamine B3 kan antibioticaresistente infecties doden

Berichtdoor Marlene » Zo 9 Sep 2012 15:05

sniper

Heb je een alternatief voor alkala N? Altijd welkom want niet meer kunnen stappen alsof je marathon hebt gelopen na een kleine inspanning is echt geen leuk vooruitzicht.

Wat zou jij doen om maagzuur in orde te brengen?

Tnx ;)

------

Berichtdoor ------ » Zo 9 Sep 2012 17:53

Beste marlene,

Ik zou zelf mijn maagzuur weer op peil brengen met betaine hydrochloride pepsine van solgar.
-Betaine staat erom bekend dat dit de homocysteine levels verlaagd(google maar eens)
-hydrochloride verhoogd je maagzuur(dus een lage ph waarde)
-pepsine zorgt ervoor dat de eiwitten die je binnenkrijgt zo snel mogelijk verwerkt worden zodat hier weer aminozuren van gemaakt worden.

dit product moet je innemen bij de maaltijd,zelf persoonlijk zou ik het innemen met de b-vitamines,
omdat deze die hydrochloride vereist voor de goede opname.
-een goede b-totaal complex met alle vit b's erin(goed op de b6 en b11 letten en anders deze los nemen)
-een goede vit b-12
-en de b-3 moet je zelf even kijken wat je daar mee doet.
Dit zou ik in de ochtend doen,de b vitamines zijn het beste om in de ochtend in te nemen.

Na ongeveer een( maand?) zou ik de b-waardes laten controleren bij de huisarts,b6,b12,b11 en je homocysteine spiegel.
Geef het eventjes de tijd want je lichaam moet weer omschakelen.
je zult merken dat de problemen met je zenuwstelsel ook weer veel beter worden als de b-6 opgenomen wordt en je slapen zal dan ook weer beter worden.
B-6 zorgt voor je zenuwstelsel,serotonine en melatonine.
eigenlijk zou je voor jezelf even een schema moeten maken wanneer je wat inneemt.
calcium en magnesium las ik ergens zijn het beste in de avonduren in te nemen voor het slapen gaan.

voor het ontzuren zou ik even naar de site van alkalife gaan en kijken of bi-carb balance iets voor je is,ook ivm de natrium kalium waardes,deze zullen door dit product waarschijnlijk sneller normaliseren.
Of je ook nog druppels nodig hebt dat weet ik niet,ik weet niet hoe ernstig die verzuring bij jou is.Je kan ook contact met hun opnemen zij staan je netjes te woord en ze kunnen je alles uitleggen,hoe alles werkt.Je kan ze gewoon bellen of mailen.Ik zou wel even vragen of de druppels niet schadelijk zijn voor de ph waarde van de maag ,omdat die druppels de ph waarde van gewoon water verhogen.

Je bloeddruk gaat niet omhoog van bi-carb balance,in tegen stelling tot gewone bi-carbonaten vraag maar eens hoe dat werkt.
ze hebben zelfs spul voor in bad.

en ik zou zo veel mogelijk het zuur-base dieet even voor een poosje volgen,normaal gesproken is dat 80% basen en 20% zuren.Een dieet lijst kan je vinden op internet er zijn meerdere sites met die lijsten de ene weer wat uitgebreider dan de andere.

Gr sniper.
Laatst gewijzigd door ------ op Vr 14 Sep 2012 7:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Zo 9 Sep 2012 20:45

een goede b-totaal complex met alle vit b's erin

Deze reeks neem ik sinds enkele maanden voor de methylatie maar een goede volwaardige vit B complex heb ik nog niet op de kop kunnen tikken. Als er mensen zijn die een tip hebben, altijd welkom!

Now Foods, Gamma E Complex, Advanced, 120 Softgels
Enzymatic Therapy, B12 Infusion, 30 Chewable Tablets
Nordic Naturals, Ultimate Omega, Lemon Flavor, 180 Soft Gels
Now Foods, Ubiquinol, 100 mg, 60 Softgels
Now Foods, Lecithin, 1200 mg, 100 Softgels
Now Foods, Potassium Gluconate, 100% Pure Powder, 1 lb (454 g) (soms)
Nature's Way, Niacin 100 mg, Nicotinic Acid, 100 Capsules (bij slapengaan)
Country Life, Gluten Free, Selenium, 100 mcg, 180 Tablets
Jarrow Formulas, Methyl B-12, 5000 mcg, 60 Lozenges (1 tablet om de 2 dagen)
Country Life, Gluten Free, Active B-12 Dibencozide, 3000 mcg, 60 Lozenges (verdraag ik voorlopig niet)
Solgar, Folate Metafolin Folic Acid, 800 mcg, 100 Tablets
Doctor's Best, Best L-Carnitine Fumarate, 855 mg, 180 Veggie Caps (verdraag ik niet)
Doctor's Best, Best Alpha-Lipoic Acid, 300 mg, 180 Veggie Caps
Country Life, Calcium Magnesium zinc, 1000mg, 500mg, 50mg

Sniper, dank voor je tips. Daar kan ik alweer met verder!
Ivm het zuurbase dieet, ik volg het GAPS dieet sinds 2009 en heb daarmee al een hoop darmklachten verbeterd maar alles is nog niet opgelost jammer.

------

Berichtdoor ------ » Ma 10 Sep 2012 7:30

Beste marlene,

Een b-6 is in de b-complex belangrijk.(voor de weerstand ook tegen infecties)

voordat je een b-complex kiest nog even wat info voor jou omtrent vit b-6
Er zijn 7 vormen van vit b-6 bekend:
-4-pyridoxinezuur(pa)
-pyridoxal(pl).het aldehyde
-pyridoxal -5 fosfaat(plp)
-pyridoxamine(pm)het amine
-pyridoxamine-5 fosfaat(pmp)
-pyridoxine (pn)de alcohol pyridoxol
-pyridoxine-5 fosfaat(pnp)
benseng foodsupplements heeft over al deze vormen een stukje geschreven.

de meest bekende vormen zijn pyridoxal 5 fosfaat(plp) en de pyridoxine.
vitamine b6 van pyridoxal-5 fosfaat(plp) heeft nagenoeg dezelfde bio-beschikbaarheid als pyridoxine.

solgar heeft in de homocysteine modulators oa deze twee zitten,
ingredienten;
-tmg
-vit b-6 Als pyridoxine hci en als pyridoxaal 5 fosfaat(plp)
-b-12
-b 11

In de b-100 complex van solgar zit pyridoxine hci,kijk maar eens op hun site wat voor jou het beste is.
kijk ook maar eens op wiki vitamine b-6 welke functie het vervult in het lichaam,wel zou ik de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden met betrekking tot b-6 niet overscrhijden,omdat dit ook wel nadelige gevolgen kan hebben als je dat doet.In de pyridoxaal 5-fosfaat co-enzym vorm mag je maximaal 50 mg per dag hebben.
Solgar heeft verstand van vitamines maken,je kan beter dan wat duurder uitzijn,goedkoop =duurkoop. De vitamines b zijn in de verhoudingen en doseringen die je mag hebben op een dag uitgebalanceerd in de b-100 complex.

Als je homocysteine niet te hoog is dan zou ik gaan voor de b-100 complex omdat hier ook alle andere vitamine b's in zitten die ook nodig zijn voor de opname van b-6.Verder zou ik van orthica co-enzym b6 25 of solgar megasorb b6 p-s-p 50 mg nemen,afhankelijk van je tekort van de vit b-6.

-orthica ingredienten:pyridoxaal 5-fosfaat 25 mg,vitamine b-6 17 mg.
of:
-solgar megasorb b6 p-s-p pyridoxaal 5-fosfaat 50 mg

deze twee zijn al omgezet in het co-enzym b6 wat betekent dat je lichaam het niet meer om hoeft te zetten,dus een directe opname.omdat patienetn nogal moeite hebben met methylering is wel aan te raden om een van deze twee erbij te nemen(advies klinghardt)
Als je naicine in zeer hoge doseringen gebruikt is het aan te raden om het co-enzym b-6 wel erbij te nemen, omdat in extreem hoge doseringen niacine juist de opname van vit b-6 ondermijnt.

Wel moet je rekening met je andere suplementen houden met betrekking tot de losse foliumzuur en
vit b-3 , omdat deze ook al in de b-100 complex zit,dan zou je dubbel consumeren.

En ondanks de aanwezigheid van hci in dit b-100 complex zou ik betaine hydrochloride pepsine overwegen
omdat er namelijk ook mineralen zijn die hci nodig hebben en betaine je homocysteine spiegel naar beneden haalt.
een goede multivitamine is denk ik ook geen overbodige luxe waar een compleet mineralen pakket inzit?
ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr sniper.
Laatst gewijzigd door ------ op Vr 21 Sep 2012 10:31, 10 keer totaal gewijzigd.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 10 Sep 2012 9:35

Super, is echt hetgeen ik nog moest weten :)

Gerard

Berichtdoor Gerard » Ma 10 Sep 2012 15:33

Even een andere vraag. Ik heb het bovenstaande gelezen. Nu gebruik ik maagzuurremmers. Klopt het dan dat het in dit geval geen zin heeft om vit. B12 te slikken?

------

Berichtdoor ------ » Ma 10 Sep 2012 15:44

Gerard,

Vitamine b-12 opname is mede afhankelijk van de ph waarde van de maag,als je maagzuurremmers slikt dan zal dit invloed hebben voor de opname,dit geld ook voor andere b-vitamines,alsmede mineralen.
Kijk maar eens op google: maagzuurtekort een vergeten probleem.
Je kan zelfs problemen met de schildklier ontwikkelen.

gr sniper.

------

Berichtdoor ------ » Ma 10 Sep 2012 18:36

Beste marlene,

nog een vraagje,gebruik jij nicotinamide of niacine?

gr sniper.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Ma 10 Sep 2012 21:41

Nature's Way, Niacin 100 mg, Nicotinic Acid, 100 Capsules

------

Berichtdoor ------ » Di 11 Sep 2012 10:19

goedemorgen,

interesant artikel over niacine

google; niacine een onderschatte vitamine

of

cbbr.nl/over kennismaking_niacine

ik wilde het artikel hier graag plaatsen,maar dat lukte niet.

Ik ben met name geintereseerd in het feit dat HM74A receptoren een hoge affiniteit hebben voor niacine,
deze receptoren bevinden zich namelijk ook op de imuuncellen en de macrofagen.

gr sniper
Laatst gewijzigd door ------ op Di 11 Sep 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”