Vitamine B3 kan antibioticaresistente infecties doden

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
bamboe

Re: Vitamine B3 kan antibioticaresistente infecties doden

Berichtdoor bamboe » Di 11 Sep 2012 10:26

Lyme disease causes insulin resistance which can lead to fatigue, skin tags, interstitial cystitis, osteoarthritis, insomnia, and hormonal problems. Elevated total cholesterol, LDL, and triglycerides may result. Treatment for insulin resistance is 1000mg niacinamide three times a day with 500mg of Berberine twice a day. The best option for Berberine is BioPure Viressence 2 dropperfuls three times a day. Modifying the diet using Diet Therapy Software or ART is important. Insulin resistance is induced by chronic infections. Niacinamide has less of an anti-psychotic effect but the same antimicrobial effect as niacin.

http://betterhealthguy.com/joomla/blog/ ... eyond-lyme

Over berberine zie dit artikel: viewtopic.php?f=17&t=6146&start=10#p60551

Voor hen die niacine willen gebruiken, en niet niacinamide zoals Klinghardt aanraadt:

Dr. Yu sprak over een beginbehandeling met een lage hoeveelheid Niacine van ca. 50 mg afhankelijk van uw tolerantie, en het geleidelijk opbouwen tot een maximum van 500 mg. Maximaal 5.000 mg wordt gebruikt voor ernstig zieken door drugsgebruik en toxische gebeurtenissen, zoals het Golfoorlog Syndroom.

http://www.leefbewust.com/themas/niacine_detox.html

------

Berichtdoor ------ » Zo 21 Okt 2012 8:12

@ marlene ,

Marlene heb je er wel eens aan gedacht om creatine tegen de verzuring te gebruiken?
Als je spieren pijn doen van verzuring dan kan je dat oplossen met creatine ,doen de bodybuilders ook.
Je moet er wel veel bij drinken.
creatine noemen ze ook wel het witte goud.google maar eens,ik dacht als je het niet red met alkalife dan is dit een goede oplossing.(het is superspul je zal het merken)
(alleen de poedervorm gebruiken)

gr sniper.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 23 Okt 2012 10:29

hallo sniper

Voorlopig heb ik alle supplementen weer eens stopgezet. Mijn maag en lever hadden er even genoeg van blijkbaar of er kwam teveel troep los door het protocol. Weet niet goed hoe ik het moet interpreteren.

Ik kreeg pijn onder mijn rechterribben die doortrok in mijn rug. Mijn maag verdroeg geen eten meer, alles smaakte bitterzuur. Na twee weken soep en glutenvrije crackers was het ergste voorbij.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 9 Feb 2013 20:50

Eehh, ik heb ooit begrepen dat vit. B12 in het maagslijmvlies wordt aangemaakt, als er een ontaarding ontstaat in dit slijmvlies, dan heb je dus een probleem met het aanmaken en opnemen van deze vitaminen.

Dus m.a.w. als je een gezond maagslijmvlies hebt hoef je ook geen extra vitamine B12 in te nemen.

Misschien weten jullie dat wel al maar ik wilde het graag nog hieraan toe voegen.

Groetjes van Foetsie

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 19 Mar 2013 22:49

@ foetsie

het probleem hoeft niet in de opname te liggen. Het verbruik kan ook hoger liggen want B12 ontgift het lichaam van neurotoxines, je weet wel de stoffen die schimmels, parasieten, bacterieën, e.d. afgeven.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Di 19 Mar 2013 22:55

Na een lange moeilijke start met vitamine B3 gaat het nu goed zou ik zeggen. De dosis is nog redelijk laag - 100mg per dag - en ik voel alleen nog wat licht geprik in de top van mijn schedel en op mijn gezicht. Geen idee vanwaar de verbetering eigenlijk gekomen is. Misschien omdat ik een uitgebreid vit B12 protocol ben blijven volgen (Rich von Konynenburg).

bamboe

Berichtdoor bamboe » Zo 5 Mei 2013 0:41

Hier een tekst over hoe je met quercetine de flush blokkeert van de niacine:
De niacinamide (de synthetische non flush variant van de niacine) blijft een alternatief voor de organische nicotinezuur.
Maar die heeft als nadeel de flush die gelukkig te blokkeren valt:

[...]interestingly, a cheap natural alternative appears to trump Cordaptive's putative benefits. A new study appearing in the online edition January 29, 2009 of the British Journal of Pharmacology http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 8/abstract reveals that the supplement quercetin is a very efficient flush-blocker when teamed with niacin. Quercetin is a common bioflavonoid found in apples, buckwheat, tea and onions. It is associated with protection from cancer, and blocks the release of histamine from mast cells, making it an ideal allergy blocker.

In the recent study in BJP, rats and humans were given quercetin in doses equivalent to 1000 mg while ingesting niacin. After an average dose of 1750 mg of niacin, quercetin reduced flushing by a whopping 96%! By comparison, aspirin (even at 325 mg) only reduced the flushing by 30%.

In the experiment, quercetin was injected into experimental subjects, so it remains to be seen if oral dosing of quercetin will confer the same benefits, but it certainly is inexpensive and natural, and worth a try if you're taking niacin and are bothered by flushing. Because more quercetin is absorbed via injection than by the oral route, I would recommend two 500 mg capsules of quercetin two or three times daily an hour or so before niacin dosing.
http://www.drhoffman.com/page.cfm/806

Niacine flushing en depressie tegengaan: http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... qOCRzkhZu4

Als je lichaam te weinig niacine heeft, gaat het het aminozuur tryptofaan gebruiken om zelf niacine aan te maken: maar tryptofaan wordt ook gebruikt voor de serotonine-aanmaak en die krijgt er dan onder te lijden.

Boekentip: The Ultimate Guide to Niacin Flush van Sophie van de Voorde.

While improvements in lipid profiles are meaningful to physicians, patients may be more willing to tolerate the transient flushing symptoms that can occur if they realise that niacin reduces cardiovascular risk, as determined by both mortality and cardiovascular event rates, and that this benefit extends beyond the duration of active therapy. The importance of continuing to take the final daily maintenance dose of niacin extended-release should be emphasised. If there is a period of discontinuation, the titration procedure has to be followed again, although it maybe possible to accelerate it at the discretion of the prescriber. Patients are [...] advised to avoid hot beverages, spicy foods and hot showers near the time of taking niacin. Given niacin’s beneficial effects across a wide spectrum of the lipid profile, [...] it should be regarded as an attractive option for the treatment of dyslipidaemia.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2779993/

Terug naar “Gezondheid Algemeen”