Klachten Lyme komen overeen met klachten schimmelinfectie

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
Foetsie

Klachten Lyme komen overeen met klachten schimmelinfectie

Berichtdoor Foetsie » Wo 16 Jan 2013 18:51

Omdat ik een EM had en daar tijdens de behandeling met AB na ongeveer 5 dagen een zwarte tong kreeg en vervellende voeten, ging ik maar voor de zekerheid naar de dienstdoende huisarts. Hij zei mij dat dit een schimmelinfectie was en dat hij niet wist of deze nu ontstaan was door de AB of door de tekenbeet.
Maar wanneer ik online zoek naar de klachten die ontstaan door lyme dan zijn die vrijwel hetzelfde als die klachten die ontstaan zijn door een schimmelinfectie!!!!
Dus nu is mijn vraag: hebben alle mensen die lyme gediagnostiseerd zijn ook last van een schimmelinfectie?
En hebben de mensen die wel lyme hebben maar nog nooit een AB kuur, géén schimmelinfectie?

Deze schimmel zit door mijn hele lichaam.

Barb70

Re: Klachten Lyme komen overeen met klachten schimmelinfecti

Berichtdoor Barb70 » Wo 16 Jan 2013 20:22

sommigen AB hebben als bijwerking een zwarte tong of donkere verkleuring aan de tanden. Door AB gebruik is de kans groot dat een schimmelinfectie erger wordt. En bij lyme is je hele inwendige systeem in de war en ook vaak candida problemen. Beiden moet je dus aanpakken, veranderingen in je voeding (weinig suikers) en mogelijk een andere AB, tevens een probiotica erbij ter bescherming van je darmen.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 1 Feb 2013 19:13

Dank je voor je antwoord.
Maar ja, ik begon te twijfelen omdat een dienstdoende arts die ik mijn tong liet zien mij dus zei dat hij niet wist of het van de tekenbeet kwam of van de antibioticum. ( belangrijk in deze is wel dat ik een duidelijk herkenbare EM had) en heel snel met AB ben begonnen en na 7 dagen inname AB ontstonden ook de klachten v.d. schimmelinfectie terwijl ik nog AB gebruikte.

Groetjes,
Foetsie

Emperor

Berichtdoor Emperor » Vr 1 Feb 2013 20:36

Als je een zware schimmelinfectie hebt, krijg je die waarschijnlijk niet snel weg met pro-biotica en minder suikers. De huisarts kan je ook een anti-schimmelmiddel voorschrijven, dat moet je meestal een maand gebruiken.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 27 Feb 2013 21:16

Het vervelende is nu juist dat mijn huisarts, goed bedoelt welliswaar, mij allerlei middeltjes liet gebruiken, om te beginnen met daktarin oraal en omdat dat niet hielp, nog iets anders erbij, maar ik werd er vrezelijk misselijk van en kon hierdoor bijna niet meer eten bovendien werkte het gewoon niet.
Toen dacht ik aan die dienstdoende arts die destijds gezegd had dat de schimmel misschien wel van de tekenbeet kwam en niet van de AB (wie weet het??????)

Dus de voorgeschreven med. hadden ook voor mijn schimmelinfectie niets geholpen.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”