bijnieruitputting

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
ma44

bijnieruitputting

Berichtdoor ma44 » Vr 18 Jan 2013 20:26

Las in een paar berichtjes, over bijnieruitputting (hier op lymened). Dit onstaat meestal door jarenlange stress.
Lyme en co-infectie`s nemen ook behoorlijk van je lijf en leden.En helaas, deze ziekte veroorzaakt behoorlijk wat stres.
Bij doormeting met scio bleek ook dat ik last had van bijnieruitputting. Nou heb ik mij ingelezen omtrent deze problematiek: en gelezen over het bijnieruitputtingsdieet. ook heb ik het boek de hormoonfactor aangeschaft.
Zijn er hier mensen op dit forum, die daar ervaring mee hebben?....En ook een bijnieruitputtingsdieet volgen?

Robyne

Re: bijnieruitputting

Berichtdoor Robyne » Vr 18 Jan 2013 20:38

Ik heb de testen gedaan, bijnieren doen bijna niks meer. Volg geen speciaal dieet ervoor, wel supplementen. Heb je je laten testen?

ma44

Berichtdoor ma44 » Vr 18 Jan 2013 20:46

Ja, door laten meten scio.......maar de meeste lymers en co-infectie`s hebben dit.

Marlene

Berichtdoor Marlene » Za 19 Jan 2013 0:01

Ik drink zoethoutthee (2 kopjes per dag, niet meer want dat kan invloed hebben op bloeddruk en vochtretentie).

Daarmee sla je 2 vliegen in 1 klap:
- het ondersteunt de bijnieren
- het breekt lymetoxines af

Heb een grote zak gemalen zoethout gekocht via iHerb.com, was voordeliger qua aankoop samen met andere supplementen maar je vindt het hier vast ook.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Za 19 Jan 2013 0:57

Nee, ik bedoelde cortisol speekseltesten. DHEA is ook bleangrijk, heb je die laten testen?

Ik neem supplement met zouthout, ashwanda (ofzo) etc... zijn veel verschillende supplementen voor.

ma44

Berichtdoor ma44 » Ma 21 Jan 2013 17:55

He Robyne.

nee, ik heb wel al vaak bloedonderzoeken gehad, maar er was nooit iets afwijkends . behalve bloedbezinksel was vaak te hoog, i.vm. infectie`s. Ik heb dit ook vaak gevraagd, hoe kan mijn bloed geen afwijkingen vertonen, terwijl ik zo ziek ben?...Klopte mijn bloedbeeld wel? Sommige mensen ik geloof 5% heeft afwijkend bloedbeeld. Al mijn leverfuncties nierfunctie`s schildklierfunctie`s zijn normaal. Terwijl ik steeds heel erg ziek ben, ra,ra, hoe kan dat?
Overal staat namelijk beschreven dat je hormonale afwijkingen hebt. Endocriene symptomen. zoals Schildklierdysfunctie, adrenal insufficientie, te lage (van addison), Hypoglykemie, afwijkende .
terwijl bij Erlichia: leukopenie, verhoogde leverenzymen, splenomalgie voorkomen. dit zijn er paar om zo maar te noemen.
Als ik het aan een arts vraag krijg ik nooit een antwoord. de laatste keer zei een arts, dat het alternatieve circuit energetisch dieper test?.....

Emperor

Berichtdoor Emperor » Ma 21 Jan 2013 18:43

Ma44, wat je schrijft klinkt heel herkenbaar. Afgelopen jaren heb ik ook talloze bloedtesten gehad en daar kwam eigenlijk nooit wat uit. Ik had gelijk een rode kring en opgezwollen lymfeklieren na de tekenbeet, maar mijn bloedwaardes waren toen gewoon goed. De cardioloog waar ik na een paar weken terecht kwam, zei: als ik naar je bloedtests kijk, dan kan ik niet anders concluderen dan dat je kerngezond bent, in het bloed geen enkel spoor van een infectie (CRP, SED, bezinking, leukocyten, etc). Maar tegelijkertijd zie hij ook: ik zie wel een ernstige zieke patiënt voor me. Dat laatste klopte ook, ik had een A4 vol met klachten, waaronder encefalitis en ontsteking van de hartspier.

Naderhand bleek dat ik ook een Ehrlichia besmetting heb opgelopen. Blijkbaar zorgt de combinatie van meerdere infecties er voor, dat je immuunsysteem dusdanig ontregeld raakt, dat je bloedwaardes normaal blijven. De enige echt afwijkende waarde bij mij is die van de anti-nucleaire antistoffen (ANA), maar daar kunnen ze ook niet zoveel mee, zolang je daarnaast geen specifieke antistoffen voor bijv. Lupus, MS, Sjogren of andere auto-immuunziekten hebt.

Het is frustrerend, vooral omdat artsen meer waarde hechten aan de bloedtests dan aan het klinische beeld.

ma44

Berichtdoor ma44 » Ma 21 Jan 2013 20:55

Hallo Emperor,

Zelf heb ik ook het vermoeden dat ik encefalites heb gehad en ontstoken hartspier. ik had alle symptomen van encefelites, kreeg hoge koorts en mijn hart...vreselijk. Had toen een verhoogd bloedbezinksel wat duid op een ifectie, dus ik vermoed ook mijn hartspier. Want ik had totale krachtsverlies en hijgde en pufte en kon de trap niet meer opkomen. Kreeg ook meteen een ontsteking in mijn rechterarm .Ik heb 5 keer deze erge hoofpijnen gehad.
de diagnose encefalites is nooit gesteld door een arts. Maar zelf heb ik het grote vermoeden. ik heb jaren met onbehandelde lyme omgelopen. Ik had last van conversiestoornis, psychosomatische klachten zeiden ze. Op het laatst raakt je het vertrouwen wat kwijt, in jezelf en in de arts.

Emperor

Berichtdoor Emperor » Di 22 Jan 2013 1:11

Hallo Ma44,

Ja niets zo makkelijk voor artsen als een etiket conversiestoornis plakken, als ze niks kunnen vinden (omdat ze niet goed gezocht hebben...).

Ben je wel bij een neuroloog en cardioloog geweest? Via de neuroloog heb ik een neuro-psychologisch onderzoek gehad vanwege de vele neurologische en cognitieve klachten. Uit dat onderzoek kwamen wel afwijkingen, passend bij lyme. Hij wilde niet aan de diagnose lyme, omdat de lumbaalpunctie negatief was. Hij heeft het toen afgedaan als een post-virale encefalitis?!?!

Heb je nog hartklachten? Als dat wel het geval is, zou ik zorgen dat je een afspraak krijgt met een cardioloog. Met een MRI of echo kun je dan duidelijkheid krijgen over de vraag of de infectie ook schade aan je hartspier heeft veroorzaakt.

ma44

Berichtdoor ma44 » Di 22 Jan 2013 10:43

Ja ben wel bij neuroloog geweest in beginstadium. Daar kwam niks uit. Beetje overspannen?...
In 2010 was ik helemaal de weg kwijt, dacht dat ik dement werd, had ik ook weer vreselijke hoofdpijnen..erge druk in mijnh oofd, net alsof mijn hoofd uitelkaar spatte. Wel een lymbaalpunctie gehad, en ook mri (zaten wat wittevlekjes op) kon toen niet goed spreken, slikken, niet goed zien keelpijn etc.
Kwamen alleen maar pshichiaters aan mijn bed....en vroegen hoeveel ik had gedronken?...vanwege mijn spraak.Ik zei ik drink niet. Waar heeft u het over? De logogpediste zei: jij hebt ook altijd wat!...Ik was verward en meer. Werd opgenopmen in het ggz, wegens stemmingswissleingen, ik had compleet geen stemming meer. Bij het ggz, vroeg de huisarts, die daar mijn oor uitspuitte , heb jij een infectie/ontsteking in je hoofd gehad?..Ik zei ja, vermoed het van wel. Daar werd vastgesteld manisch depressief/conversiestoornis. Ik heb het later aan mijn huisarts verteld, en vroeg waarom er geen KNO was geweest. Kreeg het antwoord, je was bij neuroloog..en niet bij KNO arts. Nou, ik dacht even, waaarom heeft die neuroloog de KNO arts niet bij geroepen, dan waren ze op een ander idee gekomen...maar in het ziekenhuis, werken sommige dingen erg bij elkaar langs. Maar ik was al jaren ziek, en dacht laat het maar. Het is net of luisteren ze niet goed naar je. Daarna ben ik op zoek gegaan en las een amerikaans/canadese site, over lyme en c0infectie1s. Toen had ik echt zoiets, nu de waarheid boven tafel....en heb ik testten in weert laten doen. En daar bleek lyme en co-infectie`s. Lyme, Bartonella ,Erlicha, chlamydia pneumonia, mycoplasma. Dus toch geen conversie stoornis. Ben niet weer bij een neuroloog geweest. Binnekort wil ik wel eens gaan. En ja ben bij cardioloog geweest, en ook opgenomen geweest, ik hartritmestoornissen, hoe heet het ook ool weer fibreleren? Dat was echt eng. heb kastje gehad.Hij zei wat stress...Daar wil ik dus ook niet meer heen. Er was mij al verteld om een andere cardioloog te zoeken, dat ga ik doen.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”