bijnieruitputting

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
ma44

Re: bijnieruitputting

Berichtdoor ma44 » Di 22 Jan 2013 10:57

Wat die hartspier betreft, ik kon niks meer totale krachtsverlies. Ik heb de cardioloog dat niet verteld, van 2008.
Hij szei: beetje stress, toen was ik ermeteen af, toen hij dat zei. Want al die jaren werd gezegd, psychosomatisch, conversiestoornis, het zit tussen je oren etc.Kunnen ze dat zien op mri?...Dat kan ik alsnog na vragen, maar ik denk niet dat een neuroloog , naar je hartspier kijkt. Hij kijkt waarschijnlijk alleen naar je hoofd. Hoe zien ze dat van die hartspier op de mri?.....Mijn hart doet nu nog altijd vreemd, net of staat het onder stroom. Als ik de trap op loop, dan bonkt het heel erg. Kan ook niet meer goed fietsen etc. En als je een letter P (psychiatrie) op je hoofd heb, volgens mij kijken ze heel anders tegen je aan. Net of wordt je niet serieus genomen.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Wo 23 Jan 2013 0:23

Je zou zelf een speekseltest kunnen aanvragen, dan heb je echt een goed beeld van je bijnieren, in je bloed is dat lastig te meten. Je zou ook je schildklier moeten laten testen op T3 en TSH en anti-lichamen.

Emperor

Berichtdoor Emperor » Do 24 Jan 2013 14:40

ma44 schreef:Wat die hartspier betreft, ik kon niks meer totale krachtsverlies. Ik heb de cardioloog dat niet verteld, van 2008.
Hij szei: beetje stress, toen was ik ermeteen af, toen hij dat zei. Want al die jaren werd gezegd, psychosomatisch, conversiestoornis, het zit tussen je oren etc.Kunnen ze dat zien op mri?...Dat kan ik alsnog na vragen, maar ik denk niet dat een neuroloog , naar je hartspier kijkt. Hij kijkt waarschijnlijk alleen naar je hoofd. Hoe zien ze dat van die hartspier op de mri?.....Mijn hart doet nu nog altijd vreemd, net of staat het onder stroom. Als ik de trap op loop, dan bonkt het heel erg. Kan ook niet meer goed fietsen etc. En als je een letter P (psychiatrie) op je hoofd heb, volgens mij kijken ze heel anders tegen je aan. Net of wordt je niet serieus genomen.

Triest om te lezen hoe je door de artsen bent behandeld en je klachten als psychisch zijn afgedaan. Als lyme voor een infectie van je hartspier heeft gezorgd, dan is het litteken daarvan op een MRI te zien. Een neuroloog kijkt niet naar je hart, dan moet je naar een cardioloog. De cardioloog kan ook andere tests doen om te kijken of je hart nog goed functioneert. Als je hartritmestoornissen hebt en kortademig bent bij het traplopen of fietsen, zou ik zeker je huisarts om een verwijzing naar de cardioloog vragen. In Heerenveen zit een cardioloog die ook veel lymepatienten behandelt.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 2 Feb 2013 20:14

Hallo ma44,

Omdat ikzelf ook dacht dat ik last zou kunnen hebben met dat de bijnieren niet meer goed zouden werken (omdat ik o.a. prednison had gebruikt-voor maar een korte tijd, hoor-),ben ik Sarsparilla gaan gebruiken.
Deze wortel kun je afkoken als thee, en werkt bloedzuiverend, maar je kunt het ook bestellen in een geconcentreerde vorm op:
http://translate.google.nl/translate?hl ... 0QWhpoDwBA.
Deze link even in de http balk zetten.
Het bevat het hormoon tertesterol. Daardoor stimuleert het de bijnieren, die de zuurgraad van het lichaam regelen en de ontwikkeling van de hersenen. De ziekte van Addison wordt ermee bestreden en de functie van de bijnieren bevorderd. (als ze niet ziek zijn van een gezwel of door TBC).

Andere kruiden voor de bijnieren zijn:
Zuurbes, deze kun je op dezelfde link bestellen. (ook tegen galstenen en nierstenen en reuma)
Groene Haver (avena sativa), versterkt de bijnieren, en kalmeert bij slapeloosheid door geestelijke overspanning ( ik geloof dat weleda deze ook heeft)

En de bijnieren hebben veel vitamine D nodig!!

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb kunnen helpen.

Sterkte en groetje,
Foetsie

Marlene

Berichtdoor Marlene » Za 2 Feb 2013 22:19

Parasieten in de darmen scheiden ammoniak af en dat zou ook tot uitputting van de bijnieren kunnen leiden:

Parasites secrete ammonia as a normal biological waste product. If you've ever smelled smelling salts you know what ammonia smells like. Ammonia is a strong adrenal stimulant. It stimulas the adrenals to secret adrenalin. Well adrenalin is mostly used for the fight or flight machanism we've all heard about. But when there's nothing to fight or flee from it's called a panic attack.

I sufferd with them for years and they do ruin your life.

So, once the bugs are gone - no more ammonia - no more adreal stimulation - no more panic attacks. It's great.

Doc Sutter

http://www.curezone.com/forums/fm.asp?i=1010932#i

Blastocystis hominis is bijvoorbeeld zo'n beestje dat vooral rond de volle maand in actie komt. Tot voor kort dacht men dat het onschadelijk was omdat veel mensen het hadden en weinig klachten hadden. Nu blijkt dat er subvormen zijn en dat wellicht 2 soorten voor chronische klachten zorgen.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”