Diclofenac: gezondheidsrisico's

Onderwerpen met wetenschappelijke, medische of algemene gezondheidsgerelateerde informatie en discussie dat niet specifiek betrekking heeft op de ziekte van Lyme.
bamboe

Diclofenac: gezondheidsrisico's

Berichtdoor bamboe » Wo 27 Feb 2013 16:24

Diclofenac Causes as Many Heart Attacks as Vioxx
February 27, 2013

Story at-a-glance
A new study shows anti-inflammatory drug diclofenac is as dangerous as Vioxx, raising your risk for heart attack or stroke by 40 percent
Diclofenac is one of the older nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), dating back to the 1970s; although not popular in the U.S., it is the most widely prescribed painkiller worldwide
Diclofenac and other NSAIDs increase your risk for cardiovascular issues by inhibiting enzymes that dilate your blood vessels and assist blood flow; recent evidence also suggests they may also cause hardening of your arteries.
Suggestions are given about how you can reduce inflammation naturally, without drugs; diet and lifestyle changes and several anti-inflammatory herbs can be very effective in relieving pain and inflammation.

Fighting Inflammation Naturally with Herbs and Supplements

The herbs and supplements that follow are useful for treating the symptoms of inflammation and relieving pain while you work at implementing the lifestyle changes above:

Curcumin (active agent in the spice turmeric) is a potent anti-inflammatory shown to be effective against both acute and chronic pain. A study published in April 20125 revealed that a highly bioavailable form of curcumin was more effective than Voltaren (diclofenac) in alleviating RA symptoms, including tenderness and swelling of joints. In fact, the individuals taking curcumin experienced the most improvement across the board.
Ginger has a number of health benefits, one of which is reducing inflammation. Ginger is a natural pain reliever and can be quite beneficial post exercise. Fresh ginger works well steeped in boiling water as a tea or grated into vegetable juice.
Astaxanthin is a powerful anti-inflammatory that has great pain controlling benefits. In one study, RA sufferers experienced a 35 percent improvement in pain levels, as well as a 40 percent improvement in their ability to perform daily activities after receiving astaxanthin for only eight weeks. In another study6, more than 80 percent of arthritis sufferers improved while taking astaxanthin.
Boswellia, also known as boswellin or "Indian frankincense," is another herb I've found to be particularly useful for arthritis pain and inflammation.

http://articles.mercola.com/sites/artic ... n=20130227
http://www.theheart.org/article/1507723.do
http://www.plosmedicine.org/article/inf ... ed.1001388

Robyne

Re: Diclofenac: gezondheidsrisico's

Berichtdoor Robyne » Vr 1 Mar 2013 21:19

tnx voor het artikel. Is me net diclofenac voorgeschreven voor de operatie. Hoop dat ik er zo snel mogelijk vanaf kan. Ik trek gember en curcumin voor geen meter. Gember zou ook je maag tot rust moeten brengen. Ik heb alleen tegenovergestelde gemerkt....

Elly W

Berichtdoor Elly W » Za 2 Mar 2013 17:54

Ik vind Diclofenac wel een paardenmiddel.
Na één pilletje krijg ik al gigantisch last van mijn darmen.

Ik gebruik liever Ibuprofen als pijnstiller, daar heb ik geen last van.

Maar Robyne, je moet zelf maar kijken wat het doet, misschien kun jij er wel tegen.
ik zou wel zorgen dat ik Ibuprofen achter de hand had als alternatief.

Gr. Elly.

Robyne

Berichtdoor Robyne » Zo 3 Mar 2013 2:09

Ja heb vaker diclofenac geslikt, geen problemen verder.

Heb paracetamol en diclofenac als zetpillen gekregen, ben benieuwd! Aan alle verhalen te lezen is een pijnstillertje in het begin wel welkom :)

Rain

Berichtdoor Rain » Za 20 Apr 2013 11:50

Ik slik diclofenac retard 75mg 2x per dag, voor de pijn. Ibuprofen etc. helpen allemaal niet, maar ik merk ook niet echt resultaat van de diclofenac. Nu moet ik ook zeggen dat ik veel herxheimers heb, dus dan is het ook lastiger te zeggen.

Wat slikken jullie dan voor de pijn?

Groetjes,
Rain

moon2

Berichtdoor moon2 » Zo 21 Apr 2013 11:17

Diclofenac kan ik niet verdragen, krijg er maag en darmklachten van.
Daar komt bij voor degenen die ze gebruiken, dat je er een maagbeschermer bij moet slikken, zo'n goedje is dat dus.
Alvorens ongetest op Helicobacter pylori aan de maagbeschermers (bv. omeprazol ed.) te beginnen is zowieso niet aan te raden!

Zelf slik ik momenteel tramadol en rivotril, daarbij omeprazol.
Het haald voor mij net de scherpste kantjes eraf, en voorkomt dat ik wat spastisch ga lopen.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Vr 3 Mei 2013 18:38

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... V8BXuLsJY#!

Diclofenac behandeld in Labyrint
"Published on Mar 18, 2013

Diclofenac, een pijnstiller die veel gebruikt wordt, verhoogt de kans op hart- en herseninfarcten. Er wordt geschat dat het gebruik van diclofenac in Nederland 4 doden per week veroorzaakt. Deze sterfgevallen zijn te vermijden, waarom gebeurt dat niet? Bij ons in de studio te gast:

- Ruud Coolen van Brakel, directeur van het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik
- Ivan Wolffers, hoogleraar gezondheidszorg en cultuur, arts en schrijver."

Terug naar “Gezondheid Algemeen”