Verkiezing nieuw bestuur NVLP! Belangrijk!!!!!

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Danger

Berichtdoor Danger » Do 16 Mar 2006 10:56

RobertF schreef:hallo Danger,
We wachten even totdat de NVLP zijn kandidaten voorstelt. Marietje heeft goede contacten met de werkgroep, zoals ze hierboven beschrijft, misschien kan zij vragen of die hier hun kandidaten voorstellen. Kunnen we meteen het democratisch gehalte testen. En als ze het niet hier willen doen, dan op hun website, wel graag dan met foto anders weten we nog niet wie we moeten kiezen.
groet RobertF

Hihihihihihihihi, het was niet mijn bedoeling om de kandidaten uit je te trekken hoor.
Ik ben alleen telkens aan het denken hoe alles moet en gaat enzo.
Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt en dit is meteen een heel heftig iets, vind ik.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig (niet in foute zin, maar juist uit goede zin nieuwsgierig) ben.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen hier op het forum dat ook best zouden mogen horen via pb.
Hoeveel mensen zijn hier nu echt al lange tijd actief op het forum? Waarvan je weet dat ze helemaal achter jullie staan?
Die zijn nog niet eens op 2 handen te tellen.

Oja Robert, ik vind het ook een beetje naar dat iedereen nu tegen jou aan zit te praten. Juist jij die zoveel goed werk verricht.
Ik vind dat de anderen jou wel eens bij mogen springen.
Zo lijkt het net of jij allemaal negatieve dingen over je heenkrijgt en dat vind ik niet zo leuk, eerlijk gezegd.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

marietje

Berichtdoor marietje » Do 16 Mar 2006 17:57

Hoi Wim ,

Een apostel van de NVLP? Ik merk dat je me niet kent, want dan zou je niet op dat idee komen. Ik ben iemand die van iets graag beide kanten belicht ziet. Ik heb het ook over de goed willende mensen. En die vind je overal ,dus niet alleen aan deze kant. Misschien dat je het aandurft mensen eens persoonlijk te benaderen met de instelling om te luisteren naar wat iemand temelden heeft. Dat praat vaak veel makkelijker als dat iemand een groep moet vertegenwoordigen. En hoor je soms verrassende dingen. Hoor en wederhoor. Ik ben het absoluut niet eens met hoe sommige zaken worden geregeld, niet daar en niet hier. Dat is mijn manier om een kritische Lymepatient te zijn. Ik hoef toch overal geen ja en amen te zeggen op alles alleen om het feit dat ik of lid ben van de NVLP of hier regelmatig op het Forum zit?

Als je denkt dat ik geen waardering heb voor wat RobertF doet, dan heb je mijn reacties naar hem toe niet goed gelezen. Ik waardeer heel veel : bv zijn gedrevenheid, medeleven,doorzettingsvermogen enz. Maar er zijn ook zaken waar ik zo mijn eigen ideeen over heb. En volgens mij is dat in Nederland gewoon toegestaan.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik kies zelf de mijne. Jij de jouwe en RobertF de zijne. Met als doel, wat mij betreft tenminste, dat we op het zelfde punt uitkomen.

Groet,Marietje.

marietje

Berichtdoor marietje » Do 16 Mar 2006 18:28

Hoi RobertF,

Ik zag pas later dat je ook gereageerd had. Daarom, lees ook even mijn reactie naar Wim.

Ik laat me als het om Lyme gaat door niemand de wet voorschrijven. Dan ben ik degene die bepaald wat voor mij nodig is. Dat zeg ik niet alleen hier. Dat weten ze daar ook.
Men is op de hoogte van het bestaan van dit Forum en het wordt vast ook gelezen. Ik vind niet dat ik de persoon ben die het bestuur en de werkgroep moet wijzen op de door jou genoemde mogelijkheid om zich op dit Forum te "melden". Ik ben geen vertegenwoordiger van de NVLP, niet van de CBO-richtlijnen( die zie ik als een enorme blokkade naar genezing voor LYmepatienten). Ik ben ook geen vertegenwoordiger van de ILADS, alhoewel ik voortdurend onder de aandacht breng van de medische mensen die ik op mijn zoektocht naar gezondheid ontmoet. Ik vertegenwoordig alleen mezelf.

Ik ben wel iemand die in alles nog wel iets positiefs kan ontdekken. Dat heeft me bv mede door de afgelopen lymejaren heen gesleept.
Dt verklaart misschien waarom ik juist de positieve elementen, er even uit wil vissen. Begrijp je wat ik bedoel? Juist die voorlichting spreekt mij zo aan.( Is niet de eigenlijke taak van de NVLP, weet ik ook, maar wie doet het anders? ) Als ik indertijd zo'n foldertje had gehad, dan had ik nu niet met dit probleem gezeten, want ik ben net als jij OOK ziek.

Ja eenzijdig is de voorlichting wel. Daarom is de voorlichting van uit de ILADS hoek zo welkom en ik had gehoopt dat het mogelijk zou zijn om het goede van beide kanten te combineren. Ik weet niet of dat op deze manier wel kan gaan lukken en dat vind ik zo verschrikkelijk jammer!Want ik denk dat de NVLP nodig is als binnenkomer bij artsen.

Dat is voor mij een punt van zorg.
Je hoeft geen sorry te zeggen. Ik voel me niet gekwetst ofzo. Uiteindelijk willen we het zelfde bereiken: een vereniging die pal staat voor z'n leden in alle opzichten.
Groet,marietje

RobertF

Berichtdoor RobertF » Do 16 Mar 2006 18:45

Hallo,
Als ik vandaag LjnL zie dan zie ik geen mogelijkheid meer. De werkgroep geeft aan dat het dragen van twee petten niet kan in het bestuur. Het is niet mogelijk om een folder over twee opvattingen over Lyme te verspreiden en in het bestuur te zitten van de NVLP, die wordt door de werkgroep gezien als onverenigbaar met de doelstelling in de statuten n.l. het opkomen voor de belangen van de Lymepatient in de ruimste zin van het woord. Dit met als gevolg schorsing voor een bestuurslid die zo opkomt voor de patienten.
Bij de NVLP is er volgens de werkgroep maar 1 (pet) richtlijn en dat is de CBO. Ik kan nergens lezen dat er bij de werkgroep ook leden waren die een andere mening hebben, die waren er wel in het bestuur dat daarom is afgetreden.
Dus ik denk dat de situatie dudidelijk is, in de werkgroep heeft men een bepaalde opvatting en daar valt niet aan te tornen. Als de ledenraadpleging zich vervolgens uitspreekt voor een ander beleid, dan dient de werkgroep op te stappen omdat hun beleid niet geaccepteerd wordt. Iets om over na te denken.
groet RobertF

Martijn

Berichtdoor Martijn » Do 16 Mar 2006 19:15

Ik vind dat Robert een duidelijk overzicht heeft gegeven van de misstanden bij de NVLP. Het is goed dat dat nu eens openlijk wordt besproken, want de NVLP is maar door blijven gaan met eenzijdige informatieverstrekking en censuur.

Ik vind ook dat we niet moeten doorslaan door ons alleen te concentreren op de slechte punten, en deze uit te vergroten. We moeten wel diplomatiek en fatsoenlijk blijven handelen, en proberen objectief en eerlijk te blijven. We moeten ook niet intolerant worden zoals de NVLP. Ik waardeer de bijdragen van Marietje in deze discussie, omdat het voor wat nuance zorgt.

En verder waardeer ik de nuancerende bijdragen van Robert M., Yvonne W., en vooral die van Mandy.
Laatst gewijzigd door Martijn op Do 16 Mar 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Danger

Berichtdoor Danger » Do 16 Mar 2006 20:11

Nuance?
Pfffffffff, net of andere mensen in dit topic daar niet voor zorgen.
Net of de rest op alles van Robert F. ja en amen zegt en zelf geen mening heeft.
Nee dus!
Maar hij heeft gewoon meestal gelijk, punt uit!
Net als jij Martijn, ook punt uit!

Marietje kan alleen alderbastend goed schrieven, zegt mien moeder en wi'j wat minder.

Nou, je begrijpt wel dat ik mij nu niet gewaardeerd voel met alles wat ik altijd op het forum kalk.

:lol: :wink: :lol: :wink: :lol: :wink: :lol: :wink:
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

marietje

Berichtdoor marietje » Do 16 Mar 2006 21:29

Hoi RobertF,

Volgens mij bedoelen ze met twee petten iets anders nl. een privetpet en een bestuursfunctiepet. Je moet van goede huize komen om die petten op het juiste moment op of af te zetten. En dat is in een situatie waarin je zelf zo nauw betrokken bent, verrekte moeilijk!
Respect voor diegenen die het in elk geval geprobeerd hebben!

Kom op hoor RobertF. We laten ons hoofd nou toch niet hangen, zeker. Jij ziet vast nog wel mogelijkheden. Volgens mij ben je niet voor één gat te vangen.

Weet iemand wat er in art.7 lid 6 van de statuten staat?

Martijn, je vat mijn idee kernachtig samen.
Danger,jie ken aok goed schrieve heur. Jie en joe ma kenne op een lieve
manier dudelijk meake wa ze dedoele. Doen bluvve

Groet,marietje

Martijn

Berichtdoor Martijn » Vr 17 Mar 2006 15:14

marietje schreef:Weet iemand wat er in art.7 lid 6 van de statuten staat?

Artikel 7, Lid 6 van de statuten van de NVLP:
Het bestuur kan een lid dat handelt in strijd met de statuten, reglementen of besluiten van de vereniging of de vereniging op onredelijke wijze benadeelt, schorsen voor een door het bestuur te bepalen periode van maximaal zes (6) maanden. Tegen de schorsing is beroep mogelijk bij de algemene vergadering.
Gedurende de periode dat een lid geschorst is, kunnen de aan het desbetreffende lidmaatschap verbonden rechten niet worden uitgeoefend.
Lid 2 is zoveel mogelijk van overeenkomstige toepassing.

Artikel 7, Lid 2 van de statuten van de NVLP:
Over opzegging namens de vereniging en royement, alsmede de datum van ingang daarvan beslist het bestuur, dat daarvan aan het lid schriftelijk kennis geeft. Binnen een maand nadat het lid kennis heeft genomen van het besluit van het bestuur tot opzegging of royement heeft deze het recht van beroep op de algemene vergadering.
Dit beroep zal dan behandeld worden op de eerstvolgende algemene vergadering.

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 17 Mar 2006 19:02

Hey Martijn,

Dank je wel. Daar kunnen we weer wat mee.Dan heeft het bestuur zich wel voor de kar laten spannen of zie ik dat verkeerd? Jammer dat het zo geescaleerd is. En nu zitten we dan met de gebakken peren.

Een maand duurt toch 3o dagen?Dit is in een veel korter tijdsbestek geschied. :?:

Groet,marietje.

rn.mast@zonnet.nl

Berichtdoor rn.mast@zonnet.nl » Vr 17 Mar 2006 20:34

Mis ik iets? Is er dan iemand geschorst en op welke grond? Een geschorst persoon wordt daar toch schriftelijk van op de hoogte gesteld?

Terug naar “Activisme”