Danger schreef:Jammer vond ik dat er (weer) iemand op was die in een rolstoel zit. Ik heb dan het idee dat anderen denken: kijk je moet in een rolstoel zitten, anders is het niet zo erg gesteld met jou.
Terwijl anderen ook last van hartklachten hebben bv. die minstens zo erg kunnen zijn.
Ik sluit me hierbij aan.
Hoeveel Lymepatiënten zitten in een rolstoel? Immers maar een kleine minderheid. Het nodig hebben van een rolstoel is totaal niet representatief voor de gemiddelde Lymepatiënt, en het doet niet recht aan de chronische onzichtbare klachten, waarvan bij Lymepatiënten meestal juist sprake is.
Maar bij een interview met een Lymepatiënt in een rolstoel komen de klachten vaak nauwelijks aan de orde, de rolstoel lijkt verdere uitleg overbodig te maken. De rolstoel krijgt veel aandacht, en er worden uiteraard de nodige shots genomen van de patiënt die met de rolstoel manoeuvreert.
De rolstoel wordt waarschijnlijk ook gebruikt voor het "oh, wat erg"-effect, maar ik vind het bespottelijk worden. Is de situatie van bijv. Brendan dan minder erg?