Kennis op het gebied van lyme bij Arbo-artsen.

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Elly

Kennis op het gebied van lyme bij Arbo-artsen.

Berichtdoor Elly » Zo 27 Aug 2006 11:42

Mijn Arbo-arts gaat binnenkort een presentatie houden voor zijn collega’s over de ziekte van Lyme en de complexiteit hiervan en wil hierbij mijn ziektegeval gebruiken als praktijkvoorbeeld.

Een aantal maanden geleden heb ik hem de folder van Alexander Klusman gegeven (twee opvattingen over de ziekte van Lyme) en hij heeft zich ondertussen wat meer verdiept in Lyme en wil zijn kennis en ervaring delen met zijn collega’s.

Ik denk dat dit gunstige ontwikkeling is en zal hopelijk leiden tot meer begrip bij Arbo-artsen voor de werkenden onder ons.

Elly

Berichtdoor Elly » Do 12 Okt 2006 21:11

Ondertussen heeft mijn arbo-arts tijdens het werkoverleg zijn presentatie gehouden.

Het blijkt wel weer dat de ziekte van Lyme toch wel een heel moeilijk onderwerp is om alle neuzen de goede kant op te krijgen.
De presentatie heeft wel gezorgd voor een pittige discussie met zijn collega’s, waarvan toch weer het overgrote deel de CBO-richtlijnen aanhangt.
Het gros reageerde: We hebben de CBO-richtlijn en daar houden we ons aan. Ze willen gewoon niet verder kijken, waarschijnlijk te lastig.

Een klein aantal bleek ook wel open te staan voor de argumenten van de ILADS.
Volgens mijn arts heeft hij een aantal collega’s toch wel aan het denken gezet.
Hopelijk op termijn een positief effect…..

vonneke

Berichtdoor vonneke » Vr 13 Okt 2006 13:04

T'is toch wel mooi dat er een discussie over ontstaan is en hij er een paar aan het denken heeft gezet .

Als er één schaap over de dam is volgen er meer. ( hopen we dan maar)

Balen, dat telkens met die CBO richlijnen, hopelijk komt daar verandering in.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Terug naar “Activisme”