Lyme MS of toch Lyme....of MS of..was het nou..

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Barooder

Lyme MS of toch Lyme....of MS of..was het nou..

Berichtdoor Barooder » Wo 27 Sep 2006 18:47

Verkeerde diagnose kan ook andersom zie http://www.nu.nl/news/835010/83/Helft_ms_pati%EBnten_wacht_jaar_op_diagnose.html

Alleen vraag ik me af na dit stukje gelezen te hebben hoeveel mensen met echte kennis toch nog de verkeerde diagnose stellen.
Zo weet men het bij mij ook nog niet officieel, de medische wereld je blijft lachen.
Of moet ik zeggen blijf lachen :wink:

Groetjes Barooder
Gelukkig word ons leven geleid!!

kristina

Berichtdoor kristina » Do 28 Sep 2006 12:56

ik weet het ook niet!!! het heeft 2 à
3 jaar geduurtvooraleer ze wisten dat ik lyme had!!Hier (in belgie) kennen ze bijna niks van lyme !!! een echte ramp!!!
kristina

Niek

Re: Lyme MS of toch Lyme....of MS of..was het nou..

Berichtdoor Niek » Do 28 Sep 2006 20:05

Barooder schreef:Verkeerde diagnose kan ook andersom zie http://www.nu.nl/news/835010/83/Helft_ms_pati%EBnten_wacht_jaar_op_diagnose.html

nogal een misleidend stukje volgens mij; het suggereert dat patienten met MS ten onrechte de 'Lyme' diagnose krijgen. Ik denk dat dat zelden voorkomt gezien de zeer vele fout-negatieve Lyme tests. Bovendien zijn er steeds meer aanwijzingen dat (bepaalde vormen van) MS en Lyme dezelfde ziekte zijn.

Barooder

Re: Lyme MS of toch Lyme....of MS of..was het nou..

Berichtdoor Barooder » Vr 29 Sep 2006 19:38

Niek schreef:
Barooder schreef:Verkeerde diagnose kan ook andersom zie http://www.nu.nl/news/835010/83/Helft_ms_pati%EBnten_wacht_jaar_op_diagnose.html

nogal een misleidend stukje volgens mij; het suggereert dat patienten met MS ten onrechte de 'Lyme' diagnose krijgen. Ik denk dat dat zelden voorkomt gezien de zeer vele fout-negatieve Lyme tests. Bovendien zijn er steeds meer aanwijzingen dat (bepaalde vormen van) MS en Lyme dezelfde ziekte zijn.

Dat is precies wat ik bedoel weer een stukje wat de geloofwaardigheid voor mensen met Lyme onderuit haalt.
Ik ben het zelf er ook niet mee eens daar ik dus Lyme heb, dit word door de reguliere neuroloog naar het land der fabelen word verwezen.
Zelfs als ik hem 2 uitslagen uit Keulen laat zien.
Ben na 3 maanden intensieve antibiotica even een tijdje erg opgeknapt geweest, de neuroloog viel het wel op dat ik beter liep maar hij wist niets van mijn kuur. Na de kuur ging het weer slechter.
Nu aan de Samento en bioresonatie, ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Groetjes Barooder
Gelukkig word ons leven geleid!!

Terug naar “Activisme”