beste Alexander,
Ik vind het getuigen van kortzichtigheid om de overdracht door sperma en tranen in een adem te noemen met complottheorien.
In dierproeven is aangetoond dat lichaamsvocht tot overdracht van de bacterie kan leiden, dat is niet te ontkennen. Borrelia wordt aangetoond in urine en in sperma en kan dus ook worden overgedragen, of dit tot een actieve Lyme voert is een tweede, dat weten we niet, maar omdat er geen onderzoek naar gedaan is wil het niet zeggen dat dit gelijk gesteld moet worden met de complottheorien. Ik vind enige nuancering hier wel op zijn plaats. Ik ben trouwens van mening dat een dergelijke overdracht wel degelijk gevolgen kan hebben, misschien niet voor de partner maar voor het kind.
Verder interesseert het mij in je uiteenzetting niet zozeer of je getwijfeld hebt om dit te doen maar wat de beweegredenen waren waarom je het uiteindelijk gedaan hebt. Waarom heeft de NVLP besloten hieraan mee tewerken hoewel het bekend was dat dit een richting is waarmee de NVLP niet geassocieerd wilde worden en waarom is deze verandering in opvatting. Wat waren na het congres de positieve voordelen.
groet RobertF
Congres Fusion, 22 maart 2007