De bijeenkomst was zo goed als geslaagd

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
twan

Berichtdoor twan » Wo 25 Apr 2007 21:27

het probleem is denk ik iedereen roept wat maar er wordt nooit nergens niks vastgelegd dus we kunnen nergens mee naar buiten komen we moeten gegevens vast gaan leggen vanuit een punt en vandaaruit werken
ben het spuugzat

liessie

Berichtdoor liessie » Wo 25 Apr 2007 21:27

lijkt me een goed plan om de discussie op gang te laten blijven houden. (kromme zin :? )

twan

Berichtdoor twan » Wo 25 Apr 2007 21:36

er zijn ongetwijfelt meer mensen die last hebben van lyme maar die nog niet van het bestaan van deze site weten. ik sprak pas nog iemand die al 7 jaar hiermee aan het tobben is maar nog niet van deze site gehoord heeft. dus de eerste stap is denk ik via de landelijke bladen publiciteit zoeken en een meldpunt maken.
ben het spuugzat

jacqueline

harstikke goed, dat jullie meedenken

Berichtdoor jacqueline » Wo 25 Apr 2007 21:42

Bedankt voor de berichten,
Daarnaast is het zeker belangrijk om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen, omdat je dan een petitie kan indienen in Den Haag.
Je levert dan de handtekeningen over een een raadslid sp, cda pvda , vvd
Die gaan dan wat voor je betekenen.
Meestal als je niets schrikken we moeten 40.000 handtekeningen krijgen
dat is even schrikken he, maar dat is nu eenmaal zo voordat ze wat doen ermee, en daarnaast kom je dan ook op tv.
Dus aan de bak mensen! Des te meer mensen helpen des te sneller het gaat.
Daarnaast ik zou best graag mee willen naar marijnesen , om het een en ander uit te leggen, ik wil wel met je mee hoor, geen probleem
Groetjes jacqueline
28 jaar.
Diagnose : mogelijk M.S. alleen weet ik zelf wel beter nl. Neuroborreleose.

liessie

Berichtdoor liessie » Wo 25 Apr 2007 22:10

Ik zat me vanaaf ook af te vragen, hoeveel handtekeningen je nodig hebt om als burger een onderwerp op de politiek agenda te krijgen.

liessie

Berichtdoor liessie » Wo 25 Apr 2007 22:28

hier staat hoe het in z'n werk gaat en wie een voorstel beoordelen

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Tis dus verstandig om eerst aan te geven dat je handtekeningen wilt verzamelen en goed onderbouwen waarom je vind dat het op de politieke agenda moet.

en daarna moet je handtekeningen gaan verzamelen, tenminste zo lees ik het.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Wo 25 Apr 2007 22:34

liessie schreef:hier staat hoe het in z'n werk gaat en wie een voorstel beoordelen

http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp

Er staat o.a.:

Een burgerinitiatief is een uitgewerkt voorstel

U dient duidelijk op te schrijven wat het doel van uw voorstel is, waarom en hoe u dit doel denkt te kunnen bereiken.

Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:

1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
2. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
3. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
4. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten.

Martijn

Re: De bijeenkomst was zo goed als geslaagd

Berichtdoor Martijn » Wo 25 Apr 2007 22:40

jacqueline schreef:Jammer dat er niet meer mensen kwamen,
maar desalniet te min, hebben we met andere mensen die wel kwamen en konden en in het zelfde schuitje zitten, wat bedacht We willen handtekeningen verzamelen, om dit uiteindelijk aan den haag te geven.
Een petitie aanvragen.

Hoeveel mensen waren er? Waren er ook bekenden bij, bijv. van dit forum?
Wat is het doel van de petitie, en hoe denken jullie dit te kunnen bereiken?

Tjerk

Berichtdoor Tjerk » Do 26 Apr 2007 8:13

Een petitie is zeker geen slecht idee! Daar doe ik aan mee, mits er goed verhaal ligt en je een 2e kamer lid zo ver hebt gekregen om de petitie te ontvangen. Laten we van te voren uitzoeken of dit onderwerp al eens in de 2e kamer is geweest(kans is vrij klein denk ik, maar toch)

liessie

Berichtdoor liessie » Do 26 Apr 2007 12:33

Moeten we ook iemand zien te vinden, die een goed verhaal op papier kan zetten, met een duidelijke boodschap van wat we willen, eventueel ondersteund door ervaringsverhalen over hoe het nu gaat.

Er moet iig een duidelijk plan uit het verhaal naar voren komen, als ik zo die richtlijnen lees.

Terug naar “Activisme”