Dit ter informatie
http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het ... /index.jsp
Wij strijden voor een beter welzijn voor de mensen met de ziekte van Lyme!
Beste mensen!
Samen met alle Lyme- slachtoffers en mensen eromheen willen wij een vuist maken voor een goed welzijn voor onderons de lyme -patiënten
We moeten minimaal 400.000 handtekeningen op te halen.
We hebben jullie hulp hier hard bij nodig!
De handtekeningen gaan kun je ophalen bij festivals, in
treinen en bussen, via mailings en via internet. Ter ondersteuning
hangen we billboards op stations, zenden we radiospots uit en plaatsen
we advertenties.
'Den Haag laat ons in de kou staan.
Teken mee voor goed !'
En laat je vooral niet Lymen!
Medische missers,Vertragingen van hulp,niet willen vergoeden,steeds minder willen luisteren naar de symptomen van de patiënt. We worden niet
gehoord in de medische wereld. Dat ligt meestal niet aan de ziekenhuizen of
de doktoren, maar aan politiek in Den Haag. Want op de medische gebied wordt steeds bezuinigd en medische Nederland kampt met achterstallig weten.
Honderden mensen hebben Ziekte Van Lyme en het worden er steeds meer, denk maar eens aan de klimaatverandering, en daarnaast het vee die er loopt
De mensen worden gevraagd om hun handtekening te zetten onder onze eisen. Tijdens een spetterende slotactie zullen die handtekeningen in Den Haag worden aangeboden.
Voor het verzamelen van die handtekeningen hebben we jullie steun hard
nodig. Want waar kun je nu beter handtekeningen voor beter welzijn voor Lyme patiënten werven dan aan de bron: het medische nederland!
Een enorme klus, die we niet kunnen klaren zonder de inzet van velen!
We kunnen verschillende soorten hulp gebruiken. In de eerste plaats
hebben we natuurlijk heel veel mensen nodig om handtekeningen op te
halen.
1. Help mee met flyeren en handtekeningen ophalen bijv op festivals ,
TT ASSEN bijvoorbeeld of Koninginnendag bijv.
2. Help mee met handtekeningen ophalen op het stationsplein en in de
trein en bij de bus!
3. Verschillende steden in alle provincies. In elke stad stappen
groepjes mensen in de trein om handtekeningen op te halen. Daarnaast
wordt er op het stationsplein en bij het busstation geflyerd.
3.
Je kunt ook zelf aan de slag
voor mensen die zelf, op het door hun gewenste tijdstip, op pad willen
gaan, individueel of met een groepje. Je kunt bijvoorbeeld samen met een
groepje mensen van de buurtvereniging in een winkelcentrum of bij een
bejaardentehuis handtekeningen ophalen. Er zijn veel mogelijkheden; laat
je creativiteit de vrije loop, dat is jullie wel toevertrouwd!
4. Help mee op kantoor!
5. Ga mee actievoeren!
In december organiseren we een spectaculaire eindactie (bij
het aanbieden van de handtekeningen) waar we veel mensen voor nodig
hebben.
JA, IK WIL GRAAG MEEDOEN!
NAAM:
ADRES:
POSTCODE:
PLAATSNAAM:
TEL. (evt. ook mobiel):
E-MAIL:
Dit moeten jullie even doen
Stuur deze aanmelding naar jancdewit@hetnet.nl
dan stuur ik jullie de handtekeningenbrief toe.
Geweldig als je mee wilt helpen!
Met Groetjes ,J de Wit
De handtekeningenactie, wat voor koninginnendag!
-
De handtekeningenactie, wat voor koninginnendag!
28 jaar.
Diagnose : mogelijk M.S. alleen weet ik zelf wel beter nl. Neuroborreleose.
-
Dit bedoel ik nu met een brief maken die vol met fouten staat en dat daardoor ontzettend dom overkomt.
Wat voor een spetterende eindactie
Je hebt het over wij. Wie zijn; wij?
Heb je al eens contact opgenomen met bv de NVLP?
400.000 opeens? Zo toe maar.
Radiospots uitzenden en advertenties zetten (ook met allemaal fouten?) van welk geld?
Jacqueline, je blijft maar doorgaan en luistert naar niemand.
Dit noem ik nu; EEN BORD VOOR JE KOP HEBBEN.
Zo iemand zie ik niet als een voorloper bij een actie.
Je maakt m.i. alles alleen maar erger met je geschreeuw en aandachtvragerij.
Lees je eerst eens in de Lymematerie in en haal punten aan die van belang zijn als je actie voert.
Wat voor een spetterende eindactie

Je hebt het over wij. Wie zijn; wij?
Heb je al eens contact opgenomen met bv de NVLP?
400.000 opeens? Zo toe maar.
Radiospots uitzenden en advertenties zetten (ook met allemaal fouten?) van welk geld?
Jacqueline, je blijft maar doorgaan en luistert naar niemand.
Dit noem ik nu; EEN BORD VOOR JE KOP HEBBEN.
Zo iemand zie ik niet als een voorloper bij een actie.
Je maakt m.i. alles alleen maar erger met je geschreeuw en aandachtvragerij.
Lees je eerst eens in de Lymematerie in en haal punten aan die van belang zijn als je actie voert.

The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in
-
Euh jacqueline,
Het waren trouwens 40.000 handtekeneninge, niet 400.000
zoals ik je ook al mailde, ik wil best mee doen met een handtekeningenactie, maar dan moet er wel eerst een goed plan zijn, daarom wees ik je ook nog een keer goed op die site waarop het burgerinititief staat uitgelegd.
Ik houd er niet van om mensen af te vallen, en ik geloof ook dat je bedoelingen goed zijn. Daarom wil ik ook best helpen met het verzamelen van handtekeningen, maar ik ben het met de rest eens, dat je weinig doet met de tips van de anderen.
En je bent idd niet overal even duidelijk in, bijvoorbeeld in een eindactie? wat voor actie? Dat is idd wat vaag.
Nogmaals, ik ben bereid mee te werken met acties en het ophalen van handtekeningen, maar laten we het dan bv aan de nvlp overlaten om een goed plan te schrijven voor die commissie van burgerinitiatieven, zodat we de kans vergrootten dat er ook werkelijk wat mee gedaan wordt.
Want die brief van jou, afgezien van de spelfouten, die maak ik de laatste tijd ook regelmatig, daar heeft die commissie niets aan. Ok, ze weten dan dat we het niet eens zijn met hoe het nu gaat, maar er staan geen concrete ideeen in, hoe dingen te veranderen. En dat lijken me nu juist belangrijke punten, voor die commissie.
Echt Jacqueline, ik wil je echt niet afvallen, vind jou niet beter of slechter dan de rest hier op het forum.
Maar please, laten we proberen om de rust te bewaren. Een concrete ideeen bedenken om dingen te veranderen en die door iemand voor te laten leggen aan die commissie.
En laten we er geen ruzie overmaken, wie de meest geschikte persoon ervoor is. So what als jij die persoon niet bent. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat er iets veranderd. En wie er dan contact met de politiek of wie dan ook op neemt, dat is niet belangrijk. Het enige wat telt is het resultaat!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben bijvoorbeeld iemand met faalangst en sociale angst en als ik dan met iemand van de politiek moet gaan praten, dan is de kans groot dat ik dichtsla en dat ze me vervolgens omver praten. Heeft niemand dan wat aan.
En weet je, ook als je achtergrondwerk doet, doe je heel belangrijk werk.
Nogmaals, zie dit als opbouwende kritiek en niet om nu negatief over je te spreken. Want ook jij mag er zijn. Ook jij bent van waarde en ook jij verdiend een goede bahandeling.
Hoop niet dat je nu bos op me bent.
groetjes Marlies
Het waren trouwens 40.000 handtekeneninge, niet 400.000
zoals ik je ook al mailde, ik wil best mee doen met een handtekeningenactie, maar dan moet er wel eerst een goed plan zijn, daarom wees ik je ook nog een keer goed op die site waarop het burgerinititief staat uitgelegd.
Ik houd er niet van om mensen af te vallen, en ik geloof ook dat je bedoelingen goed zijn. Daarom wil ik ook best helpen met het verzamelen van handtekeningen, maar ik ben het met de rest eens, dat je weinig doet met de tips van de anderen.
En je bent idd niet overal even duidelijk in, bijvoorbeeld in een eindactie? wat voor actie? Dat is idd wat vaag.
Nogmaals, ik ben bereid mee te werken met acties en het ophalen van handtekeningen, maar laten we het dan bv aan de nvlp overlaten om een goed plan te schrijven voor die commissie van burgerinitiatieven, zodat we de kans vergrootten dat er ook werkelijk wat mee gedaan wordt.
Want die brief van jou, afgezien van de spelfouten, die maak ik de laatste tijd ook regelmatig, daar heeft die commissie niets aan. Ok, ze weten dan dat we het niet eens zijn met hoe het nu gaat, maar er staan geen concrete ideeen in, hoe dingen te veranderen. En dat lijken me nu juist belangrijke punten, voor die commissie.
Echt Jacqueline, ik wil je echt niet afvallen, vind jou niet beter of slechter dan de rest hier op het forum.
Maar please, laten we proberen om de rust te bewaren. Een concrete ideeen bedenken om dingen te veranderen en die door iemand voor te laten leggen aan die commissie.
En laten we er geen ruzie overmaken, wie de meest geschikte persoon ervoor is. So what als jij die persoon niet bent. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat er iets veranderd. En wie er dan contact met de politiek of wie dan ook op neemt, dat is niet belangrijk. Het enige wat telt is het resultaat!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben bijvoorbeeld iemand met faalangst en sociale angst en als ik dan met iemand van de politiek moet gaan praten, dan is de kans groot dat ik dichtsla en dat ze me vervolgens omver praten. Heeft niemand dan wat aan.
En weet je, ook als je achtergrondwerk doet, doe je heel belangrijk werk.
Nogmaals, zie dit als opbouwende kritiek en niet om nu negatief over je te spreken. Want ook jij mag er zijn. Ook jij bent van waarde en ook jij verdiend een goede bahandeling.
Hoop niet dat je nu bos op me bent.
groetjes Marlies
-
Jacqueline ik hoop van harte dat je je actie niet doorzet. De brief is tendentieus (de politiek heeft het gedaan) en staat bol van makkelijke statements en conclusies die nergens op gestoeld zijn. Je eigen woede, onmacht en andere emoties druipen eraf. Dat mag, maar is nooit een goed uitgangspunt voor een dergelijke oproep.
Tenzij je natuurlijk die emoties 'uitbuit' en er een echte reclamemaker tegenaan gooit.
In de trent van: een bedelaar zit buiten en vraagt om geld. Op zijn bord staat "ik heb honger".
Een reclameman geeft geen geld, maar wel zijn kennis.
Op het bord van de bedelaar staat nu:
"Het is LENTE en ik heb honger"
Dan doe je een beroep op de emoties van anderen. Hiermee niet.
Mijn handtekening zal ik dus niet geven.
Tenzij je natuurlijk die emoties 'uitbuit' en er een echte reclamemaker tegenaan gooit.
In de trent van: een bedelaar zit buiten en vraagt om geld. Op zijn bord staat "ik heb honger".
Een reclameman geeft geen geld, maar wel zijn kennis.
Op het bord van de bedelaar staat nu:
"Het is LENTE en ik heb honger"
Dan doe je een beroep op de emoties van anderen. Hiermee niet.
Mijn handtekening zal ik dus niet geven.
-
jammer!
Jammer dat jullie niet mee willen doen, (anya en danger)_ ik heb daarentegen een mooie hantekeningen lijst gemaakt (die hebben jullie nog niet gezien, dus kunnen jullie daar nog geen oordeel over vestigen, en verzin zelf dan eens wat, dan alleen maar commentaar te geven (zo dat moest ik even kwijt.en ja iets te voorbarig 40.000 dat klopt.
Dat is het aantal, goed gelezen.
Ik zelf ga op tt assen en elders via familie en vrienden die mij wel willen helpen, om zo aan hantekeningen te komen,
Ik geef toe , je moet het zelf weten, alleen wel jammer hoor anya en danger, maar ja dat is jullie keus.
Vrijheid van meningsuiting, ps ik hoop dat ik hierin niet veel fouten maak , ik doe ook mijn best.
groet, jacqueline
Dat is het aantal, goed gelezen.
Ik zelf ga op tt assen en elders via familie en vrienden die mij wel willen helpen, om zo aan hantekeningen te komen,
Ik geef toe , je moet het zelf weten, alleen wel jammer hoor anya en danger, maar ja dat is jullie keus.
Vrijheid van meningsuiting, ps ik hoop dat ik hierin niet veel fouten maak , ik doe ook mijn best.
groet, jacqueline
28 jaar.
-
-
Jacqueline heeft zo te zien gebruik gemaakt van een al reeds bestaande tekst van een andere campagne (op zoek naar vrijwilligers) van milieudefensie en hier en daar een beetje aangepast.
Misschien dat dit nu juist wat verwarring veroorzaakt?
40.000 handtekeningen tja dat zijn er veel om op te halen en daar komt heel veel bij kijken.
Goed bedoeld maar of het haalbaar is?
Denk het niet.
Misschien dat dit nu juist wat verwarring veroorzaakt?
40.000 handtekeningen tja dat zijn er veel om op te halen en daar komt heel veel bij kijken.
Goed bedoeld maar of het haalbaar is?
Denk het niet.
Iets is alleen onmogelijk als je er niet meer in gelooft.
-