Actie voor de Week van de teek 6-13 mei a.s

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
twan

Berichtdoor twan » Di 1 Mei 2007 21:03

doorgestuurd naar de spits en metro
ben het spuugzat

Joyce

Berichtdoor Joyce » Di 1 Mei 2007 21:46

Goed initiatief Robert! Ik zag dat Anya het al heeft doorgestuurd naar Tubantia, zal eens kijken welke weekbladen er hier eventueel geschikt voor zouden zijn.

September

Berichtdoor September » Di 1 Mei 2007 21:49

Robert,

En tijdschriften??????????????
Artsen zijn maar leken op het gebied van teken

Tjerk

Berichtdoor Tjerk » Di 1 Mei 2007 21:59

Robert, klasse!!

Is het niet een idee dat we Robert de email adressen geven en dat hij de mail dan verstuurd. Ik heb er eigelijk moeite mee om iets van iemand anders waar veel tijd in is gaan zitten en wat mijn niveau zeker niet haalt (kwa kennis over lyme en kwa taalgebruik) Maar aan de andere kant, je hebt er wel toestemming voor gegeven. Of er al bij vermeld dat we het 'moesten' doorsturen.

Joyce

Berichtdoor Joyce » Di 1 Mei 2007 22:06

En ik heb het doorgestuurd naar het overkoepelende mailadres voor alle Wegener Huis-aan-Huis Kranten (wekelijks 7,2 miljoen kranten) en de zgn. Typisch-uitgaven (wekelijks 470.000 kranten).

Danger

Berichtdoor Danger » Di 1 Mei 2007 22:29

Mooi verwoord Robert.

Zullen kranten zo'n lang stuk plaatsen?

Ik zal eens kijken welke kranten hier in de buurt een mail kunnen krijgen?
Het geeft dus niet als een krant meerdere keren ditzelfde mailtje krijgt va verschillende mensen?

Mss een goed idee om nog meer websites eronder te vermelden?
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

RobertF

Berichtdoor RobertF » Di 1 Mei 2007 22:43

Beste mensen,
Het is de bedoeling dat er tijdens de Week van de teek het eens over de patienten gaat en niet over mensen die nog patient moeten worden.
Het is belangrijk dat krantenredacties nu eens over chronische patienten schrijven.
De brief is duidelijk bedoeld voor de redactie om eens wat dieper in de materie te duiken.
Het is niet de bedoeling dat deze brief gepubliceerd wordt maar slechts bedoeld dat redacteuren erover nadenken.
Des te meer kranten dit op hun tafel krijgen des te meer kans dat er ook artikelen verschijnen.
Ik kan niet alles zelf verder uitzoeken, daarom jullie hulp. Schrijf je eigen telefoonnummer erbij zodat ze je kunnen bellen en je jouw ervaring kan geven. We willen toch actie, nu kunnen jullie op een eenvoudige manier helpen.
Dank en groet RobertF

marietje

Berichtdoor marietje » Di 1 Mei 2007 22:44

Is verzonden naar de PZC.

Danger

Berichtdoor Danger » Di 1 Mei 2007 22:49

Beste mevrouw, meneer,

Volgende week is voor de eerste maal in Nederland; de Week van de Teek.
Georganiseerd door de NVLP (Nederlandse Vereniging voor Lymepatiënten).

Ook hier in de achterhoek komen veel teken voor, waarvan bekend is dat een groot deel besmet is met de Borreliabacterie.
Ik zou het zeer op prijs stellen als onze* Wischpost (Gelderse Post) hier aandacht aan wil besteden in de week van 6 tot 13 mei.

Het zou ook belangrijk zijn dat basisscholen hier op in springen, omdat een tekenbeet zo opgelopen is en het belangrijk is dat mensen weten hoe te handelen.

Ook is het belangrijk dat mensen te weten komen hoe het is om chronisch Lymepatiënt te zijn, omdat dit vaak wordt onderschat.

Ik heb een stukje dat u zou kunnen helpen bij het plaatsen van een stukje in uw krant in de Week van de Teek, geschreven door Robert Bolderdijk. Hij verdiept zich al jaren in de Lymematerie en heeft een website over alles wat met de ziekte van Lyme te maken heeft: http://www.borreliose.nl

Mocht u nog vragen hebben of aanvullingen willen, dan hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Chronisch Lymepatiënt *2
mijn naam eronder

Dan het stukje van Robert met zijn naam eronder.
En nog vermelding naar de website van de NVLP die uiteindelijk deze week opstart natuurlijk + vermelding naar lymenet en lymemed.

*inspelend op het wij-gevoel :wink:
*2 extra erbij natuurlijk :wink:

Nou, ik ben benieuwd hoe ze erop reageren bij alle redacties.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

patjev

Berichtdoor patjev » Di 1 Mei 2007 23:04

Kan ik dat ook naar de belgische kranten en week bladen sturen ?

Terug naar “Activisme”