Actie voor de Week van de teek 6-13 mei a.s

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
Joyce

Berichtdoor Joyce » Wo 2 Mei 2007 21:40

Ik kreeg net deze reactie:
-------------------------------------------------------------------------------------
Dag mevrouw *Joyce*,

Uw verhaal klinkt erg interessant en wij zijn uiteraard bereid aandacht te besteden aan de 'week van de teek'. Voorwaarde is echter wel dat het nieuwsfeit binding heeft met ons verspreidingsgebied, dat wil zeggen Raalte en omgeving. Die binding wordt mij uit uw verhaal niet duidelijk. Het feit dat het Twenteborg Ziekenhuis een informatie-avond heeft, maakt dit meer iets voor Typisch Almelo (redactie@typischalmelo.nl).
Maar wellicht heeft Raalte een vereniging van Lymepatiënten, woont u zelf in Raalte of omgeving of is er een activiteit in de 'week van de teek' waar wij niets van weten. Als u een manier weet om dit verhaal aan Raalte en omgeving te verbinden, zijn wij zeker bereid hier aandacht aan te besteden.

Met vriendelijke groet,

Namens Typisch Salland
Tekstbureau db
Dana Bolink
-------------------------------------------------------------------------------------

Is er iemand die hierop kan inspringen? Ik ben niet zo bekend met de omgeving Raalte...

Tjerk

Berichtdoor Tjerk » Wo 2 Mei 2007 21:55

Ik woon in Zwolle (dicht bij Raalte) maar ik heb geen idee hoe ik (jou) kan helpen.

RobertF

Berichtdoor RobertF » Wo 2 Mei 2007 23:02

Hallo Joyce,
In het rapport van Prof Takken staat Apeldoorn op de 2 de plaats en dat is vlak bij ook wordt Rijssen genoemd ook vlakbij dus in Ralte zullen er ook wel teken zijn anders krijg je het wel als je een paar km in de omgeving gaat.
groet RobertFi

twan

Berichtdoor twan » Vr 4 Mei 2007 11:03

wie van jullie heeft er al reacties gekregen van de kranten???????
ben het spuugzat

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 4 Mei 2007 18:18

Alleen een bevestiging van ontvangst....

De brief heb ik doorgestuurd aan het Tweede Kamerlid Mw. Wiegman van de CU en Dhr Omtzigt lid Tweede Kamer van het CDA.

In een begeleidend schrijven heb ik hen gewezen op m.n de persoonlijk verhalen te vinden op Lymenet..

Zal eens kijken wie ik nog meer kan bestoken met mails..

Ook verstuurd naar Agnes kant van de SP,Dhr vd Veen van de PvdA en Bas vd Vlies van de SGP.

marietje

Berichtdoor marietje » Vr 4 Mei 2007 22:28

Mijn bericht aan mevouw Wiegman van vandaag:

Geachte Mevrouw Wiegman,

Graag wil ik u onderstaande brief van dhr Bolderdijk onder uw aandacht brengen.

Het is dringend noodzakelijk dat er nog meer aandacht wordt besteed aan de Ziekte van Lyme.In de media is er op dit moment veel over te lezen mede nav het gepresenteerde onderzoek verricht door de WUR naar oa het tekenbestand en de besmettingsgraad van de teken met de Borrelia bacterie die de ziekte van Lyme over kan dragen.

Het zou goed zijn als ook in de politiek dit probleem meer aandacht zou krijgen.Aan de preventie wordt al heel veel aandacht besteed,maar voor de chronische Lymepatient die vaak ook nog tegen het probleem van niet-herkent en niet of onderbehandeld worden aanloopt,is nauwelijks aandacht.

Zelf ben ik ook Lymepatient en ik ervaar dagelijks aan den lijve wat het inhoudt om de Ziekte van Lyme te hebben.

Als illustratie van mijn verhaal verwijs ik u naar http://www.lymenet.nl .Op het forum kunt u kennis nemen van de problemen waar wij Lymepatienten mee te kampen hebben.Onder de rubriek Persoonlijke verhalen vindt u daar meer van genoeg van.
Natuurlijk ben ikzelf ook bereid mijn verhaal te vertellen.

Hier volgt dan de brief van RobertF.

Haar reactie:

Dank voor je mail. De afgelopen tijd hebben er verschillende artikelen in de krant gestaan over Lyme die ik met grote interesse heb gelezen. Ook in mijn nabije omgeving word ik geconfronteerd met lyme. Ik neem dit punt mee in m'n werk en zal kijken of ik er concreet iets mee kan doen. Herkenning en erkenning van lyme is iets wat heel breed in de samenleving moet gaan leven. Wie weet dat we als politiek daarin ook ons steentje kunnen bijdragen.
Met vriendelijke groet,
Esmé Wiegman

Nu maar afwachten of we er iets van terug horen....

vonneke

Berichtdoor vonneke » Vr 4 Mei 2007 22:35

Toch al mooi dat ze er een reactie op heeft gegeven. En ze kent lyme dus van nabij. Hopelijk gaat ze er werkelijk iets mee doen.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Danger

Berichtdoor Danger » Vr 4 Mei 2007 23:27

Idd mooi als mensen iig al de moeite nemen om reactie te geven en helemaal als het positief klinkt.
Nu hopen dat er ook echt iets mee gedaan wordt.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

marietje

Berichtdoor marietje » Za 5 Mei 2007 22:16

Hierbij de reactie van Dhr.Omtzigt:

Hartelijk dank voor uw mail over de ziekte van Lyme en de gevolgen. Ik
zal hem onder de aandacht brengen van mijn collega Janneke Schermers,
die hiervoor als arts ook de inhoudelijk specialsit is.
Verder zullen we contact hebben met het RIVM en daar zeker terugkomen
op dit onderzoek.

Een vriendelijke groet,

Pieter Omtzigt

Klinkt best hoopgevend...

De VVD heeft -em ook.Evenals Partij voor de dieren,D66,Groenlinks,groep Wilders.Volgens mij ben ik nu rond...

Niek

Berichtdoor Niek » Zo 6 Mei 2007 13:44

marietje schreef:Verder zullen we contact hebben met het RIVM en daar zeker terugkomen op dit onderzoek.

en dan maar hopen dat die politici niet denken dat het RIVM de wijsheid in pacht heeft ...

Terug naar “Activisme”