Actie voor de Week van de teek 6-13 mei a.s

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
marietje

Berichtdoor marietje » Wo 9 Mei 2007 17:28

Antwoord van het CDA

Hartelijk dank voor uw brief. Ik realiseer me heel goed dat de week van de teek al in volle gang is en ik heb uw brief doorgestuurd naar de woordvoerder van deze onderwerpen in de fractiecommissie VWS, Janneke Schermers.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jitske Haagsma
Medewerker van Pieter Omtzigt
CDA-fractie Tweede Kamer
Laatst gewijzigd door marietje op Ma 14 Mei 2007 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

remmeltsliane

Berichtdoor remmeltsliane » Do 10 Mei 2007 13:17

De week van de teek is al voorbij maar mischein is het een idee om ook de Provincie erbij te betrekken. Vaak is deze ingang iets makkelijker. Door de Provinciale Staten ipv de Staat. Tis dichter bij huis, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tis maar een idee.

Niek

Berichtdoor Niek » Do 10 Mei 2007 19:14

remmeltsliane schreef:De week van de teek is al voorbij maar mischein is het een idee om ook de Provincie erbij te betrekken. Vaak is deze ingang iets makkelijker. Door de Provinciale Staten ipv de Staat. Tis dichter bij huis, als je begrijpt wat ik bedoel.

kan ook nadelig werken, want in diverse provincies (o.a. bij ons in Zeeland) is het bestuur duidelijk bezorgd dat ze misschien toeristen bang maken als ze serieus voorlichting geven; dat zou slecht zijn voor de portemonnee van sommige bedrijven en is dus zo goed als uitgesloten. De provincie staat vaak veel dichter bij zulke lokale (hier relatief grote en kapitaalkrachtige) ondernemers en luistert heel goed naar hun belangen. Op lange termijn gezien is het dom beleid, maar ja ... de meeste politici denken toch niet verder dan het baantje wat ze bij de volgende verkiezeningen krijgen.

Danger

Berichtdoor Danger » Do 10 Mei 2007 23:00

Ik ben eerlijk gezegd een beetje beduusd van hoe het loopt nu in de Week van de Teek of m.i. dus niet zo loopt.
In de LJNL stond dat ze deze week op grote schaal de aandacht wilden vestigen op .......
Mss heb ik mij er teveel van voorgesteld ofzo? Maar in dit deel van het land is er echt helemaal niets, nul komma nul, mee gedaan.
Niets in een krant. Niets op regionale tv.
Niets gewoon op de nationale tv.
(Op een duitse zender ging het gisteren wel over teken)
Op een paar plaatsen in NL zijn er voorlichtingen, maar die zijn er ook wel buiten de Week van de Teek.

Ik voel mij gewoon lullig, omdat ik het overal aangegeven heb dat deze week eraan kwam en nu is er eigenlijk niets waaruit blijkt dat het zo is dat ik dat zeg.
Niets op tv of radio of in de krant (hier dan iig), geen bekendheid, geen posters om op te hangen.
Ik wilde ze eerst zelf maken, maar dat komt zo onprofessioneel over en lijkt mij ook niet goed.
Als Lymepatiënt wordt je al zo moeilijk geloofd en dan komt dit best raar over, m.i.

Maar zoals ik al zei, mss had de NVLP het wel helemaal niet zo groots voor ogen en maakte ik dat zelf op uit wat er in de LJNL stond :? .

Ik hoop dat er voor volgend jaar duidelijker wordt wat er van deze week verwacht wordt en dat er dan meer bekendheid aan gegeven wordt, d.m.v. posters e.d.
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

Danger

Berichtdoor Danger » Do 10 Mei 2007 23:02

Ook ik heb vele scholen hier in de omgeving een mail gestuurd en verschillende kranten, maar niets terug vernomen.
Jammer.

Hopelijk wordt er daadwerkelijk iets gedaan met de antwoorden die jij terug hebt ontvangen, Marietje. Dat zou mooi zijn.
Heb je een toverwoord onder aan de mail gezet, omdat je van iedereen een reactie terugkrijgt :wink: ?
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

marietje

Berichtdoor marietje » Do 10 Mei 2007 23:50

Danger schreef:Hopelijk wordt er daadwerkelijk iets gedaan met de antwoorden die jij terug hebt ontvangen, Marietje. Dat zou mooi zijn.
Heb je een toverwoord onder aan de mail gezet, omdat je van iedereen een reactie terugkrijgt :wink: ?

Mij naam. :D

Ik heb nog niet van allemaal reactie gekregen....Ik heb liever dat ze met de brief wat doen :wink:

patjev

Berichtdoor patjev » Vr 11 Mei 2007 0:06

ook een mooie naam hé Marietje

Elly

Berichtdoor Elly » Vr 11 Mei 2007 9:36

Jans

Berichtdoor Jans » Vr 11 Mei 2007 10:07

Wie heeft één van de themabijeenkomsten bezocht en met welke ervaringen?

Mijn eigen frustratie over een bijeenkomst zit me nog zo hoog dat het eerst bezinken moet voordat ik er iets over kwijt wil.

Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Jans

els

verwijderd

Berichtdoor els » Vr 11 Mei 2007 12:16

verwijderd,doet niet meer terzake
Laatst gewijzigd door els op Do 13 Feb 2014 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Activisme”