Actie voor de Week van de teek 6-13 mei a.s

Informatie en discussie over Lyme-activisme in het groot en in het klein. Dus voor alles wat aandacht geeft aan de ziekte van Lyme en de problematiek rond de diagnose en behandeling.
marietje

Berichtdoor marietje » Za 12 Mei 2007 14:00

Alexander schreef: Er spelen zaken binnen het bestuur waarover ik nu geen verdere informatie kan geven.

Je zegt geen verdere informatie te kunnen geven, maar tussen neus en lippen door maak je toch veel duidelijk...Persoonlijk zou ik niet blij zijn als mijn adviseur ongevraagd mijn vuile was buiten zou hangen.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet correct.

Martijn

Berichtdoor Martijn » Za 12 Mei 2007 14:25

marietje schreef:
Alexander schreef: Er spelen zaken binnen het bestuur waarover ik nu geen verdere informatie kan geven.

Je zegt geen verdere informatie te kunnen geven, maar tussen neus en lippen door maak je toch veel duidelijk...Persoonlijk zou ik niet blij zijn als mijn adviseur ongevraagd mijn vuile was buiten zou hangen.

De NVLP is een vereniging, en het bestuur is gekozen door de leden. Ik denk dat de leden alle recht hebben om op de hoogte te zijn van de zaken die spelen, ook binnen het bestuur. Het moet maar eens uit zijn met dat geheimzinnige gedoe. Er moet juist meer openheid worden gegeven. En het slaat nergens op dat de bestuursleden hier geen berichten meer plaatsen, zelfs niet informatieve berichten over bijv. de Week van de Teek. En kom niet aan met dat "twee petten"-verhaal.

vonneke

Berichtdoor vonneke » Za 12 Mei 2007 15:26

Ik ben blij met wat Alexander geschreven heeft. Ook ik was niet van plan naar de vergadering te gaan maar doet dat nu waarschijnlijk wel.
Natuurlijk zijn de bestuursleden van de NVLP ook zelf ziek en kunnen ze niet alles . Maar ik vind ook dat ze veel meer openheid van zaken hadden moeten geven. En als ik lees hoe dat de afgelopen week bij verschillende bijeenkomsten is gegaan vind ik dat toch wel treurig.

Je zelfbeeld bepaalt vaak de grenzen
van wat je als individu kunt bereiken.

Afbeelding

Danger

Berichtdoor Danger » Za 12 Mei 2007 16:32

Martijn schreef:
marietje schreef:

De NVLP is een vereniging, en het bestuur is gekozen door de leden. Ik denk dat de leden alle recht hebben om op de hoogte te zijn van de zaken die spelen, ook binnen het bestuur. Het moet maar eens uit zijn met dat geheimzinnige gedoe. Er moet juist meer openheid worden gegeven. En het slaat nergens op dat de bestuursleden hier geen berichten meer plaatsen, zelfs niet informatieve berichten over bijv. de Week van de Teek. En kom niet aan met dat "twee petten"-verhaal.

Ik ben het met Martijn eens, maar dat was al wel duidelijk uit de berichten die ik afgelopen weken/ maanden postte over dit onderwerp.
En veel mensen wisten allang dat er iets speelde en als iemand dat niet wist, was het nog niet eens zo moeilijk te raden.
En van raden, komen alleen maar rare ideeën vaak. Het is veel beter om open kaart te spelen.
Vorig jaar is er volop gediscussieerd over de toenmalige NVLP met veel kritiek, ook door de mensen die nu in het bestuur zitten van de huidige NVLP.
Kritiek wil ook helemaal niet altijd zeggen dat daarmee in dit geval de hele NVLP afgekraakt wordt.
Wat mij betreft helemaal niet.
Problemen komen overal voor.

Ik vind het juist heel dapper van Alexander, want mss wordt dit hem helemaal niet in dank afgenomen, maar hij verloochent daarmee niet zijn eigen mening en blijft oog houden voor alle leden waar het uiteindelijk om gaat en een vereniging blijft nog altijd door en voor leden.

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?p=27817#27817
Afbeelding
The show must go on
I'll face it with a grin
I'm never giving in

marietje

Berichtdoor marietje » Za 12 Mei 2007 17:33

Net als jullie allemaal vind ik dat leden recht hebben te weten wat een bestuur doet en wat er gebeurt. Mijn punt is dat ik me afvraag of het handig is om het eea via het forum open te gooien. Ik had liever gehad dat deze info beperkt was gebleven tot de leden. Misschien hadden die persoonlijk ingelicht kunnen worden. Maar goed, misschien was dat om de één of andere reden niet mogelijk en was dit de enige manier.In dat geval moet het dan maar zo...En in dat geval ben ik dan voorzichtig geneigd de oproep van Alexander maar ter harte te nemen. Ik was overigens toch wel van plan te gaan...

marietje

Berichtdoor marietje » Zo 13 Mei 2007 1:02

Danger schreef:Problemen komen overal voor.

Dat is zeker waar en ik kijk er niet gek van op gezien de turbulente start die dit bestuur gemaakt heeft. Hoe dan ook, ik blijf er respect en waardering voor hebben dat ze er met z'n allen ingestapt zijn!

Problemen zijn vervelend maar kunnen opgelost worden...

marietje

Berichtdoor marietje » Wo 16 Mei 2007 19:47

Reactie van de PvdA:

Heel erg bedankt voor de informatie, ik zal daar in een voorkomend geval graag gebruik van maken.

Voor u: sterkte bij het dragen van de gevolgen van de ziekte, het is mij duidelijk dat dat bepaald ingrijpend is!

Met vriendelijke groet,

Marjo van Dijken
Lid Tweede Kamer voor de PvdA
Woordvoerder chronisch zieken en gehandicapten, sport en oorlogsslachtoffers

Jans

Berichtdoor Jans » Wo 16 Mei 2007 19:55

marietje schreef:Reactie van de PvdA:
Heel erg bedankt voor de informatie, ik zal daar in een voorkomend geval graag gebruik van maken.

Klinkt wel erg mager. Ik krijg niet de indruk dat ze er op korte termijn iets mee zullen doen.

marietje

Berichtdoor marietje » Wo 16 Mei 2007 20:01

Zo komt het op mij ook over, Jans...

Jans

Berichtdoor Jans » Wo 16 Mei 2007 20:10

Is het geen idee om alsnog de nieuwe minister van volksgezondheid, dhr Klink, te benaderen. Hij is immers nog steeds bezig met zijn 100 dagen 'oriëntatie op de samenleving' en, ik meen, dat ze nog ruim twee weken te gaan hebben. En in deze 100 dagen doen bewindslieden toch niets anders.

Terug naar “Activisme”