Ik ben er geweest en geef vooral aan wat op mij het meeste indruk gemaakt heeft:
In het ochtendprogramma gaf het bestuur een uiteenzetting over de afgelopen periode en een voorzet voor de komende tijd.
Wat mij vooral is bijgebleven:
Het huidige bestuur heeft, nadat het aantrad, een hele moeilijke tijd gehad. Een aantal oude bestuursleden namen niet de moeite, ook niet na herhaald verzoek, relevante informatie over te dragen aan het nieuwe bestuur. Gevolg was dat het nieuwe bestuur vaak geen weet had van afspraken en voor problemen kwam te staan waar ze geen aandeel in hadden maar ook niet de informatie. Gaande de rit zijn de voorzitter en penningmeester, om persoonlijke redenen, teruggetreden.
Het werd mij wel duidelijk dat iedere 'betrekkelijke buitenstaander' veel respect mag hebben voor de enorme klus die deze (te kleine groep)mensen geklaard hebben en nog steeds bezig zijn te klaren.
De vraag naar mensen die zich actief willen inzetten, op welke manier dan ook, is groot.
Bovendien bestaat er een groot gebrek aan financiële middelen.
Concrete afspraken waar leden hun fiat aan gegeven hebben:
* contributieverhoging naar € 25 per jaar
* statutenwijziging wordt voorbereid (om ook niet-lymepatiënten tot bestuurslid te kunnen benoemen)
* een nieuwe penningmeester is aangesteld
* bestuur maakt een profielschets voor een nieuwe voorzitter
Zowel de statutenwijziging als benoeming van een nieuwe voorzitter komen in een volgende ledenvergadering terug.
Het bestuur is met veel zaken bezig. Eén van de belangrijkste zaken is dat ze betrokken is bij de subsidieaanvraag voor de herziening van de CBO-richtlijnen. (Minx kan daar meer over zeggen, zij heeft een belangrijke aanzet gegeven tot deze ontwikkeling.)
Tot zover het ochtendprogramma. Ik weet dat ik verre van volledig ben maar anderen kunnen het aanvullen.
Het middagprogramma werd verzorgd door Theodoor Scheper (pro health). Heel technisch en heel interessant. Voor mij iets moeilijker een weergave te geven maar er is ongetwijfeld iemand die dat wel kan.
Wat mij wel duidelijk werd was dat pro health zich doorlopend verder aan het ontwikkelen is en dat het 'gat' tussen de gewone labs en pro health steeds groter wordt.
Tot zover.
Jans